חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מודיעין עסקי: דעו עם מי יש לכם עסק

 

כל חברה, חדשה או ותיקה, רוצה להתפתח עם הזמן ולבחון כיוונים חדשים. משום כך, לא זו בלבד שחברות רבות מפתחות את השירותים שלהן בתוך הארגון ומציעות אותם ללקוחות, הן גם יוצרות קשרים עסקיים עם חברות שונות

 

כל חברה, חדשה או ותיקה, רוצה להתפתח עם הזמן ולבחון כיוונים חדשים. משום כך, לא זו בלבד שחברות רבות מפתחות את השירותים שלהן בתוך הארגון ומציעות אותם ללקוחות, הן גם יוצרות קשרים עסקיים עם חברות שונות. לפני שמבצעים שיתוף פעולה פורה בין שתי חברות או יותר, שני הצדדים נפגשים כדי לבחון כיוונים חדשים, חותמים על חוזה וממשיכים לפעול יחד כדי ללמוד אלה מאלה ולהצליח. אבל בטרם חותמים על חוזה עם חברה חדשה, חשוב לקבל עליה כמה שיותר מידע. 

מדוע חשוב כל כך לאסוף מידע על החברה לפני שיתוף הפעולה?

בעל עסק של חברה קטנה או גדולה נפגש עם חברות ועסקים שונים במהלך חייו, חלקם אמינים יותר אבל חלקם הרבה פחות. גם אם בפגישה הראשונית נציגי החברה מציגים את החברה כאמינה, ייתכן שהם מנסים להסתיר פרטים חיוניים. לדוגמה, חברה שנכנסה לחובות וכעת מחפשת שותפה חדשה כדי "להפיל" את החובות עליה. כמו כן, לפעמים בעלי חברות אמינות ובטוחות נתקלות בחברות מזויפות המעוניינות ליצור קשרים עסקיים בתמורה לכסף. כך שברגע שהן מקבלות את הכסף, הן נעלמות כלא היו. מסיבה זו, לפני שנפגשים עם חברה חדשה, ובייחוד לפני חתימה על חוזה, יש צורך ליהעזר בשירותי מודיעין עסקי ולדלות כמה שיותר מידע עדכני על החברה הנדונה.

מהו מודיעין עסקי והאם הוא חוקי?

מודיעין עסקי הוא למעשה איסוף מידע על חברות וארגונים שונים. מדובר בעיסוק חוקי לגמרי, שכן המידע הנאסף גלוי לעיני הציבור. המודיעין העסקי עשוי לכלול מידע נרחב על התנהלותה החוקית של החברה, קהל היעד שלה, השירותים והמוצרים שהיא מציעה, החברות השונות שעמן היא עורכת שיתוף פעולה ועוד. מכאן עולה השאלה, אם המידע הזה גלוי לחלוטין, מדוע אנו זקוקים לשירותי מודיעין עסקי? ובכן, בעלי חברות רבות לא תמיד יודעים כיצד להגיע אל המידע הזה, וגם פעמים רבות אין להם זמן לנבור ולחפש בכל הדוחות והמסמכים, כאשר יש להם עסק שהם צריכים להחזיק. בדיוק בשביל זה מגיעה חברת מודיעין עסקי מנוסה ומקצועית ומציעה את שירותיה. כדי שבפעם הבאה שעורכים הסכם עם חברה חדשה, דואגים לקבל עליה את כל המידע הרלוונטי. 

אילו דוחות אפשר להנפיק במסגרת שירותי מודיעין עסקי?

כאשר בוחרים לעבוד עם חברה מקצועית העוסקת במודיעין עסקי, קיימת אפשרות לקבל דוחות שונים על חברות. לדוגמה, דו"ח בדיקת רקע הוא אחד הדוחות הבסיסיים יותר שכל אחד יכול להוציא על בעלים או שותף בחברה. דו"ח זה כולל פרטים כמו מידע על נכס, משכון, הימצאות תיקים בהוצאה לפועל, הימצאות חשבונות מוגבלים בבנק ועוד. דו"ח זה מאפשר לקבל מידע כללי על האדם הפרטי או העסק, אך הוא אינו כולל מידע על נתוני אשראי. 

דו"ח נוסף שכדאי להכיר הוא דו"ח מידע עסקי. הוא מונפק בדרך כלל על בעלי מניות, דירקטורים וחברות בע"מ, ומספק מידע על הגבלות בחשבון, פשיטות רגל, פירוק חברה, מידת סיכון התקשרות ועוד. ויש גם דוח מתקדם יותר הנקרא דו"ח דגלים אדומים. זהו דו"ח מיוחד אשר עוקב בזמן אמת אחר ההתפתחות של מושא המעקב. כך שניתן לראות אם חלה הרעה במצבה של חברה מסוימת שעמה באים לחתום על הסכם התקשרות.

אם נסכם, המודיעין העסקי הוא פעולה חוקית לחלוטין שרצוי ואף חובה לבצע לפני שחותמים על חוזה לטווח ארוך. אחרי הכול, אף בעל עסק אינו רוצה לראות את החברה שלו קורסת ואת עובדיו מפוטרים רק בגלל חתימה על ההסכם הלא נכון. כך שכדי להקדים תרופה למכה, חשוב לבדוק את החברה החדשה תחילה, ניתן להיעזר בחברת datacheck

תוכלו לבחון חברה לדוגמה כדי לראות אילו דוחות ניתן להוציא בפועל. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים