חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

נתפסת נוהג תחת השפעת אלכוהול? אתה חייב לקרוא את זה

 

יצאת לאחרונה לחתונה של חבר קרוב, שלא היית יכול לפספס בשום פנים ואופן, נאלצת לחזור הביתה אחרי ששתית הרבה וודקה ואלכוהול, ונתפסת על נהיגה בשכרות? או שאולי יצאת לדייט, ושתית רק קצת בירה, אך עדיין למרבה הפתעתך נתפסת שיכור/ה בעת הנהיגה על הכביש?

 

יצאת לאחרונה לחתונה של חבר קרוב, שלא היית יכול לפספס בשום פנים ואופן, נאלצת לחזור הביתה אחרי ששתית הרבה וודקה ואלכוהול, ונתפסת על נהיגה בשכרות? או שאולי יצאת לדייט, ושתית רק קצת בירה, אך עדיין למרבה הפתעתך נתפסת שיכור/ה בעת הנהיגה על הכביש? אם כן, אז המאמר הבא הוא בדיוק בשבילך. במאמר נלמד מהי נהיגה בשכרות לפי חוק, וכן למי עליכם לפנות אם נתפסתם שיכורים בזמן נהיגה.

אין ספק שלהיתפס על נהיגה בשכרות זה לא דבר נעים, ולא משהו שאנחנו מאחלים לעצמנו. קודם כל, נהיגה לאחר שתיית אלכוהול יכולה להיות מסוכנת מאוד, כי האלכוהול מערפל את החושים ומשבש את החדות ואת שיקול הדעת. מה שיכול להוביל לתאונות קטלניות, ומסכן את החיים שלנו ושל נהגים אחרים על הכביש. אך בנוסף, נהיגה בשכרות אינה מומלצת גם פשוט כי אינה חוקית. מדובר בעבירה פלילית, אשר בגינה יכולים לפתוח לנהג תיק במשטרה, להוסיף לו נקודות על עבירות תנועה ואפילו לשלול ממנו את הרישיון. שלא לדבר על זה שזה יכול לגרום לכם למות, או להרוג הולך רגל שלא שמתם לב אליו, ואז תצטרכו לא רק לשלם פיצויים או לשבת במאסר, אלא גם לחיות עם זה שנטלתם חיים בטעות בעת שכרות.

מה נחשב לנהיגה בשכרות?

לפי פקודת התעבורה, נהיגה ב"שכרות" כוללת את אחד מהתנאים הבאים:
(1)  הנהג שתה משקה אלכוהולי בזמן הנהיגה, או בזמן שהוא אחראי על רכב שנמצא על הכביש.
(2)  נהג, אשר בגוף שלו נמצאו סמים מסוכנים, או תוצרי חילוף חומרים של סמים מעין אלו.
כלומר, ההגדרה של נהיגה בשכרות לפי חוק, דורשת שהנהג יהיה תחת השפעת סמים מסוכנים (כמו, קנאביס), או שריכוז האלכוהול בגופו יעלה על המידה הקבועה בחוק. ריכוז זה הוא 50 מיליגרם של אלכוהול ב-100 מיליליטר דם, או 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. שימו לב שרף האכיפה משתנה מפעם לפעם, ושההגדרה של נהיגה בשכרות עבור נהג חדש היא אחרת, ומחמירה יותר.
בנוסף, כדאי לדעת שהשוטרים יכולים גם לבצע הערכת צלילות של הנהג, ולקבוע על פיה האם הוא נהג בשכרות או לא. לרוב, הבדיקות הללו יכללו עמידה ישירה, הליכה בקו ישר, ונגיעה של האצבע באף.

למי לפנות אם נתפסתם נוהגים שיכורים?

אם נתפסתם בבדיקת אלכוהול בתור שיכורים, בזמן הנהיגה, רצוי מאוד שתיפנו למשרד עורכי דין שמתמחה בדיני תעבורה ושיוכל לעזור לכם לצאת מהסיפור עם מינימום נזק. במקרים כאלו לא כדאי להתפשר, ורצוי לבחור רק במשרד עורכי דין לתעבורה הנחשב למוביל בתחומו, כמו משרד עורכי הדין של חגי ואלון סער.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים