חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מרד גיל ההתבגרות: למה בני נוער נוטים למרוד?

 

מרדנות היא תכונה נפוצה בקרב בני נוער, ונחשב לאחד הגורמים המקבילים לקונפליקטים בין הורים וילדיהם המתבגרים. מרד גיל ההתבגרות מתייחס לביטוי של התנהגות מתריסה והתעלמות מכללי ההורות הקיימים, ועשוי להיחשב גם כחלק נורמלי מצמיחה והתפתחות. שלב התפתחותי זה מסמן את הצורך של המתבגרים בעצמאות ובזהות נפרדת

 

מרדנות היא תכונה נפוצה בקרב בני נוער, ונחשב לאחד הגורמים המקבילים לקונפליקטים בין הורים וילדיהם המתבגרים. מרד גיל ההתבגרות מתייחס לביטוי של התנהגות מתריסה והתעלמות מכללי ההורות הקיימים, ועשוי להיחשב גם כחלק נורמלי מצמיחה והתפתחות. שלב התפתחותי זה מסמן את הצורך של המתבגרים בעצמאות ובזהות נפרדת.

במהלך גיל ההתבגרות, מתבגרים מנסים לפתח את זהותם העצמאית, ובשלב זה ההורים צריכים לסייע להם להבין שהערך שלהם טמון במי שהם במקום במה שהם עושים. מומלץ להנחות את המתבגרים להבין את ההבדל בין דימוי לזהות.

מרד גיל ההתבגרות הוא שלב בהתפתחות המוחית

קליפת המוח הקדם מצחית היא חלק מהמוח ששולט בקבלת החלטו, בהתנהגות חברתית ובביטוי אישיותי. במהלך הנעורים, התפקוד של חלק זה במוח נכנס לפעולה, מה שמוביל לבדיקת גבולות, מרד גיל ההתבגרות, ויכוחים, ולבסוף היכולת להבין את תהליך קבלת ההחלטות.

בני נוער צריכים לקבל החלטות ולבצע טעויות כדי לפתח את קליפת המוח הקדם מצחית שלהם במלואה.

מאבק לעצמאות

סיבה נוספת להתרחשות מרד גיל ההתבגרות היא המאבק להשיג עצמאות. במהלך הנעורים, ילדים מתחילים להשתוקק ליותר חופש מהוריהם. לפעמים ההורים עלולים לבלבל את הצורך במרחב למרד, ותגובותיהם עלולות להוביל להתפתחות התנהגות מרדנית של המתבגרים.

בני נוער מעוניינים להשפיע באופן ניכר על חייהם ולהאמין שהם הגורם הסמכותי היחיד לכל פעולה שהם מבצעים. כשהורים כופים עליהם החלטות, הם נוטים להתפרץ ולהתריס נגדם.

מאבק על קבלה

בני נוער מושפעים מאוד מבני גילם, ומעוניינים להשתלב ולנסות לחקות את אורחות החיים של חבריהם. הלחץ של אורח חיים שהם מעריצים עלול להוביל להתפתחות מרד גיל ההתבגרות כשהם מפסיקים להקשיב להוריהם.

הם מתמודדים עם הלחץ להשתתף בפעילויות שכולם משתתפים בהם ועשויים גם להסתכן באיבוד האינדיבידואליות שלהם. הם עלולים לשכוח את תחומי העניין שלהם כשהם מנסים להשתלב באורח החיים של מישהו אחר.

חיפוש תשומת לב

בני נוער אוהבים לקבל תשומת לב ועשויים לנקוט במאמצים רבים להשגתה. הם אוהבים כשאנשים מבחינים במעשיהם ובאורח החיים או המראה החיצוני שלהם וינקטו במאמצים רבים על מנת לגרום לאנשים לשים לב אליהם. 

בני נוער שאי להם מספיק תשומת לב מהוריהם עלולים להתחיל לחפש תשומת לב או נחמה אצל האנשים הלא נכונים, אשר עלולים לשלוח אותם לנתיבים שגויים, ולגרום להם להתנהג באופנים שאינם הולמים.

הורים מודאגים מדי

רוב ההורים נוטים לדאוג, ומביעים את דאגותיהם בקביעות בפני המתבגרים המורדים שלהם. העברת הדאגות שלכם לבני הנוער באופן קבוע עלולה לגרום להם להרגל להתעלם מכם כשאתם מדברים איתם. 

למרות שהדאגה נובעת מאהבה, התקשורת המדאיגה המתמדת עשויה להוביל את המתבגרים שלכם להאמין שאתם אינכם מסוגלים להציע להם סיוע אמיתי ושקשה לרצות אתכם, מה שעשוי להוביל להתפתחות מרד גיל ההתבגרות.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים