חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המדריך לצלייה איכותית

 

עשיית בשר ומאכלים שונים על האש, מה שידוע בז’רגון המקומי בתור ”מנגל”, היא אחד המאפיינים העיקריים של ישראל. העם שלנו מקדש את הבשר האיכותי, שהכנתו היא חלק בלתי נפרד מלוח השנה הישראלי (ולא רק ביום העצמאות)

 

עשיית בשר ומאכלים שונים על האש, מה שידוע בז’רגון המקומי בתור "מנגל", היא אחד המאפיינים העיקריים של ישראל. העם שלנו מקדש את הבשר האיכותי, שהכנתו היא חלק בלתי נפרד מלוח השנה הישראלי (ולא רק ביום העצמאות). הבעיה היא שרבים אינם יודעים בדיוק כיצד מומלץ לצלות את הבשר, מה שפוגע בטעם ובאיכות של המאכלים שהם מכינים.

אז איך בדיוק מסמנים "וי" על הצלייה המושלמת? באמצעות המומחים של חברת "כרמל דיירקט", המייבאת ומשווקת את מיטב המותגים בתחום מאז 2004, אספנו כמה כללי יסוד.

הכול מתחיל בציוד

הנקודה הראשונה שחשוב להדגיש היא שלא משנה עד כמה אתם מיומנים במלאכת הצלייה, ועד כמה הבשר שלכם איכותי, בלי מכשיר צלייה מהשורה הראשונה זה פשוט לא יעבוד. המשמעות היא שחשוב להשקיע את מיטב המחשבה בבחירת מכשיר הצלייה, בהתאם לסוג המאכלים שאתם מתכוונים להכין, לקצב ההכנה הדרוש, להעדפות הקולינריות של בני הבית ועוד.

כרמל דיירקט תשמח להציע לכם את הדגמים הבולטים בעולם הצלייה ולכוון אתכם לעבר הרכישה האידיאלית עבורכם. בין אם אתם מחפשים גריל גז, מעשנת, טאבון או מטבח חוץ שלם, החברה תספק לכם פתרונות שיגדילו את הסיכויים למנות המושלמות. זאת לצד כל הציוד המשלים, שמהווה לעיתים חלק בלתי נפרד מהתהליך.

הכירו: שיטת הצלייה המומלצת יותר

טעות שגורה בקרב ישראלים רבים, גם כאלו המוגדרים לעיתים כ"מומחים" לבשר, היא שהצלייה נעשית מראש בטכניקה שגויה. למרות שהמטרה העיקרית בצלייה היא לחמם את הבשר, הרי שחימום יתר – כפי שעלול להתרחש כאשר אתם צולים אותו בחום ישיר – עלולה לייבש את הבשר ולהקשות אותו, תוך הוצאת החלבונית והנוזלים ממנו. הדבר פוגע בטעם, בעסיסיות וגם בפן הבריאותי של האכילה.

הטכניקה הנכונה, תחת זאת, היא צלייה במקביל בשני אזורים של גריל גז, כשבכל אזור עוצמת החום היא שונה (שיטת 2Zone). דרישה חשובה לכן בשימוש של גריל גז היא לאפשרות להגדיר את עוצמת הצלייה באזורים השונים של המתקן, באופן שיאפשר חום ישיר או עקיף בכל אזור, בקרת טמפרטורה והגדרה של הצלייה הנכונה עבור כל פריט מזון שמניחים על המתקן.

שיטה זו נחשבת ליעילה במיוחד כאשר צולים במקביל כמה מאכלים שלכל אחד מהם צורת צלייה מועדפת אחרת, כאשר מחפשים דרגות עשייה שונות של כל נתח בשר בהתאם להעדפות הסועד או כשרוצים להימנע ממצב בו מזון (בעיקר כזה המכיל סוכר בכמויות גדולות) עלול להיחרך יתר על המידה.

אז איך מתחילים?

הדגשים הכלליים שהובאו כאן אינם יכולים להתייחס לכל המהות של מקצוע צליית הבשר, יש שיגידו אפילו אומנות. אין צל של ספק שהצעד החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא למצוא חברה שתספק לכם את הציוד המתבקש, לצד כמה טיפים כלליים או אפילו מתכונים והמלצות ספציפיות. נקודת ההתחלה שלכם בהחלט יכולה להיות פנייה למומחים של כרמל דיירקט.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים