חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

”הייתי כמו טלגראס של העיר”: החייל שתיווך בעסקאות סמים יואשם בעבירות קלות בלבד

 

עורך דין צבאי עידן דביר, עורך דינו של החייל: ”ניצלו את העובדה שמרשי לא היה מיוצג במהלך החקירה כדי לסחוט ממנו כמה שיותר מידע” • במהלך דיוני המעצר עורך הדין הצבאי עידן דביר הצליח לשכנע את גורמי הפרקליטות הצבאית לרדת מאישומים של תיווך בעסקאות סמים ובסחר • השופטת בבית הדין הצבאי כתבה כי ”מדובר בהסדר טיעון שמקל ואינו תואם את רמת הענישה המקובלת”

 

חייל נתפס עם עשרות גרמים של קנאביס, הודה שהשתמש מאות פעמים באזרחות ובתוך היחידה, הודה שתיווך בעסקאות סמים של חיילים ואזרחים רבים אחרים - ויואשם בעבירות סמים קלות בלבד תוך שישב בפועל כשלושה חודשים בלבד. איך זה ייתכן שיצא כל כך בזול?

הכל התחיל כשהחייל נעצר תוך כדי עסקת סמים (שלא הושלמה) עם סוחר סמים ידוע ומוכר למשטרה באזור הדרום. כוחות הבילוש של משטרת ישראל קפצו על הסוחר ועל החייל ממש רגע לפני שהסמים והכסף החליפו ידיים.

החייל נסע ברכבו, כאשר במקומות שונים ברכב הוחזקו עשרות גרמים של סמים, חלק בתא המטען, חלק בדפנות הרכב וחלק באזור מושב הנהג ואפילו על החייל עצמו. החייל, בחור צעיר ללא עבר פלילי, נלקח למצ״ח (משטרה צבאית חוקרת).

עורך הדין הצבאי שכנע את הפרקליטות

בחקירתו סיפר אודות הרגלי צריכת הסמים שלו באופן קבוע, על עסקאות בהן היה מעורב ורכש סמים ועל כך שבהזדמנויות רבות הפנה חיילים ואזרחים רבים לרכוש סמים מסוחרי סמים שונים בעירו, "הייתי כמו טלגראס של העיר - כל מי שרצה לדעת איפה יש חומר מומלץ ובמחיר טוב היה פונה אליי", כך ציין החייל בחקירתו. 

עורך הדין הצבאי עידן דביר החל בייצוג החשוד לאחר חקירתו במצ״ח, ומסר: ״ניצלו את העובדה שמרשי לא היה מיוצג במהלך החקירה כדי לסחוט ממנו כמה שיותר מידע״. במהלך דיוני המעצר עורך הדין הצבאי עידן דביר הצליח לשכנע את גורמי הפרקליטות הצבאית לרדת מאישומים של תיווך בעסקאות סמים ובסחר. 

לבסוף גם שכנע שכל הסמים הרבים שנתפסו ברכב שייכים לחייל ונועדו לשימושו האישי, זאת בניגוד להודעות מפלילות בסחר שהיו בטלפון הנייד של החייל. ״עורך דין צבאי טוב יכול לדעת מה מצ״ח מחפשים ואיך הפרקליטות הצבאית מתייחסת לטענות ראייתיות שונות - במקרה הזה הצלחנו להידבר בינינו ולפתור את העניין בענישה נמוכה ובהודאה בכתב אישום מתוקן".

אופן ביצוע החקירה

מהפרקליטות נמסר כי "מבירור נוסף שערכנו במערכת, עלה בידינו להבין כי חלק מהטענות שהועלו וניתן להן משקל קשורות באופן ביצוע החקירה והשגת הראיות וההודאה". עוד ציינו בפרקליטות כי "לדעת מומחים בפסיקה הצבאית ובדיני צבא, מדובר על מעשים שאם היה החייל מורשע בכולם באופן מלא אז עונשו היה במתחם ענישה של בין 18 לבין 36 חודשי מאסר".

במקרה זה, נוכח טענות הסנגור, עורך הדין הצבאי עידן דביר, הצדדים הגיעו להסדר טיעון של חמישה חודשי מאסר, מהם ירצה החייל בפועל, בנטו, תקופה קצרה יחסית של כשלושה חודשים בכליאה!  השופטת בבית הדין הצבאי כתבה כי "מדובר בהסדר טיעון שמקל ואינו תואם את רמת הענישה המקובלת".

אם אתם או מישהו מהקרובים שלכם הסתבך עם הצבא, ליצירת קשר עם עורך דין צבאי עידן דביר לחצו כאן. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים