חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מזרן אוויר דינמי ולא מזרון ביצים

 

פצעי לחץ מהווים בעיה רפואית קשה, הנוצרת בקרב אנשים המרותקים למיטה או לכיסא גלגלים מתקשים לשנות בעצמם תנוחה. החיכוך והלחץ המתמידים גורמים לגירוי בעור וברקמות פנימיות, מה שפוגם בזרימת הדם לאזורים הבעייתיים ומייצר פצעים

 

פצעי לחץ מהווים בעיה רפואית קשה, הנוצרת בקרב אנשים המרותקים למיטה או לכיסא גלגלים מתקשים לשנות בעצמם תנוחה. החיכוך והלחץ המתמידים גורמים לגירוי בעור וברקמות פנימיות, מה שפוגם בזרימת הדם לאזורים הבעייתיים ומייצר פצעים. 

בימינו, אחת הדרכים הנפוצות למניעת הבעיה היא מזרון מתאים. אבל לסובלים מפצעי לחץ שמחפשים עבורם מזרן מתאים מומלץ שלא לבחור במזרן ביצים, אלא ללכת על מזרון אוויר דינמי איכותי.

למה לא מזרון ביצים?

בשנות השמונים של המאה הקודמת החלו לעשות שימוש במזרוני ביצים מספוג כנגד פצעי לחץ. המזרונים קיבלו את שמם בזכות צורתם המזכירה תבנית ביצים, עם שאיפה לפזר כך את הלחץ של האדם השוכב עליהם. כיום ידוע שמזרונים אלו אינם יעילים והם גם לא אושרו על ידי איגודים וארגונים רפואיים בינלאומיים כפתרון לפצעי לחץ.

יתרה מכך, מזרוני ספוג נוטים לאבד את צורתם ולכן יעילותם פוחתת באופן ניכר. הם גם עשויים מחומרים שגורמים להזעת יתר העלולה להחמיר את בעיית פצעי הלחץ. בנוסף, המזרון מגביל את שטח המגע עם הגוף ולא מגדיל אותו כך שפיזור הלחץ אינו מספק. 

למה כן מזרון אוויר דינמי?

מזרון אוויר דינמי הינו פתרון יעיל לאנשים הסובלים מפצעי לחץ, המומלץ על ידי איגודים בינלאומיים מקצועיים רבים. מזרונים אלו מתאימים למרבית האנשים שסובלים מפצעי לחץ או הנמצאים ברמה גבוהה של סיכון לפתח פצעים כאלו. מדובר במזרונים המורכבים מתאים רוחביים גדולים בצורת גליל שמלאים באוויר, בעלי יכולת להתרוקן ולהתנפח לסירוגין וכך לדמות מצבים של שינוי תנוחה, במצב שבו חצי מהגוף נמצא באוויר.

כך, למי ששוקל עד מאתיים קילו ולמי שסובל מבעיית פצעי לחץ בדרגה של עד וכולל ארבע, יתאים מזרון אוויר דינמי מדגם דואל. למי שסובל מפצעי לחץ עד וכולל דרגה שלוש או לאנשים השוקלים עד מאה חמישים קילו, יתאים מזרון אוויר דינמי מדגם רבו, ואילו למי שסובלים מפצעי לחץ בדרגה שתיים ושוקלים עד מאה חמישים קילו יתאים מזרון מדגם אנטריקס.

בנוסף,  לדרגה שתיים יתאים גם מזרון מדגם טרוסורס 505, בו חמישים אחוז של הגוף באוויר התחלות כל מספר דקות ומשאבה שקטה, קטנה וחכמה עם קצב החלפה בהתאמה אישית. המזרן עצמו עשוי מעשרים ואחד תאים רוחביים בצורת גליל, המעניקים יציבות ונוחות מרבית עם רמה גבוהה של אוורור, לצד אפשרות להקשחת המזרון בהתאם לצורך. בנוסף, למזרון הזה יש כיסוי גמיש אנטיבקטרילי שמסייע בהפחתת חיכוך עור הגוף.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים