חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שצריך לדעת על מודד מוסמך

 

תכנון בית או בניין חדש מצריך עזרה של בעלי מקצוע שונים שכוללים בין היתר את קבלן הבנייה והאדריכל וזאת כדי שהבנייה תהיה תחת פיקוח מחמיר וקפדני ללא ליקויים או תקלות בהתאם לחוק

 

תכנון בית או בניין חדש מצריך עזרה של בעלי מקצוע שונים שכוללים בין היתר את קבלן הבנייה והאדריכל וזאת כדי שהבנייה תהיה תחת פיקוח מחמיר וקפדני ללא ליקויים או תקלות בהתאם לחוק. אחד התהליכים החשובים ביותר להצלחת תכנון הבנייה הוא לשכור את שירותי מודד מוסמך ומקצועי אשר יהיה אחראי על המדידות בשטח ועל העובדים בשטח העובדים בצמוד אליו ואשר כוללים את הקבלן והאדריכל. שלבים אלה הם קריטיים עבור הבנייה ולכן הם חייבים להיות מפוקחים כל הזמן כדי למנוע ליקויים שונים במהלך הבנייה.

מיהו המודד המוסמך ולמה חשוב לשכור את שירותיו?

המודד המוסמך הוא איש מקצוע שאחראי על תהליך הבנייה ותכנון התוכניות הבנייה. הוא מתמחה במדידה של טחים כדי לתכנן את פרויקט הבנייה או השיפוץ של המבנה. באמצעות מדידה מקצועית ומהימנה אפשר לנצל את שטח הבנייה בצורה היעילה ביותר ולהימנע מעיכובים או ליקויים שונים אשר נגמרים לאחר שתוכנית הבנייה לא מתאימה לשטח הפיזי של הנכס. מודד מוסמך ומקצועי יודע לעבוד עם הציוד החדיש ומהתקדם כדי להגיע לתוצאות המדידה הטובות והאמינות ביותר. שכירת שירותיו חשובה ביותר לתכנון המבנה ולמניעת עיכובים במהל הבנייה או השיפוץ.

מתי יש ליצור קשר עם מודד מוסמך?

יש ליצור קשר עם המודד המוסמך בטרם הבנייה עצמה או השיפוץ. חשוב לבחור מודד מקצועי ובעל ניסיון אשר יודעת לעבודה בצורה היעילה והמהירה ועומד בלוח זמנים קפדני. מודד לא מקצועי ומנוסה עלולה לגרום לליקויים ולנזקים שונים שיהיה קשה לטפל בהם לאחר סיום הבנייה ויגרום למבנה לקרוס או להיבנות בצורה לקויה. לכן על המדידה להיות אמינה ומדויקת בהתאם לחוק וכללי הבנייה.

מהו תפקידו של המודד המוסמך?

תפקידו של המודד הוא לבדוק את שטח הבנייה כדי שהאדריכל יוכל להתחיל לתכנן את התוכניות לבית החדש אשר ייבנה על המגרש. על המודד למדוד את השטח, לנתח אותו מבחינת שיפוע עם הקרקע וזאת כדי שהאדריכל יוכל לשרטט את התוכנית של בניית הבית בהתאם לכך. בנוסף לכך, עליו לחשב שטחים לחישוב ארנונה, להגיש תוכניות בנייה, להגיש חוות דעת משפטית, בנייה מחודשת ושיפוצים או חלקה למגרשים בטרם הבנייה. 

מהן שלבי המדידה לבניית מבנה?

בשלב הראשון המודד מגיע לשטח מודד אותו ולאחר מכן מבצע ניתוח של השטח. את המידע הוא מעביר לאדריכל והוא משרטט את התוכניות עבור הדירה בהתאם. שרטוט תוכנית המבנה של הדירה נקרא גרמושקה ואותה שולח המודד לרשויות המקומיות כדי לקבל היתר בנייה.

בשלב השני המודד מגיע לשטח בפעם השנייה למדוד את השטח עם האדריכל של הפרויקט ועם תוכניות של היתר הבנייה. מדידת השטח נעשית כדי לסמן את השטח לקבלן. המודד מסמן את השטח לקבלן שעליו לקדוח באדמה והיכן לשים את היסודות ואת הכלונסאות של הבית. הקבלן שם את יסודות של המבנה ולאחר כמה ימים הוא קורא שוב למודד לבצע מדידה שלישית.

בשלב המדידה השלישית קובעים את המקומות שבהם הקבלן תיקן את היסודות בהתאם להנחיית המודד יש לבדוק את הסימון או את יציקת היסודות שאין בהם טעות ושהכל תקין. במקרה ששי יציקה לא נכונה של יש לתקנה כדי להמשיך בפרויקט אחרת הוא עלול לגרום לליקויים בבית ואף לקריסת הדירה.

המדידה הרביעית והאחרונה של המודד במגרש היא לקראת הגשת הבקשה לאכלוס טופס 4. במהלך הבדיקה יש לוודא כי אין חריגות בנייה ואין פלישה לשטח הציבורי שאינו חלק מהמגרש. אם נוצרת בעיה במדידות על המודד להגיע למגרש יותר מארבע פעמים.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים