חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

איך הפכה נויה אסתר פינטו מבחורה חילונית לאשת עסקים של תשמישי קדושה ויודאיקה?

 

נויה אסתר פינטו, בת 21, גרה בראשון כבר 15 שנים. במקור משדרות אבל עברתי עם אמי לבד לראשל״צ. המשפחה כולה עדיין בשדרות. מתקרבת לדת יום יום ופתחה עסק לתשמישי קדושה ויודאיקה. השאיפות שלה לפתוח רשת בפריסה ארצית עם כמויות של סניפים והמוצרים הכי יפים ומיוחדים ומי יודע…. אולי גם לעצב ליין משל עצמי בע״ה.

 

בעבר לא הייתה יותר חילונית ממני.
עד לפני שנתיים הייתי ברמנית, כמו שזה נשמע, יורד החושך ואני מצטיידת במכנסיים קצרים, חולצה קטנטנה ויוצאת למזוג וודקה רדבול וכן, ממש לא שינה לי אם זה שבת או חג!
המהפך התחיל לפני שנתיים. קיבלתי הארה. החלטתי שאני מפסיקה לעבוד בשבת וזה ממש לא משנה אם אני אפסיד כסף, הייתי חיילת לקראת שחרור ובמקום לחסוך יותר כסף פשוט התפטרתי. בלי עבודה מתוכננת מראש ובלי מחשבה על העתיד.
חודשיים לפני השחרור, התחלתי לעבוד באולם גבריאל בנס ציונה שם התקבלתי לעבוד כעוזרת מנכ״ל אבל לצערי הקורונה פגעה לי בעבודה אך לא התייאשתי ולא חזרתי לעבוד בשבתות (למרות שבמהלך הקורונה היו מסיבות שרצו לשלם לי כפול) הגעתי למשרד אחר, שם עבדתי בעבודה חיונית וכך הצלחתי לשרוד את הקורונה. המשכורות היו זעירות יחסית לכסף שהרווחתי בבר אבל החלטתי לא להישבר.
שכרתי אז דירה לבד, היה יום שישי, בחורף, השבת אמורה להכנס ב 17:00 ובשעה 16:00 החלטתי שאני שומרת שבת. לא הודעתי לאף אחד, קמתי נכנסתי לרכב והלכתי לקנות פלטה. להגיד שהמחשבה לחזור לבר לא עברה לי בראש? עברה. קשה מאוד להחזיק דירה במרכז לבד עם משכורת של מנהלת משרד.
היו לי נפילות, לא הצלחתי לשמור שבת כל שבוע אבל ממש השתדלתי.
עכשיו כבר 8 חודשים שומרת שבת, התמונות באינסטגרם כבר לא בבגד ים והבגדים כבר לא חושפניים כמו פעם.

אני מתקרבת לדת יום יום, ובזכות זה גם המשפחה המורחבת שלי התחילו להתחזק. יש לי כבר שלוש בנות דוד, שני דודים ובן דוד ששומרים שבת בעקבותיי וזה הכי ממלא את הלב בעולם.
החלפתי את השם בהמלצת רב, שומרת שבת ומתפללת קבוע. אני הולכת לשיעורי תורה ומשתדלת ללמוד עוד ועוד כל יום. בעתיד אולי גם אחזור בתשובה.

איך כל העסק התחיל? 
יום אחד הלכתי לבקר אצל החבר הכי טוב שלי והוא אמר לי תראי איזה כיסוי יש לי לטלית את יכולה לדאוג לי לכיסוי אחר?
אמרתי לו ״בטח״.
בערב, כשהגעתי לבית, החלטתי לשבת ולחפש לו ובחיפושים שלי נחרדתי לגלות איזה מחירים מטורפים!
אמרתי שאני רוצה לבדוק עם ספקים מה כל הסיפור ולמה כל העניין הזה כל כך יקר.
התחלתי להגיע לספקים שזה סיפור קשוח, בלי קשר, הרי רוב האנשים שמוכרים יודאיקה הם אנשים דתיים חרדיים לרוב ללא ווטצאפ וללא אתרי אינטרנט.
בשעה 4:00 בבוקר הצלחתי להגיע לספק והבנתי שהמחירים המופקעים ממש לא מוצדקים והחלטתי להרים את הכפפה!
התחלתי להזמין מוצרים ולפרסם באינסטגרם, יש לי 65 אלף עוקבים, אז היה לי די קל להתחיל לקבל הזמנות.
רציתי שהעמוד שלי יהיה ייחודי ולא רק ישמש כחצי מחיר מכל המתחרים בשוק והתחלתי לשלב משפטי חיזוק, תזכורות להניח תפילין ועוד. והנה..ברוך ה׳ עובדת ללא הפסקה וגם מרוויחה!
בלי מחירים מופקעים!

נויה מספרת על העסק שלה ומה כל כך מייחד אותה.

העסק הזה הוא הבייבי שלי, אין לי מילים לתאר כמה זה עושה לי טוב.
זה מין פרס שאני מרגישה שנתתי לעצמי על ההתחזקות שלי וההתקרבות לדת.

יש הרבה חנויות יודאיקה פרוסות ברחבי הארץ אבל המוטו שלי הוא באמת מחיר כמה שיותר נמוך! לא פייר שאנשים שידם אינה משגת לא יוכלו להעניק לילדם סט בר מצווה בהגיעו לגיל מצוות. מעבר למחיר, אני משלבת הבנה בדת עם מודרניות בו זמנית. יש לי אתר אינטרנט,אינסטגרם ומנגד גם מחלקת פליירים בבתי כנסת.
המוצרים שלי באים בעיצוב אישי-את התיקים לטלית והתפילין, הטליתות ועוד מוצרים רבים אפשר לעצב באופן שמתאים ללקוח, מהכתב ועד לברכה שתהיה רקומה עליה. אני עובדת עם המון ספקים ובכך גורמת למבחר להיות עצום.
לקוחות לפעמים גם מצלמים לי דברים שהם אוהבים שהם ראו לא בהכרח אצלי ואני עושה הכל להשיג את המוצר במחיר הטוב ביותר!
והכי חשוב-יש לי משלוחי אקספרס לכל הארץ.
עובדת בונוס: 10 אחוז מהרווחים שלי הולכים לצדקה.

הכי חשוב לי שהלקוחות ידעו שזה לא משנה אם הם קנו אצלי או לא, ברגע שהם פונים אליי הפכנו להיות משפחה. אני אעשה הכל כדי, שהם ישלמו את המחיר הכי טוב שאני יכולה גם להרוויח ממנו וכך שני הצדדים יהיו מרוצים. חשוב לי שללקוח ישאר טעם טוב מחווית הקנייה אצלי. יש הרבה אנשים שפותחים עסקים שמים שם עובד/ת שלא איכפת להם וממשיכים ביום יום שלהם אני עובדת במשרד בבקרים וגם משלבת לימודים אבל הכי חשוב לי יחס טוב ללקוחות.
אני לא אשקר גם לי יש את נקודות השבירה שלי. למשל קיבלתי הודעה ב 4:00 בבוקר מבחור שאני לא מכירה ״אפשר להזמין אותך ולא תשמישי קדושה״ ופה מבחינתי נחצה גבול אדום.

יש לי משלוחים לכל הארץ במידה וחלילה תחזור הקורונה אני ממשיכה במתכונת רגילה! אני חנות אינטרנטית והאריזות שלי הכי הגייניות שקיימות. אני שמה כפפות ומחטאה הכל כך שאין סיכוי להדבקה חס וחלילה. להיפך בקורונה צריך להתחזק וכמעט כל מה שנשאר לנו זה לקרוא אז עדיף כבר להתפלל.

השאיפות שלי לפתוח רשת בפריסה ארצית
עם כמויות של סניפים והמוצרים הכי יפים ומיוחדים ומי יודע…. אולי גם לעצב ליין משל עצמי בע״ה.

 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים