חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

למה כסף, לרוב הוא המתכת המועדפת לשרשראות לנשים?

 

הרבה יותר מכל מתכת אחרת, דווקא כסף הוא חומר שיכול לאפשר לנו עיצובים מגוונים יותר שיכולים להתאים לטעם האישי של נשים רבות. העובדה שכסף מופיע בתעשיות שונות מוכיח את חשיבותו כמתכת שימושית, אבל היום ברור לנו שהוא נחשב גם חד משמעית למתכת מועדפת בעיצוב תכשיטים, משום שאנחנו מוצאים אותו בסוגים מגוונים ובתכשיטים בדרגות תחכום ועיצוב שונות

 

הרבה יותר מכל מתכת אחרת, דווקא כסף הוא חומר שיכול לאפשר לנו עיצובים מגוונים יותר שיכולים להתאים לטעם האישי של נשים רבות. העובדה שכסף מופיע בתעשיות שונות מוכיח את חשיבותו כמתכת שימושית, אבל היום ברור לנו שהוא נחשב גם חד משמעית למתכת מועדפת בעיצוב תכשיטים, משום שאנחנו מוצאים אותו בסוגים מגוונים ובתכשיטים בדרגות תחכום ועיצוב שונות. הוא יכול להופיע בשווקים העממיים של המזרח הרחוק ודרום אמריקה, והוא יכול להימצא בחנויות יוקרה בפריז ובמילאנו. הוא מתכת טהורה מגוונת שהתכונה העיקרית שלו היא שהוא מתאים לכל מראה ועיצוב.

למה כסף הוא מתכת נוחה ומבוקשת לעיצוב?

כסף טהור הוא מתכת יפה בל רכה בדרך כלל ולכן יש לו מגבלה של ייצור ועיצוב תכשיטים יציבים שאינם מתעקמים בקלות. יש כמה סוגי כסף עיקריים משום שסגסוגות הכסף נבדלות בתכונות שלהן. כסף מופיע בריכוזים שונים ולכן נמדדת האחוזים לפי אלפיות, כך שהוא נע מריכוז של 800 עד 999. ריכוז מקובל בדרך כלל הוא ריכוז 925, שנקרא גם כסף סטרלינג. כדי שאפשר יהיה לייצר מהמתכת הרכה הזאת תכשיטים ואף מוצרים אחרים מערבבים את הכסף עם חומרים שונים כדי לייצב אותו ולהקשות אותו, ואז אפשר ליצור תכשיטים עמידים. הבעיה באלרגיה למתכות ולתכשיטים אינה נעוצה בכסף אלא במתכת שמצרפים אליו בסגסוגת. אם מדובר בניקל אז הרי הניקל הוא גורם אלרגיות ידוע מאוד שאי אפשר להילחם נגדו ולכן יש לבחור בסגסוגת אחרת. עם זאת, לרוב הנשים אין אלרגיה כזאת ולכן לא נוצרת הבעיה כמו שקורה לפעמים במתכות זולות שכן יוצרות אלרגיה ואף שינוי של צבע העור. 

מגוון סגנונות של תכשיטים מכל העולם

החיבה לכסף היא עתיקה והיא משותפת לכולם בעולם, לכל תרבות ולכל תקופה. כסף מפיקים במכרות בכל העולם ולכן אנחנו מוצאים מדינות כמו במזרח הרחוק ובדרום אמריקה שבהן מייצרים תכשיטי כסף עממיים כחלק מהפולקלור המקומי. זה יפה מאוד למי שנוסע לשם לחזור עם המזכרות האלה וזה מתאים מאוד גם למעצבי תכשיטים שרוצים לשאוב מהם השראה לעצב תכשיטים מכס איכותי יותר שיש בו אלמנטים דומים כדי לעשות מחווה יפה לתרבויות עתיקות. נוסף על התכשיטים האתניים אנחנו מוצאים תכשיטי כסף מעוצבים בסגנון עתיק ונוסטלגי כמו באירופה ובארה"ב או תכשיטים מודרניים ממש, שהם אלגנטיים יותר ומודרניים מאוד בעיצוב שלהם.

הפופולריות של תכשיטי כסף

סיבה נוספת לפופולריות של תכשיטי כסף בתרכובות השונות היא שהוא נגיש במחירים יותר נוחים מאשר זהב והוא לא פחות יפה מהמתכת הצהובה. הוא מתאים לאירועים אלגנטיים ויוקרתיים, הוא נוח מאוד לעבודה וללימודים, הוא מתאים לכל גיל של אישה ובוודאי שגם לגברים. קשת העיצובים שלו והחומרים הנוספים שאפשר לשלב בו מרחיבים עוד יותר את המנעד כך שאפשר למצוא תכשיט כסף שמתאים לכל טעם ולכל מטרה. יש תכשיטים שאפשר לשלב בזהב, אבני חן וחומרים כמו עץ, עור וצדפים, ויש תכשיטים שעשויים רק מכסף והם מרהיבים ומתאימים לאירועים כמו גם ליום יום. הטעם האישי שלנו קובע את הבחירה ואין קושי למצוא תכשיט כסף לכל טעם. יש צמידים גדולים ודרמטיים ויש מעודנים ואנינים, יש טבעות משובצות וטבעות עדינות יותר ויש שרשראות כסף עשויות מחוליות מפוסלות וכאלה שרק נושאות תליון מעוצב ומעניין. כסף מתאים לכולם ולכל תכשיט.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים