חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ניתוח לייזר בעיניים בפעם השנייה-האם זה עובד?

 

ניתוח לייזר בעיניים נחשב להליך רפואי בעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד העומדים על 95%. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, הניתוח הראשון לא מביא לתוצאות הראייה הרצויות וזאת בשל תהליך ההזדקנות של העין, מה שמביא לשאלה הנפוצה של ”האם ניתן לבצע ניתוח לייזר בעיניים פעם שנייה והאם זה עובד?”

 

ניתוח לייזר בעיניים נחשב להליך רפואי בעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד העומדים על 95%. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, הניתוח הראשון לא מביא לתוצאות הראייה הרצויות וזאת בשל תהליך ההזדקנות של העין, מה שמביא לשאלה הנפוצה של "האם ניתן לבצע ניתוח לייזר בעיניים פעם שנייה והאם זה עובד?". ובכן, התשובה לכך היא כן, אכן ניתן לעבור ניתוח עיניים בלייזר יותר מפעם אחת, אך זה מאוד תלוי במטופל, במצבו הרפואי, וכמובן במצב העיניים שלו, ולכן זהו קריטי לבחון האם המטופל מתאים לתנאים של ניתוח שני.

מהן הסיבות לניתוח לייזר בעיניים בפעם השנייה?

הצורך בניתוח לייזר בעיניים בפעם השנייה יכול לנבוע מכמה סיבות כאשר כל אחת מהן היא תלוי מטופל. באופן טבעי הגנטיקה של כל אחד מאיתנו היא שונה, וכך גם יכולת ההחלמה וההסתגלות, מה שמאוד משפיע על הצלחת הניתוח. יחד עם זאת, רק פחות מ-5% מהמטופלים שעברו ניתוח לייזר בעיניים על ידי מומחה זקוקים להמשך טיפול, כאשר הרוב המכריע שעבר את הניתוח מעיד על שיפור משמעותי בראייה שלהם, ואפילו שנים רבות לאחר הניתוח. כמו כן, צריך לזכור שמצב של קוצר ראייה הוא אינו מצב סטטי, ועם הגיל קיימת נסיגה באיכות הראייה גם עבור אלה שנהנו מראייה מצוינת במהלך חייהם.

איך יודעים אם צריך לשקול ניתוח לייזר בעיניים נוסף?

ראשית, כדי לעבור את הניתוח בפעם השנייה צריך לבחון את מצב העיניים ובפרט את כמות הרקמה שהוסרה בניתוח הראשון. כמו כן, רק כ-2-3% מהמטופלים שעברו ניתוח ראשון זקוקים לניתוח נוסף, וזה חשוב שמומחה יאבחן האם קיימת התאמה לניתוח שני והאם זה יעזור. לאחר הניתוח הראשון קיימים תסמינים שונים כגון ראייה מטושטשת, סנוור של העור, תחושה שיש משהו בעין, וקושי לסגור ולפתוח את העיניים, יחד עם זאת, כאשר הניתוח עבד, תסמינים אלו אמורים לעבור תוך כמה ימים, וכאשר זה לא קורה, (ובמיוחד ראייה מטושטשת) זה סימן שהניתוח אולי לא הביא תוצאות יעילות של 100%, במקרה כזה ניתן לבצע ניתוח לייזר בפעם השנייה, אך זה בתנאי שנתוני הקרנית (כגון מיפוי, עובי) מתאימים להליך נוסף.

אז האם ניתוח לייזר בעיניים יכול לעבוד בפעם השנייה?

התשובה לכך מחולקת לשני חלקים. קודם כל, כן, ניתוח לייזר בפעם השנייה יכול לעבוד. יחד עם זאת, לא מדובר ב"כן" מוחלט, אלא זה תלוי במצב הרפואי של העיניים והאם המטופל עומד בתנאים של ניתוח נוסף. לכן, אם עברתם ניתוח שלא צלח או לא הביא לכם את התוצאות הרצויות, עליכם ללכת להתייעץ עם מומחה שיבדוק האם במקרה הספציפי שלכם, ניתוח שני הוא הפתרון הטוב ביותר, ורק אם אכן זה המקרה, אז בהחלט יש סיכוי טוב שניתוח נוסף יהיה יעיל יותר.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים