חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך מדפיסים על חולצות ואיך בוחרים באיזה שיטה להדפיס?

 

כאשר אנו רוצים להטביע גרפיקה על חולצה או פריט טקסטיל כלשהו, אנו נצטרך להשתמש בשירות הדפסה על חולצות הניתן בבתי דפוס ובחנויות שונות המתמחות בכך ברחבי הארץ. הצורך בהדפסה על חולצות יכול להיות מכל מיני סיבות בהן, עיטור של החולצה עם הדפס שאנחנו אוהבים, מזכרת קבוצתית, פרסום ועוד

 

כאשר אנו רוצים להטביע גרפיקה על חולצה או פריט טקסטיל כלשהו, אנו נצטרך להשתמש בשירות הדפסה על חולצות הניתן בבתי דפוס ובחנויות שונות המתמחות בכך ברחבי הארץ. הצורך בהדפסה על חולצות יכול להיות מכל מיני סיבות בהן, עיטור של החולצה עם הדפס שאנחנו אוהבים, מזכרת קבוצתית, פרסום ועוד. מרבית האנשים לא יודעים כיצד מבוצע תהליך ההדפסה, שכן כיום יש מספר דרכים שונות על מנת להטביע הדפס על גבי החולצות.

אז איך קורה התהליך בפועל?

חשוב מאוד להכיר את שיטות ההדפס. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות המאפיינים אותה. יש להתאים את שיטת ההדפסה, כך שזו תענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים של הלקוח.
בגדול, יש מספר שיטות דפוס בהן: דפוס משי, סובלימציה, טרנספר, הדפסת פלקס והדפסה ישירה. סביר להניח שיצא לכם לשמוע על אחת השיטות אבל לא ממש הבנתם מה המשמעות. על כן, ננסה להרחיב בקצרה על כל שיטה. 

מה זה דפוס משי?

מדובר על שיטה פופולארית וותיקה. בשיטה הזו, יוצרים שבלונה על גבי רשת פוליאסטר צפופה. באמצעות שימוש בשבלונה, מעבירים דיו אל חולצה או פריט הטקסטיל. מהם היתרונות? מדובר על שיטה מומלצת בעיקר אם מדובר על הדפסה של כמות גדולה של חולצות, שכן העלויות יהיו נמוכות יחסית. במידה ויש כמות קטנה, אז הדבר יכול לייקר את עלויות ההדפסה (וזאת בגלל תהליך הכנת הגלופה שהינו יקר). 

מה זה סובלימציה?

מדובר על שיטת הדפסה חדשה יחסית. השיטה מבוססת על הדפסה דיגיטלית הנעשית עם דיו מיוחד על גבי נייר. הדיו מועבר בחום אל הבגד או פריט הטקסטיל. יש יתרון לשיטה זו, שכן עלותה נמוכה יחסית (גם אם מדובר על כמויות קטנות). החיסרון הוא שאי אפשר לבצע אותה על כל בד, אלא רק על בד פוליאסטר בהיר.

מה זה הדפסת טרנספר?

גם כאן מדובר על שיטה המבוססת על הדפסה דיגיטלית. אם בשיטת סובלימציה, רק הדיו עובר אל החולצה, הרי שכן הנייר עם הגרפיקה מודבק כולו לחולצה. יש יתרון גדול בשימוש בשיטה הזו, שכן היא מתאימה לא רק לבדים בהירים אלא גם לכהים. החיסרון הוא בעמידות הנמוכה של ההדפסה. 

מה זה הדפסת פלקס?

בשיטה זו, חותכים אפליקציה בצורה של הגרפיקה שאותה רוצה להטביע על החולצה ולאחר מכן מטביעים אותה. יש יתרונות לשיטה זו והם האיכות הגבוהה של ההדפסה המתקבלת וכמו כן העמידות הגבוהה של ההדפס. החיסרון הוא שלא כל גרפיקה ניתן להדפיס. לדוגמה, אם מדובר על גרפיקה הכוללת פרטים רבים, אז יהיה קשה ליישם את השיטה. השיטה תתאים רק אם מדובר על עבודות קטנות יחסית הדורשות גם רמת איכות טובה וגבוהה.

מה זה הדפסה ישירה?

מדובר על שיטה שהתחילה בישראל. יש שימוש במדפסת מיוחדת על מנת להדפיס את קובץ הגרפיקה מהמחשב ישירות על החולצה. השיטה הזו יקרה בהשוואה לשאר השיטות ולא ניתן לבצע אותה על כל סוג של בד. לדוגמה, על חולצות דרייפיט, אי אפשר ליישם אותה.

שורה תחתונה

הדפסה על חולצות מבוצעת במקומות שונים ברחבי הארץ. כך למשל יש חנויות המציעות הדפסה על חולצות באזור ירושלים, בתל אביב, בבאר שבע ובערים נוספות בארץ. בדקו שיש לחנות דירוג גבוה וכמו כן בדקו שיש עליה המלצות. בררו לגבי שיטת ההדפסה המומלצת וכמו בדקו עלויות. לאחר שיש בידיכם את כל המידע, תוכלו להחליט איפה לבצע את ההדפסה. שיהיה בהצלחה!

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים