חיפוש
 
לדף הבית >>     ישראל עובדיה, טיפול ויעוץ זוגי, חדרה >>

צפיה בפורנו

 

גיליתי שבן הזוג שלי רואה סרטוני פורנו. אני כעסתי עליו והוא לא מבין מה הבעיה. לי זה מרגיש כמו בגידה והוא טוען שזו לא בגידה כי אלו סתם סרטונים. תוכל לעזור פה?

 

שלום מאיה,

נגעת פה בשאלה שלך בנושא שמטריד הרבה זוגות. 
בשנים האחרונות הגלישה באתרי הפורנו הפכה להיות קלה וזמינה ואיתה כל מיני בעיות בתחום האישי והזוגי.

יש תופעה של התמכרות לצפייה בפורנו, והיא הבעיה המרכזית מכיוון שהיא פוגעת לא רק במכור אלא גם בזוגיות. הבעיה של התמכרות לפורנו היא שהמכור מחליף קשר אינטימי מיני אמיתי בקשר תחליפי מלאכותי. גם אם המכור יודע שמדובר בסרט בלבד, יש חלקים במוח שלא מזהים את ההבדל בין סרט למציאות וכך מתקבלת חוויית סיפוק תחליפית. מיניות בפורנו קלה יותר- אין שם אישה אמיתית שצריך להתחשב ברצונותיה וצרכיה, אין ריבים, אין חוסר הסכמה, וכך יוצא שלמשתמש באתרי הפורנו יש פחות תשוקה וחשק למיניות בקשר הזוגי.

בגדול, הייתי אומר ששימוש בפורנו יכול להיות בעייתי כשהוא בא על חשבון הקשר- וכשזה קורה זה נחווה כמו בגידה. כשהשימוש בפורנו לא פוגע בקשר הזוגי, חשוב להבין מה הפגיעה הנחווית, לדבר ולתקשר את זה. באופן כללי חשוב לדעת שתעשיית הפורנו היא תעשייה פוגענית ונשים רבות שמגיעות אליה נפגעו מינית בצעירותן. היא תעשייה שמעוותת את תפיסת הקשר הבריא במיניות ויוצרת פערים בציפייה של צעירים שנחשפו אליה בגיל צעיר, בבואם לקשר אמיתי שיש בו מיניות.

 

ישראל עובדיה

ריפוי מערכות יחסים  טל: 0522388423

 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים