חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בעל אתר? הנה מושגים שאתה חייב להכיר בתחום קידום האתרים

 

גוגל, ענקית החיפוש ובעצם זו שדיי קובעת מה הדירוג של האתר שלכם יהיה, טוענת כי במסגרת כל שנה, מתרחשים שינויים בכמות בלתי נתפסת לאלגוריתם. לצד טענה זו, אנו יודעים כי הפקטורים הראשיים והמרכזיים לקביעת הדירוג, לא השתנו דרסטית

 

גוגל, ענקית החיפוש ובעצם זו שדיי קובעת מה הדירוג של האתר שלכם יהיה, טוענת כי במסגרת כל שנה, מתרחשים שינויים בכמות בלתי נתפסת לאלגוריתם. לצד טענה זו, אנו יודעים כי הפקטורים הראשיים והמרכזיים לקביעת הדירוג, לא השתנו דרסטית. 

אם אתם בעלי אתרים ורוצים להבין קצת על מה מתרחש בעולם הקידום, הנה כמה מושגים שחובה להכיר בתחום קידום אתרים בגוגל

  1. מילת מפתח + מחקר מילות מפתח – מילת מפתח היא מה שאנחנו רוצים שאנשים יקלידו בגוגל ויגיעו אל האתר. שימו לב כי מילת מפתח יכול להיות מורכבת ממספר מילים. מחקר מילות מפתח הוא בעצם המחקר שיש לבצע על מנת לאתר את אותן מילות מפתח טובות ונכונות. עבור זאת יש המון כלים ברשת אשר חלקים חינמיים.
  2. תגי META – תג כותרת ותג תיאור. תג הכותרת כשמו כן הוא והוא כותרת העמוד ותג התיאור הוא התג שמתאר את העמוד.
  3. כותרות (שאינן META) – מדובר בכותרות המסומנות ב H והמסווגות מ-1 עד 6. כותרת H1 היא הכותרת הראשית אשר אמורה להופיע רק פעם אחת בכל עמוד ורצוי לשלב בה את מילת המפתח. כותרת H2 מחלקת את התוכן העמוד לפסקאות וכן הלאה. 
  4. קובץ ROBOTS.TXT – זהו הקובץ דרכו נאמר לגוגל מה אנחנו רוצים לכלול באנדקוס האתר וממה להתעלם. חשוב לוודא שהוא נכון ואינכם חוסמים עמודים חשובים.
  5. מפת אתר XML – מפת האתר היא רשימה של עמודי האתר, קבצי האתר וכדומה. המפה מצביעה לגוגל על שינויים באתר (עמודים חדשים שהצטרפו או עמודים שהוסרו) ובעזרת המפה נוכל לגרום לגוגל להוסיף לאינדקס שלו אתרים חדשים יחסית במהירות.
  6. קישורים חיצוניים – קישורים המפנים לאתר שלנו ובעצם מכניסים אל האתר שלנו מאתרים אחרים. לקישורים החיצוניים יש חשיבות גבוהה מאוד בדירוג האתר ויש לבנות את מערך הקישורים במחשבה והתאמה מלאה כדי לזכות בדירוג גבוה. חשוב לגוון בטקסט הקישור ובעמודים אליהם הם מפנים.
  7. קישורים פנימיים – אלו הקישורים הנמצאים באתר שלנו ומפנים לאתר שלנו = פנימיים לאתר. החשיבות של הקישורים הפנימיים גדולה מאוד היות והם אלו אשר תורמים לגולש להישאר יותר זמן באתר שלנו. בנוסף, גוגל רואה אותם כחשובים היות והם מרמזים על חשיבות העמוד אליו הם מפנים. 
  8. אנקור טקסט – בשמו השני נקרא לו טקסט עוגן והוא למעשה הטקסט עליו אתם ממש מקליקים על מנת להיכנס למיקום / אתר אחר. חשיבותו היא בעצם ברמיזה של נושא האתר אליו עומדים להיכנס. מומלץ מאוד לגוון בטקסט ולא לעשות שימוש במילת המפתח בלבד.
  9. תג חלופי – תג ALT – מטרתם של תגים אלו הם תיאור טקסטואלי של תמונות באתר. בנוסף, תגי האלט תורמים לנגישות האתר עבור כבדי הראייה. אגב, גוגל כבר יודעת לקרוא את התמונות בלי הטקסט באמצעות ראייה מלאכותית (עדיין לא באופן מלא ולכן חשוב מאוד להציב תג אלט לכל תמונה).
  10. תג canonical – תג אשר תפקידו להצביע על הגרסה המרכזית של עמוד ספציפי. זהו תג המלצתי ולאו דווקא גוגל יתייחס אליו. 
  11. On-site SEO – מדובר ב SEO שהוא באתר עצמו ללא קשר לאתרים חיצוניים. רכיביו הם: תגי כותרת, תגי מטא, קישורים פנימיים, תגי אלט, מפת האתר, קובץ ROBOTS, התוכן בעמודי האתר בכללותו (כולל תמונות).
  12. Off-site SEO – בדיוק אותו דבר אבל על כל האלמנטים החיצוניים לאתר שלנו, כאשר כיום הכוונה היא בעיקר לקישורים חיצוניים (בנוסף מדובר על פריטי דרכי ההתקשרות לאתר כגון טלפון וכתובת, ביקורות וכדומה). 
  13. CTR (click-through rate) – מדובר בשיעורי הלחיצות על האתר שלי, נעשה דוגמא פשוטה: נניח והאתר שלי הופיע 100 פעמים והקליקו עליו 50 פעמים, הרי שה- CTR שלי הוא 50%. ניתן לצפות בנתוני ה CTR באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל וחשוב להבין כי ככל שהאתר מקודם גבוה יותר, כך ה CTR שלו יהיה ככל הנראה גבוה יותר.
  14. התאמה למובייל ומהירות אתר – כיום, כמעט לכולנו יש טלפון חכם והקלות של הגלישה ממנו הפכה לקלה עד מאוד ומושכת. לכן, ישנה חשיבות רבה להתאמת האתר למובייל, במיוחד מבחינת גוגל. מעבר להתאמה למובייל, חשוב להבין ולשפר את מהירות הטעינה של האתר במובייל. באופן כללי, חשוב לדאוג לחוויית גלישה טובה מהמובייל כדי לזכות לדירוג טוב בכל הקשור לחוויית הגלישה.  
  15. סושיאל (רשתות חברתיות) – אם תשאלו את גוגל האם ישנה חשיבות לרשתות החברתיות על הדירוג, התשובה הרשמית היא לא. יחד עם זאת, אנו שמים לב שיש כמה מקרים ספציפיים, כדוגמת ציוצים בתוצאות, שכן יש השפעה. בסופו של דבר, ההיגיון אומר שככל שיש יותר נוכחות ברשת, גוגל יאלץ להתחשב.
רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים