חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

השקעות נדל”ן בצל עידן הקורונה

 

אולי האנושות התחילה להתחסן רק לאחרונה, אך עולם הנדל”ן הוכיח כבר די בהתחלה שהוא מחוסן מפני השלכות התקופה. אומנם לא באופן הרמטי (תחום הנדל”ן הראה סימני התקררות), אך הוא בהחלט שרד

 

אולי האנושות התחילה להתחסן רק לאחרונה, אך עולם הנדל"ן הוכיח כבר די בהתחלה שהוא מחוסן מפני השלכות התקופה. אומנם לא באופן הרמטי (תחום הנדל"ן הראה סימני התקררות), אך הוא בהחלט שרד. מה אם כן ראוי לדעת על השקעות נדל"ן בצל עידן הקורונה? אגדנו עבורכם מספר נתונים חשובים, ולו עבור ההשקעה הבאה. 

דווקא עכשיו - הזדמנויות נדל"ניות כחול לבן

כאשר הכול מסביב לא ברור, דווקא תחום הנדל"ן נמצא כסלע יציב, ועל כן בימים אלו ניתן למצוא לא מעט אנשים שבחרו להעביר את כספי ההשקעה מתחום המניות לתחום הנדל"ן. במקביל, אנשים חושבים על הבית - על עזרה מקומית, ואם נוסיף לנתון זה את התחושה שבחו"ל המרחק מחזרה לנורמה עוד יותר גדול ממה שמתרחש בארץ, הרי שניתן להבין מדוע רבים מנצלים הזדמנויות נדל"ניות כחול לבן. 

ברקס בפרויקטי סבסוד מטעם המדינה

עוד מגמה שראוי לשים אליה לב, היא שאם עד היום המדינה הראתה נכונות לסבסד אינספור פרויקטים, סטייל "מחיר למשתכן", הרי שכיום כאשר הבור התקציבי רק גדל, סביר להניח שבתקופה הקרובה נחוש בסטטיות יחסית בתחום, עובדה שעשויה להוביל לחיפוש אחר פתרונות חלופיים (סטייל שכירות ממושכת לצד תנאים טובים), ולמגמה הזו שמים לב יזמי נדל"ן שמחפשים איזה "מוצר" נדרש ובמקביל כיצד הם יכולים למקסם את הרווח האישי, כך שמגוון פרויקטים באזור הפריפריה מעלים הילוך. 

נקודת זכות - ענף שמוגדר כחיוני

חשוב להבין שמבחינת הממשלה ענף הנדל"ן מקבל אור ירוק להמשיך בתנופת בנייה, ואף לכל אורך השנה הענף הוגדר כחיוני, ועל כן לא באמת ניתן לחוש בעצירה משמעותית בתחום. פה ראוי להבין שמי שיינצל את ההזדמנות טרם נצא מהתקופה הקשה, עתיד לגלות שהוא בהחלט עשה עסקה טובה. 

כשהביקוש גובר על ההיצע

הביקוש אינו הפסיק לעולם, אך מצד שני חווינו תקופה שבה יזמים נשארו רדומים, פחדו לעשות את הצעד הבא. מכאן שנוצר מצב שבו הביקוש גובר על ההיצע, ואת המגמה הזו בהחלט יש מי שיודע לנצל. כבר כיום טרם חזרנו לשגרה מלאה ניתן למצוא אינספור פרויקטים גדולים שמעלים הילוך, כאשר מהלך זה תקף גם עבור פרויקטים יוקרתיים וגם עבור פרויקטים יותר סטנדרטים. אז מה יש לנו כאן? ובכן מצד אחד בהחלט ניתן לשים לב להאטה בכול מה שנוגע למצב הבנייה, אך מצד שני לא מעט אנשים יצאו מאוכזבים – כל אותם אנשים שצפו שהמחירים יצנחו באופן משמעותי, ואם נציץ בנתונים, נמצא שפרויקטים גדולים שכבר היו בתוכניות (לפני שהקורונה חתמה קביעות) בסופו של יום כן המשיכו להתקדם. אומנם היו עיכובים, אך לא משמעותיים. 

היתרון היחסי של שוק הנדל"ן

כיצד אם כן ניתן להסביר שבעוד שמסביב הכול קרס, דווקא התחום שכרוך בהוצאות מאוד גדולות הצליח לשרוד? ובכן יש לזכור ששוק ההון אינו כולל ניירות ערך שערכם יכול בין לילה לצלול, וזאת בעקבות מערך משתנים כלל עולמיים. יש לזכור שבסופו של יום מדובר במענה עבור צורכי מגורים, כך שגם אם מדובר בפרויקט מגורים יוקרתי, תמיד יימצא מי שיכול לשלם את המחיר הרצוי, וכיוון שההיצע אינו גדול, המחירים נשארו יציבים, כך ששוב ניתן למצוא שמינוס ועוד מינוס שווה פלוס.

הקטגוריה הנדל"נית שיצאה הכי מובסת

אז כן, התמונה סך הכול חיובית, אך יש להבין מה בכול זאת השתנה לאורך התקופה, ופה הקטגוריה שהכי נפגעה נוגעת לדירות שנועדו להיות מושכרות לתיירי חוץ - נוגעת לדירות שנועדו להיות מושכרות לתקופות קצרות. פה נציין שיש לקחת בחשבון שגם טריטוריית הדירות שנועדו להיות מושכרות לסטודנטים שביקשו לגור במשך שנה/שנתיים בסמוך לאוניברסיטה נפגעה באופן משמעתי, פשוט כי לא מעט סטודנטים חזרו לגור אצל ההורים.

עניין של תזמון - רגע לפני חזרה לשגרה  

מכאן שאם נסכם, נציין שכיום השקעות נדל"ן עדיין חיות ובועטות, ולמרות שכן התרחשה בלימה, יש לזכור שלעומת נכסים אחרים, פה ירידת הערך אינה מורגשת כל כך מהר, ועל כך מעידים מחירי הנכסים שלא צנחו כפי שרבים חשבו ואף ציפו. שורה תחתונה? מדובר בתקופה אידאלית עבור מימוש עסקאות, רגע לפני שהשגרה חוזרת והמחירים מטפסים מחדש, כך מי שמחפש אפיק בטוח, שוב יימצא גב יציב בתחום הנדל"ן.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים