חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

דיור מוגן בראשון – מה הן האופציות שעומדות לרשותנו?

 

לא מעט אנשים מבוגרים מחליטים בשלב מסוים של חייהם, לעזוב את הדירה שבה הם מתגוררים אחרי שהילדים עוזבים את הבית ומקימים משפחה משלהם. אבל בשלב הזה מהן האופציות העומדות לפניהן?

 

 

האופציה הראשונה היא לעבור לדיור מוגן אשר כולל דירות בגדלים ותנאים שונים, אשר מיועדות לאנשים מבוגרים, בני גיל הזהב. בני הגיל השלישי יכולים ליהנות משירותים שונים שהמקום מציע להם, איכות חיים גבוהה, ותנאי מחייה אטרקטיביים. 

ניתן למצוא מגוון אפשרויות של דיור מוגן בראשון לציון ובמגוון ערים נוספות ברחבי הארץ. ישנם הורים שבוחרים לעבור ולהתגורר במתחם דיור מוגן קרוב לאזור בו הם התגוררו במשך שנים, הקרבה באמת קורצת כאשר מתרגלים לסביבת מגורים מסוימת והנושא הזה חשוב אף יותר כשאתם בגיל מבוגר יחסית וצריכים את הקרבה של בני המשפחה. אחרים מעדיפים לעבור לעיר אחרת קרוב למקום מגוריהם של ילדיהם, אך תמיד הם ישקלו גם תנאי מחייה ותנאי מגורים בישוב החדש. האם הוא תואם את ציפיותיהם והאם הוא מקנה להם את כל מה שהם היו רוצים לחוות בשנים הבאות.

כחלק מתהליך קבלת ההחלטות בגיל השלישי גם מעבר לבית אבות או סביבת דיור המוגן היא חשובה. צריך לבחון את המסלולים השונים שהמקום המבוקש יכול להציע. כל חברה שמחזיקה ברשותה רשת דיור מוגן, מציעה מסלולים שונים למי שמעוניין להתגורר אצלה. 

תחרות זה שם המשחק

לפני שאנחנו נציג דוגמא למסלול שלדיור מוגן על בסיס אחת הרשתות המובילות בארץ, חשוב להדגיש, כי ישנה תחרות לא קלה בתחום. לכן, הצרכנים, קרי אותם אנשים מבוגרים שרוצים לעבור לסביבה זו שמותאמת לצרכיהם, יכולים ליהנות מתנאים אטרקטיביים, בין אם זה מבחינת עלויות ובין אם זה מבחינת שירותים. 

לשם כך, צריך לדעת מה בדיוק מציע המקום המיועד, צריך לבחון היטב את האפשרויות השונות, לעשות סקר שוק מקיף, וכמובן לבקר בכל מקום או מתחם דיור מוגן, בשביל לראות את הצוות העובד שם וגם להרגיש את האווירה הכללית. בהתאם לרושם שמתקבל, אפשר לקבל החלטה אשר תהיה נכונה הן כלכלית והן מבחינת איכות חיים וצרכים אישיים. 

מה הם המסלולים האפשריים?

ישנן אופציות שונות והן כמובן משתנות בהתאם לחברה וכן גם בהתאם לסוג החדר וסביבת המגורים ואפילו העיר שבה היא נמצאת. 

אופציה אחת, הוא מסלול שמחייב פיקדון עבור הנכס, כאשר מדי שנה יש שחיקה בסכום שלו. מעבר לכך, יש דמי אחזקה חודשיים שצריך לשלם עבור תנאים ושירותים מסוימים שמקבלים במקום. 

אופציה אחרת, היא לשלם דמי כניסה אשר יישחקו תוך זמן קצר יותר מהמסלול הרגיל, ואז יהיה צורך לחדש אותם. מעבר לזה, יש לשלם דמי אחזקה חודשיים באופן רגיל. 

אופציה שלישית, היא לשלם פיקדון כשנכנסים למסלול, אך מדי חודש יהיה צורך לשלם דמי אחזקה גבוהים יותר. כך הפריסה של התשלומים משתנה. 

אופציה רביעית, תשלום חודשי גבוה, ללא דמי פיקדון, אך הוא יהיה גבוה יותר באופן יחסי. בנוסף יש לשלם דמי אחזקה. 

חשוב לציין, רשתות דיור מוגן מובילות בארץ יוצרות מסלולים שמותאמות לדיירים אשר מבקשים להיכנס ולהתגורר במקום וכדי מאוד לפנות אל היועצים במקום כדי לשמוע פרטים נוספים.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים