חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מיזמי הייטק שכדאי להכיר 

 

יזמים רבים בתחילת דרכם שואלים את עצמם שאלה חשוב ומרכזית אחת: כיצד ניתן להפוך רעיון ראשוני למיזם סטארטאפ מוצלח ואל מי כדאי לפנות בתהליך המאתגר והלא פשוט של הקמת חברה, ניהול שלה לצד תהליכים מתקדמים יותר של ניהול משא ומתן למכירה/אקזיט?

 

יזמים רבים בתחילת דרכם שואלים את עצמם שאלה חשוב ומרכזית אחת: כיצד ניתן להפוך רעיון ראשוני למיזם סטארטאפ מוצלח ואל מי כדאי לפנות בתהליך המאתגר והלא פשוט של הקמת חברה, ניהול שלה לצד תהליכים מתקדמים יותר של ניהול משא ומתן למכירה/אקזיט? חברת WAZE עשתה את זה ובגדול, נמכרה תמורה 1.3 מיליארד דולר לגוגל, חברת M -Systems נמכרה תמורה 1.6 מיליארד דולר לסן דיסק והרשימה עוד ארוכה מאוד

איך שומרים על רעיון גאוני?

יזמים רבים שמפתחים סטארטאפ ישראלי חוששים לחשוף את הרעיון שלהם מפני משקיעים פוטנציאליים, בעיקר כאשר מדובר ברעיונות המוגדרים בתור המצאות טכנולוגיות. מה שאפשר לעשות במקרים כאלה הוא לחתום הסכם שמירת סודיות שנקרא Non-Disclosure Agreement או בקיצור NDA. מדובר במסמך שמאפשר ליזם לחשוף באופן כמעט מלא את הרעיון או הטכנולוגיה שלו ולהציג אותו בפני שותפים פוטנציאליים, עובדים שיקחו חלק בחברה וכמובן משקיעים. אלו מחוייבים לשמור על המיזם בסוד ולהשתמש בו רק למטרות שהוגדרו

מה לגבי ניהול סיכונים?

שאלה נוספת שבאה דווקא מהצד של המשקיעים היא כיצד ניתן לדעת מה רמת הסיכון עוד לפני ההתחייבות להשקעה?. אז לשאלה זו אין אמנם תשובה שהיא חד משמעית אבל ברגע שהמשקיע משקיע בחברה בשלבים מוקדמים יותר, כך השווי של המיזם בסיבוב הראשוני יהיה נמוך יותר. ככל שהשווי בשלבים ההתחלתיים נמוך יותר, זה מקנה יותר אחוזים ופוטנציאל תשואה גבוה בשלבים מאוחרים יותר. דבר נוסף שכדאי לשים עליו דגש הוא לבחור יזם או צוות יזמים אמין ומיומן, עם חזון ורק אז לבדוק את הפונציאל העסקי של אותה חברה. כמובן שחשוב גם לבדוק את הפונציאל העסקי ולבחון את השווי שלה. מומלץ לבדוק את התקציב על בסיס תכנית אפיון לגבי שימוש בכספים המאוגדת על גבי תוכנת אקסל. שאילת שאלות, בדיקת תכנית עסקית באופן ביקורתי והבנה לגבי למה בדיוק כספי הגיוס עומדים לשמש ולמשך כמה זמן הם אמורים להספיק הם הבסיס להשקעה טובה. חשוב לשים לב גם לזכויות שאתם מקבלים בתור משקיעים ולהתייחס לסבבי הגיוס העתידיים

קידום תהליכי פיתוח עסקי בכמה צעדים פשוטים 

  1. בדיקה יסודית האם אכן מדובר ברעיון או מיזם חדשני דרך רישום באתרי פטנטים בארץ וגם בחול.
  2. במידה והמוצר יכול להיות מוגן בפטנט, נכס הקניין הרוחני שלו יעלה וכך גם ערך החברה
  3. גיבוש צוות מעולה למימוש הרעיון הלאה והפיכתו למוצר
  4. מוצר חדשני, כזה שרשום כפטנט שנותן מענה על הצרכים הקיימים בשוק מגדיל את האטרקטיביות שלו ומעלה את הסיכוי לאקזיט או לפיתוח מוצרים נוספים בהמשך

 לסיכום, כדי לעבור משלב הרעיון לשלב פיתוח ומכירת מוצר יש לא מעט מים שצריכים לעבור בנהר. הקמת מיזם עסקי היא לא משהו שאפשר לעשות על הדרך“, זה דורש המון לימוד והשקעה

קרדיט תמונה: depositphotos

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים