חיפוש
 
לדף הבית >>     נטע ליבנה פרדס חנה >>

מעצבי תכשיטים: מה הקשר בין תכשיטים מעוצבים לביטוי אישי

 

מעצבי תכשיטים: כותבת הטור הינה נטע ליבנה מפרדס חנה, סטייליסטית המעצבת תכשיטי אופנה ייחודיים ומקוריים במגוון סגנונות וחומרים. תכשיטים מעוצבים הינם כמו תבלינים. הבגדים משולים לתבשיל עצמו והאקססוריז הם התבלינים. לפעמים מספיק ללבוש משהו מאוד בסיסי כגון שמלה שחורה חלקה או ג’ינס וטי שירט לבנה ומה שיעשה את ההופעה זה כל המסביב. להמשך קריאה - כנסו...

 

התחלתי ליצור תכשיטים מעוצבים בעקבות האהבה שלי למיניאטורות שהחלה עוד בילדותי. כולנו עדים לתופעה המדהימה שמציפה את מדינת ישראל מאז תחילת המלחמה. מיד לאחר השבעה באוקטובר החלו לצוץ הדיסקיות ועליהן הכיתוב: “הלב שלנו שבוי בעזה” בעברית ובאנגלית.  כך נוצרה אחווה חברתית שמאחדת את כל העם. שבה כולם עונדים אותה.לא סתם כולם התחברו לאותה דיסקית פשוטה וזולה. כי יש בה כוונה.יש בה הצהרה, אמונה, תחושת סמליות ואחדות. עוד מימי קדם התכשיטים היוו סמלים. 

המדליה נמצאת בשימוש מעידנים קדומים ועד היום, סמלי הדרגות, טבעות חותם, טבעות נישואים ואירוסין התכשיטים תמיד היוו סמלים. כמישהי שתמיד אהבה תכשיטי מעצבים, בלי קשר לזהב ויהלומים, בלי קשר ליוקרה, לשווי ולערך כספי, נמשכתי דווקא לקסם של התכשיטים בגלל עצם היותם אביזרים כל כך קטנים, והיותם כל כך משמעותיים, מעניינים ומפתיעים. בעצם כל אלמנט ויזואלי כאשר מפסלים אותו בקטן יכול להפוך לתכשיט. סיכת ביטחון, אסימון, קליע, תות, פרח, בננה, כסא, כל מה שקטן ניתן לתלות על הצוואר או על האוזניים או על צמיד ולהפוך לתכשיט. ניתן גם לקחת מספר אלמנטים קטנים ולחבר ביניהם וגם אז נוצרת שפה ויזואלית ייחודית שניתן להשתמש בה כתכשיט. 

תכשיטים מעוצבים הינם כמו תבלינים. הבגדים משולים לתבשיל עצמו והאקססוריז הם התבלינים. לפעמים מספיק ללבוש משהו מאוד בסיסי כגון שמלה שחורה חלקה או ג’ינס וטי שירט לבנה ומה שיעשה את ההופעה זה כל המסביב. האיפור, שיער, תכשיטים, נעלים, תיק, ולעיתים חגורה או צעיף. כאשר עונדים תכשיט גדול ומשמעותי, זה נקרא : תכשיט סטייטמנט, הוא בעצם מהווה את עיקר ההופעה. הוא זה שמושך את רוב תשומת הלב. כמו לדוגמא העגילים הגדולים שהיו מזוהים תמיד עם שושנה דמארי. 

התחלתי ליצור תכשיטי מעצבים בסגנון אופנתי כי את סגנון התכשיטים שרציתי לענוד לא הצלחתי להשיג בשום מקום. כשהייתי צעירה היו לי כל מיני תכשיטים פשוטים וגם תכשיטי מעצבים שאספתי לאורך השנים. עד היום יש לי את קופסת התכשיטים הישנה שבה נמצאים כל התכשיטים שענדתי בצעירותי. אין סיכוי שבעולם שאני אמסור או אזרוק אותם. הם עוברים אתי מבית לבית לאורך כל החיים ולכל אחד מהם יש סיפור עבורי. 

תכשיטים מעוצבים ועיצוב תכשיטים זה בעצם עיסוק באומנות מיניאטורית. ליצור אלמנט קטן וקל, שניתן לענוד על הגוף ובעזרתו להשיג ערך מוסף כלשהו. תכשיט מעוצב הוא כמו תבלין בבישול. ליצור הופעה מעניינת ומעוררת השראה דורשת מאיתנו הנשים לשים לב לפרטים הקטנים. בין אם זה איפור ושיער. הבגדים והאביזרים הנלווים מתחת, מעל וליד. הלבשה תחתונה, אביזרים כגון חגורה, תיק, נעליים, אביזרי שיער, ציפורניים ותכשיטים. 

החשיבות של תכשיטים מעוצבים היא כמו החשיבות של התבלינים בבישול וכדי להגיע בהופעה שלנו לרמה של שפיות, עלינו להשקיע בטעימה, בניסוי ותהייה, ביצירתיות ובשאיפה לשלמות. ברמה הויזואלית, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני ואם חשוב לנו להרגיש טוב, להרגיש מלאות בטחון , להרגיש שהרושם החיצוני שאנו משדרות תןאם את המסר הפנימי שאותו נרצה לשדר עלינו לבנות סגנון הופעה אינדבידואלי עם הקפדה על הפרטים הקטנים. לשם כך מומלץ לבחור גם את התכשיטים שלנו מתוך הקולקציות של תכשיטי מעצבים ולאו דווקא תכשיטים שמגיעים ומיובאים ממפעלים. 

אני אמנית ומעצבת תכשיטים בעשרים השנים האחרונות וחלק מקהילת האמנים אשר מייצאת לעולם תכשיטי מעצבים ישראלים כדרך לייצג את מדינת ישראל גם ודווקא ובעיקר בתקופה המאתגרת הזו בה אנחנו נמצאים היום אני מרגישה צורך להביע עמדה אישית. עמדתי אינה פוליטית ואינה דתית. עמדתי היא עמדה חברתית, הומנית ורוחנית. 

תמיד נמשכתי למיניאטורות. בילדותי הכי אהבתי את הצעצועים הקטנים שמדמים דברים גדולים.  את האהבה שלי למיניאטורות אני מגשימה גם דרך התכשיטים. אני מאמינה כי תכשיטים מעוצבים יכולים להיות מעוצבים גם באופן אישי לכל אחת. ניתן להתאים את עיצוב התכשיטים לסגנון המלתחה מבחינת הצבעים וסגנון העיצוב. בתכשיטים שאני מעצבת יש מספר סגנונות כאשר כל סגנון בעצם מוגדר כקולקציה. אני מעצבת תכשיטים קלאסיים, עדינים, רומנטיים ומנצנצים , שמשדרים חגיגיות ואלגנטיות.

אלה הם תכשיטים שמתאימים לאירועים חגיגיים או ליום יום למראה נינוח, רגוע ומעט שמרני. תכשיטים בוהמיים הם תכשיטים יותר “בועטים” יותר ייחודיים, יוצאי דופן, אומנותיים וארטיסטים שמתאימים יותר להופעה מעט פרובוקטיבית, סגנון יותר היפי, זרוק, נוח, צבעוני ומלא בנוכחות. בתכשיטים בסגנון הבוהמי נכללת גם הקולקציה שנקראת תכשיטי אנרגיה והעצמה. בתכשיטים האלה אני משתמשת בציורים שאני מציירת. ציורי מנדלות וציורים אבסטרקטיים שאותם אני הופכת לתכשיטים. תליונים ועגילים. 

התכשיטים שאני מעצבת נמצאים בחנויות ובאתרים של תכשיטי מעצבים ישראלים והמטרה היא להגיע איתם לכמה שיותר מקומות בעולם. האנרגיה של התכשיטים האלה מגיעה מתוך הכוונה המוטמעת בתוכם, אם זה דרך הסמלים , סמלי המנדלות הם סמלים בעלי משמעות  כאשר לכל סמל יש פרוש .או דרך מילה או משפט אשר מוטמע בתוך התכשיטים. כאשר עונדים תכשיט עם משמעות בעצם מתחברים לכוונה, שמקבלת אנרגיה של תדר שאותו אנחנו משדרים ואליו אנחנו מתחברים. 

כאן נכנסת גם הקולקציה של תכשיטי יודאיקה .

כסטייליסטית וכמישהי שעוסקת באופנה ואוהבת אופנה, יש לי גם קולקציה שהיא ממוקדת באופנה ונקראת הקולקציה האורבנית. אלה תכשיטים שתפקידם העיקרי הוא להשלים את הבגד. ברובם מונוכרומטיים. זהב כסף משולב לעתים גם עם שחור או עם גוונים טבעיים. 

זוהי קולקציה מעט נועזת, אך עם זאת שקטה ומשדרת סגנון עסקי, מתאימה לנשות עסקים, עורכות דין ונשים שלובשות מדים ורוצות להוסיף גוון אישי משלהן. בחירת התכשיט היא ייחודית ואינדבידואלית בדיוק כמו בחירת הבגדים והנעליים. 

נשים רבות עונדות תכשיטים שהם העיקר בעלי ערך סנטימנטלי. בדרך כלל תכשיט שקיבלו במתנה. תכשיט הינו אלמנט שהרבה אנשים אוהבים להעניק במתנה בעיקר בזכות הערך הסנטימנטלי שהוא מעניק. 

הרבה אנשים בעולם מעוניינים לרכוש תכשיטי מעצבים ישראלים ושם אני נכנסת לתמונה כמעצבת ישראלית שמייצאת תכשיטים לעולם.

כבר מילדות אהבתי להסתכל על תכשיטים מעוצבים לאישה, לנסיכה, למלכה, לבובה…


עגילים בסגנון תכשיטי מעצבים לנסיכות ומלכות

אהבתי לראות תכשיטים מעוצבים לאישה במוזיאונים ובארמונות המלוכה. מבחינתי תכשיטים מעוצבים לאישה היו סוג של צעצוע.
בגיל תשע הגעתי בטיול משפחתי לחודש לאנגליה. גרתי שלושה שבועות בקיימברידג’ ועשרה ימים בלונדון. כילדה ישראלית שגדלה כל חייה בשכונה קטנה בבת-ים החשיפה לעולם הגדול גרמה לי להרגיש כמו אליס בארץ הפלאות. גיליתי עולמות שלמים של אופנה ואומנות וכילדה התלהבתי בעיקר מהיופי והצבעוניות בכל המקומות. הארטיקים הצבעוניים, הסוכריות, העוגות, הגינות המטופחות, הפרחים, הירוק של הדשאים והשמיים היפים . בעלי החיים , הברווזים עם הברווזונים הקטנים. 

 

בלונדון הכביש האדום שמוביל לארמון המלכה. חנויות הנעליים הצבעוניות והמיוחדות. הבגדים המהממים. המיניאטורות של התצוגה של ארמון המלכה ווינדזור הדהימו אותי. לא רציתי ללכת משם. יכולתי להביט בהם שעות. ולאחר מכן הפכתי למכורה לברביות. להלביש אותה, לקשט אותה, לבנות לה בית עם חתן חתיך בשם קן  וג’יפ בצבע וורוד. הגשמתי לבארבי שלי את כל החלומות. והיום אני עושה זאת עבור עצמי ועבור נשים אחרות.עסוקה בלהגשים חלומות.

 

כבעלת עסק וכיוצרת תכשיטים מעוצבים לאשה  אני מאמינה שלכל אישה מגיע להגשים את החלום שלה. להגשים את מי שהיא ואת מהותה כאשר הגעתי לערים גדולות   גיליתי עולמות שלמים של אופנה ואומנות  נחשפתי לדברים מקוריים, אומנותיים, מיוחדים. הנסיעות לחו”ל חשפו אותי לעולמות רחוקים ושונים מאוד ממדינת ישראל. נופים שונים , אווירה שונה, מנטליות שונה, תרבויות שונות. כשהתחלתי לעסוק בתחום של תכשיטים מעוצבים לאשה הייתי בערך בגיל 17. באותה תקופה במדינת ישראל תחום האופנה היה מאוד דל. חנויות אתא ומשביר במקרה הטוב. 

את רוב הבגדים שלבשתי כילדה קיבלתי בירושה מאחותי הגדולה ומכל מיני קרובי משפחה שתרמו לנו שקים עם בגדים. עד היום יש לי טראומה מבגדי יד שניה ווינטג’ וכל האופנה של בגדים ישנים ממש לא מדברת אלי על אף העובדה שהרעיון האידאולוגי שעומד מאחוריה הוא רעיון לא רע בכלל. 

תמיד אהבתי להכין עבור עצמי תכשיטים מעוצבים אישית.  גדלתי בבית בשכונת עולים בבת-ים. הורי אמנם ילידי הארץ, אבל כזוג צעיר הם רצו לגור קרוב להורים בחולון, קרוב לים בבת-ים ובזול.  כבת שניה, רוב הבגדים שלי עברו אלי מאחותי ומבנות דודות למינהן ששלחו לנו בגדים שהיו קטנים עליהן. לפעמים היה ממש כיף לקבל שק של בגדים. אצלנו בבית המושגים להיות מקורית, להיות משהו מיוחד, היו ערך מאוד משמעותי. המחמאה הגדולה ביותר על מישהי היתה: “היא משהו מיוחד”. וכך נוצרה השאיפה להיות…משהו מיוחד. 

וכך התחלתי להכין עבור עצמי תכשיטים מעוצבים אישית. כילדה כל קניית בגד היתה חגיגה שלמה. אני זוכרת את ההסתובבויות עם אמא שלי ברחובות התחנה המרכזית בתל אביב, או בדרום תל אביב או במרכז המסחרי בבת-ים. עד שכבר מצאתי משהו שאהבתי, בדרך כלל זה היה או יקר מדי, או לא מתאים לסגנון שאמא שלי רצתה. וכך מגיל צעיר מאוד הפכתי לילדה מרדנית. משם זה התחיל וזה מלווה אותי עד היום.

אני מכינה תכשיטים מעוצבים אישית גם עבור מעצבות אופנה שאיתן אני עובדת בשיתוף פעולה. במדינת ישראל רוויית המלחמות והטראומות כולנו זקוקים לריפוי. לא בכדי יש במדינת ישראל כל כך הרבה אנשים מוכשרים מתחומים רבים. אצלנו במדינה נוצר כור ההיתוך של כל תרבויות העולם. החלום הגדול ביותר שלי כרגע הוא להקים במדינת ישראל מרכז תרבותי רוחני עבור כל הדתות. אני מאמינה שלא סתם ישראל נחשבת בכל העולם הHOLY LAND – ארץ הקודש.

אני מאמינה שכדי שנוכל להישאר במדינת ישראל כמדינה יהודית, עלינו לאפשר גם כאן וגם בעולם כולו זכויות אדם טבע וחי. המוטו שלי הוא לרפא את כדור הארץ. את הטבע. את בעלי החיים ואת בני האדם. HEAL THE WORLD, MAKE IT A BETTER PLACE, FOR YOU AND FOR ME AND THE ENTIRE HUMAN RACE.  

כמעצבת ישראלית אני משתמשת בתכשיטים כסוג של שגרירים שמייצגים בישראל ובעולם את הקול הישראלי המבקש לבטא יצירתיות, רוחניות, אהבה, שלום וחמלה. הקול שלי בתחום האופנה, הוא גם הקול שלי בתחום התרבותי. אני מייצגת ערכים של מותג שמשלב בין אופנה, אמנות, רוחניות, ישראליות ובינלאומיות. המטרה שלי היא להפיץ את התכשיטים שלי ברחבי העולם, תוך שיתוף פעולה עם מעצבות אופנה, גלריות, וחנויות מתנות.  

תכשיטים מעוצבים הם כלי, הם שפה, הם עוד דרך לבטא את עצמנו. כשאנחנו במצב רוח, כשקמנו עם אנרגיה חיובית, נרצה לקשט את עצמנו , להראות את היופי שלנו לעולם ע”י עוד שרשרת, עגיל, טבעת דומיננטית. כשאנחנו הולכים לאירוע מיוחד, נחפש לא רק את הבגד שמאפיין אותנו, אלא את הצמיד שמותאם אליו אישית. לתכשיטים יש יכולת ייחודית להציג לעולם את מי שאנחנו. התכשיט מהווה שפה של תקשורת בינאישית שלנו עם עצמנו ושלנו עם העולם בחוץ. 

בתכשיטים שאני יוצרת אני יוצקת מסרים חיוביים שמחזקים את הנפש ויוצרים אנרגיה של כוונה. יש לי קולקציה שלמה של תכשיטים שנקראים “תכשיטי אנרגיה והעצמה” בקולקציה הזו ניתן למצוא תכשיטים שמלבד העובדה שהם מרהיבים ביופיים הם גם מלאים במשמעות וכוונה חיוביים שמחברים את הנפש והרוח אל הכוונה שאליה החלטנו להתחבר באותו יום. הסמלים המובילים בקולקציה הם סמלים בעלי כוונה/ בראש ובראשונה המובן מאליו הוא : הלב. שמסמל אהבה, האינפיניטי שמסמל את האינסופיות של הקיום הנשמתי שלנו הלוטוס, סמל לעוצמת הנשיות, המטטרון, סמל המרכבה שמייצג את הילת ההגנה המקיפה אותנו, פרח החיים , זרע החיים ועץ החיים מסמלים את החיבור האינסופי לטבע ומנדלת השרייאנטרה מסמלת חיבור לעולמות עליונים. בתכשיטים שלי, תכשיטים מעוצבים, ניתן למצוא גם את מגוון סמלי היהדות . מגן דוד, חמסה, שמע ישראל . 



יש לכם עוד שאלות למעצבת תכשיטים, נטע ליבנה? כנסו!

0523764737 המיניסייט שלי

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים