חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

גיזום עצים - באילו תנאים?

 

צריכים לגזום עצים? חשוב להבין שגיזום עץ אינו דומה לגיזום של שיחים ושמדובר במלאכה מורכבת שיש לבצעה נכון בהתאם לדרישות החוק. היא דורשת ניסיון ורמה גבוהה של מיומנות ולכן יש לבצעה עם מומחים בתחום. במאמר הבא תוכלו לקבל מידע על גיזום עצים ובאילו תנאים יש לבצעו

 

צריכים לגזום עצים? חשוב להבין שגיזום עץ אינו דומה לגיזום של שיחים ושמדובר במלאכה מורכבת שיש לבצעה נכון בהתאם לדרישות החוק. היא דורשת ניסיון ורמה גבוהה של מיומנות ולכן יש לבצעה עם מומחים בתחום. במאמר הבא תוכלו לקבל מידע על גיזום עצים ובאילו תנאים יש לבצעו.

גיזום עצים לפי החוק

אנשים רבים לא יודעים שגיזום מסיבי של עצים בוגרים, בהיקף של כשליש מאורך הענפים שלהם, מחייב אישור מיוחד. ללא אישור כזה, מי שגוזם עץ בוגר מסתכן בעבירה על החוק ובקנסות גבוהים. הדבר נכון גם לגבי עצים בגינות פרטיות מכיוון שכל העצים בישראל הינם תחת אחריותו ושיפוטו של משרד החקלאות. לכן פעולות של גיזום עצים חשוב לבצע עם איש מקצוע מיומן, המודע לדרישות בארץ.

גיזום מסיבה בטיחותית

גיזום עצים מותר בגין סיבות שונות, כאשר הראשונה היא הבטיחותית. במידה ומדובר בעצים שטופלו באופן לא נכון ולא מקצועי או עצים שכלל לא גזמו אותם, יכולה להיות סכנה של קריסת ענפים. קריסה של ענפים יכול להתרחש במצבים של רוחות חזקות או עקב ירידה של הרבה גשמים. כמו כן היא יכולה להתרחש בימות הקיץ עקב התייבשות של ענפים, דבר הנכון בייחוד לעצי אקליפטוס. לכן במקרים בהם קיים חשש לקריסת ענפים יש להביא איש מקצוע שיעריך את רמת הסיכון ובמידת הצורך יגזום ענפים בעץ המועדים לקריסה.

גיזום לטיפול בעץ

סיבה נוספת שבגינה גוזמים עצים הינה במטרה לסייע לו לגדול באופן בריא. גיזום כזה שם דגש על חיזוק גזע העץ וגדילתו היציבה, הסרה של ענפים יבשים, ענפים חולים וענפים שסובלים מחדירה של מזיקים. כמו כן הגיזום מבוצע במטרה לדלל את צמרת העץ ובכך לאפשר חדירה מיטבית של אור שמש, המסייע לצמיחה נאותה של העץ. בנוסף בעצי פרי גיזום נדרש כדי לשפר את טיב וכמות הפירות שהעץ מניב.

סיבות נוספות לגיזום עצים

מלבד האמור לעיל, גיזום עצים נדרש במצבים נוספים. למשל הוא נדרש כאשר העץ עלול לפגוע בתשתיות חשמל, במקרים שענפי העץ עוברים לחצר של השכן, וכן בעצים שפירותיהם יוצרים הרבה לכלוך כמו עצי פיקוס שמושכים עטלפים, נשירה של עלים וענפים הגורמת לסתימות במערכות ניקוז ובביוב, וענפי עצים המפריעים למעבר. כמו כן גיזום עצים נדרש כאשר רוצים לדלל רמות הצללה כדי לאפשר חדירת אור ישיר לבית, או עקב הסתרה של פאנלים סולאריים.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים