חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מחשבון ביוץ – איך לדעת מה הוא חלון הפוריות?

 

אם הגעת לכאן, כנראה שאת רוצה לדעת מהו חלון הפוריות שלך, לערוך מעקב אחר המחזור החודשי, או לדעת מה הם הימים הבטוחים לקיום יחסי מין. לא משנה מה המטרה שלך, בעזרת מחשבון ביוץ תוכלי לדעת פחות או יותר את טווח ימי הביוץ. אז איך זה עובד, ומה השימושים של המחשבון?

 

אם הגעת לכאן, כנראה שאת רוצה לדעת מהו חלון הפוריות שלך, לערוך מעקב אחר המחזור החודשי, או לדעת מה הם הימים הבטוחים לקיום יחסי מין. לא משנה מה המטרה שלך, בעזרת מחשבון ביוץ תוכלי לדעת פחות או יותר את טווח ימי הביוץ. אז איך זה עובד, ומה השימושים של המחשבון?

מהו מחשבון ביוץ?

"מחשבון ביוץ" הוא כלי שמסייע לחשב את ימי הביוץ, באמצעות המחזור האחרון, ועל פי מספר הימים בין מחזור למחזור. 

קיום יחסי מין בימים הפוריים

במידה ואת מתכננת להיכנס להריון, חשוב לנהל מעקב אחר הזמנים בהם יש לקיים יחסי מין. כידוע, לא בכל קיום של יחסי מין ניתן להיכנס להריון, וחשוב להכיר את הזמנים הפוריים, ולהיות במודעות לגוף. תחילה יש לחשב את תאריך הביוץ המשוער בעזרת מחשבון ביוץ. עליך להזין את תאריך המחזור האחרון ומספר הימים בין מחזור למחזור. על מנת להיכנס להריון, יש לקיים יחסי מין במהלך ה24 שעות אחרי שהביצית יוצאת מהשחלה. בגלל שאי אפשר לדעת בדיוק מתי ה-24 שעות האלה מתרחשות, מתייחסים לזמני הפוריות כטווח, ולוקחים מרווח ביטחון של מספר ימים לפני התאריך שהציג מחשבון ביוץ. 

שיטה לפוריות מודעת (FAMS)

תאריך הביוץ רלוונטי לא רק למי שמנסה להיכנס להריון, אלא גם עבור מי שרוצה להיות מודעת לימי הפוריות ולזמנים הבטוחים לקיום יחסי מין. שיטה לפוריות מודעת מהווה אמצעי מניעה טבעי, אך היא דורשת מעקב קפדני ותיעוד ביומן של ימי המחזור. שיטה לפוריות מודעת היא שיטה למניעת הריון לא רצוי, כאשר נמנעים מקיום יחסי מין בימים הפוריים. חשוב לציין ששיטה זו אינה בטוחה במאת האחוזים, ואפילו יחסית מסוכנת. ניתן להשתמש בשיטה רק כאשר המחזור סדיר לאורך זמן. חשוב להבין את היטב את השיטה, ולספור את הימים, ולא לפספס.

מודעות לתהליכים הקורים בגוף

מחשבון ביוץ מסייע לא רק למי שמנסה להיכנס להריון או להימנע ממנו, אלא גם עבור מי שרוצה להיות קשובה ומודעת לתהליכים הקורים בגוף. המודעות לתהליכים הקורים בגוף מגבירה את הקשר בין גוף לנפש, ומשפיעה על הנוכחות בגוף. במהלך הביוץ טמפרטורת הגוף עולה לעיתים, וקיימים שינויים במצבי רוח בעקבות ההורמונים בגוף. ההכרות עם התהליכים בגוף מחזקת את הקשר לנשיות, ויכולה להסביר מגוון תופעות המתרחשות בגוף לאורך החודש.

כיצד ניתן לדעת את מועד הביוץ במדויק?

כאמור, תאריך הביוץ הוא תאריך משוער, שנגזר מ-24 שעות אחרי שהביצית יוצאת מהשחלה, כאשר מוסיפים ימים לפני התאריך ואחרי. נשאלת השאלה האם אפשר לדעת את תאריך הביוץ במדויק. התשובה היא שבהחלט כן, למרות שהדבר מורכב יותר. ניתן לגלות את התאריך על ידי ביצוע בדיקות דם, בדיקת אולטרסאונד לזיהוי הזקיקים, ובדיקות שתן. ברוב המקרים ההעדפה היא לקחת טווח ביטחון ולחסוך את הטרחה של ביצוע הבדיקות לעיתים תכופות.

לא משנה לאיזו מטרה את צריכה לדעת את תאריך הביוץ, תוכלי להשתמש במחשבון ביוץ. חשוב לנהל מעקב מסודר ולא להתבלבל בתאריכים. לצורך כך ניתן להשתמש באפליקציה ייעודית, או יומן וקיים אפילו שירות המתזכר בסמס כשהגיעו הימים הפוריים. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים