חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לקראת עסקת פינוי בינוי? אתם חייבים לקרוא את זה

 

עומדים להשכיר או לשכור דירה שנמצאת בהליכי פינוי בינוי? או שאתם רוצים לקנות או למכור דירה שנמצאת בעיצומה של תכנית תמ”א? או שאולי אתם בכלל יזמי נדל”ן שמעוניינים להשתתף בפרויקטים של התחדשות עירונית? בכל מקרה, אם אתם נמצאים לקראת עסקה של פינוי בינוי, הגעתם בדיוק למקום הנכון

 

עומדים להשכיר או לשכור דירה שנמצאת בהליכי פינוי בינוי? או שאתם רוצים לקנות או למכור דירה שנמצאת בעיצומה של תכנית תמ"א? או שאולי אתם בכלל יזמי נדל"ן שמעוניינים להשתתף בפרויקטים של התחדשות עירונית? בכל מקרה, אם אתם נמצאים לקראת עסקה של פינוי בינוי, הגעתם בדיוק למקום הנכון. במאמר זה נבין מה חשוב שתדעו במקרים אלו, ונלמד מתי כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין פינוי בינוי.

מה זה פרויקט "פינוי בינוי"?

ראשית, כדאי שנבין מהי בכלל תכנית פינוי בינוי. ובשביל זה, יהיה עלינו ללמוד מה זה פרויקט תמ"א 38, ונצטרך להבחין בין שני הסוגים הקיימים של תכניות תמ"א.
תכנית תמ"א זו תכנית שבמסגרתה מחדשים את בנייני המגורים בערים שונות בישראל, אשר בנייתם נעשתה לפני ארבעים שנה או יותר (או ליתר דיוק, לפני שנת 1980). המטרה של התכנית היא לחזק את המבנים, ולשפר את עמידותם במקרה של רעידת אדמה. התכנית למעשה מעודדת את היזמים לחדש מבנים קיימים העונים על הקריטריונים, והיא עושה זאת על ידי מתן הטבות שונות לאותם יזמים שייקחו חלק בתכנית.
עכשיו מה שחשוב לדעת בהקשר של עסקאות פינוי בינוי – זה שעסקאות אלו הן למעשה סוג של תכנית תמ"א. כאמור, יש שני סוגים של תמ"א ואלו הם תמ"א 38/1 ותמ"א 38/2. בתכנית הראשונה, מחזקים את הבניין מבלי להרוס את יסודותיו, כך שהדיירים יכולים להמשיך ולגור בדירה בזמן השיפוצים והוצאת הפרויקט אל הפועל. ואילו בתכנית השנייה, מפנים את הדיירים לבניין אחר באופן זמני, כדי להרוס את המבנה המקורי ולבנות בניין חדש ומשודרג במקומו – אליו יוכלו לחזור הדיירים המקוריים. לרוב, בפרויקט פינוי בינוי הכוונה לתכנית תמ"א 38/2.

מתי ולמה כדאי לפנות לעורך דין פינוי בינוי והתחדשות עירונית?

רוצים לקנות, למכור, לשכור או להשכיר דירה הנמצאת בהליך פינוי בינוי? אתם יזמי נדל"ן ושוקלים להשקיע על פרויקט התחדשות עירונית? אם ככה, כדאי שתיפנו לעורך דין מקרקעין. למה? כי הוא יכול לסייע לכם בהערכה נכונה ומדויקת יותר של השווי של הדירה. מה שחשוב מאוד לפני ביצוע עסקאות שקשורות לדירות בהליך פינוי בינוי, ויכול לאפשר לכם לחסוך אפילו מאות אלפי שקלים. ואם אתם יזמים, עורך דין פינוי בינוי יכול לעזור לכם להעריך את מידת הכדאיות והרווחיות של העסקה, והוא יידע לייעץ לכם ולהכווין אתכם בתהליך. ובכל מקרה, אין ספק שמשרד עורכי דין המתמחה בפינוי בינוי והתחדשות עירונית, כמו משרדו של ל.עמידור ושות’, יוכל לסייע לכם בהגנה על הזכויות שלכם וללוות אתכם בדרך להשגת מבוקשכם בעסקאות שלכם.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים