חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

גוש בצד בהנקה – מה זה?

 

הנקה היא אחד הדברים הכי טבעיים בעולם. כאשר את מניקה את התינוק שלך את מתחברת אליו ותורמת לבריאות הפיזית והרגשית שלו. הנקה היא לא תמיד תהליך פשוט מבחינה רגשית ופיזית וחשוב להיות מודעים לכך ולא להיבהל מכך. כך למשל כאשר מנקים תינוק יכול להיווצר גוש בצד בהנקה

 

הנקה היא אחד הדברים הכי טבעיים בעולם. כאשר את מניקה את התינוק שלך את מתחברת אליו ותורמת לבריאות הפיזית והרגשית שלו. הנקה היא לא תמיד תהליך פשוט מבחינה רגשית ופיזית וחשוב להיות מודעים לכך ולא להיבהל מכך. כך למשל כאשר מנקים תינוק יכול להיווצר גוש בצד בהנקה. גוש זה יכול להיות נורמלי מאוד אבל הוא יכול גם לגרום לגודש בחזה של חלב ולדלקות אצל האם. כאשר את מרגישה שיש לך גוש בצד השד בזמן שאת מניקה חשוב שתבדקי את ותבררי מה מקור הגוש ואיך אפשר להעלים אותו.

כל אימא טרייה חוששת בהתחלה להניק את התינוק הרך שלה. כאשר את מרגישה שמשהו לא בסדר באופן שבו את מניקה את התינוק שלך את צריכה להקשיב ללב שלך ולהתייעץ עם מומחים. מומחית הנקה או רופא נשים יוכלו לסייע לך להניק באופן שהכי נוח לך את התינוק שלך. אחת התכונות הכי חשובות אצל אימהות טריות היא שהן יקשיבו לאינסטינקטים האישיים שלהן וילכו אחרי מה שהן חושבות. האימא תמיד יודעת מה הכי טוב לתינוק שלה וחשוב שתסמכי על עצמך. 

גוש בצד בהנקה – למה חשוב לטפל בזה? 

גוש בצד בהנקה בחזה של האם זה דבר שחשוב מאוד לטפל בו ולא להזניח אותו. גוש בחזה של האם בזמן הנקה לא חייב להיות גידול סרטני וברוב המקרים מדובר בהצטברות של חלב בשד שנקרש ויכול לגרום לאם לדלקת שמלווה בזיהום וחום. חשוב לטפל בגוש זה ובדרך כלל ניתן לטפל בו על ידי ביקור אצל רופאת נשים. כאשר אנחנו מרגישות שמשהו לא כשורה בחזה שלנו או בתהליך ההנקה שלנו חשוב מאוד שנלך להתייעץ עם רופאת נשים מומחית שתוכל לספק לנו את הטיפול הטוב ביותר.

גוש בצד בהנקה – איך ניתן לטפל בכך?

ניתן לטפל במצב רפואי של גוש בצד בהנקה על ידי שאיבה של החלב מהשד. גם אם ניתן לתינוק שלנו לינוק מאתנו הרבה הבעיה יכולה להיפתר מעצמה. במקרים בהם הגוש לא נעלם לבד יש צורך בלקחת אנטיביוטיקה שתעלים אותו ותגרום לו להתמסמס. בעיקרון נשים שמניקות צריכות להימנע כמה שיותר מלקיחת תרופות כי התרופות עוברות לתינוק דרך החלב שהוא יונק.

בסופו של דבר הנקה היא דבר יפה וטבעי. אם אנחנו רוצים להניק את התינוק שלנו אין סיבה שלא נעשה זאת. אם אנחנו מרגישות בזמן ההנקה לא טוב או שכואב לנו החזה חשוב לקחת את זה במידה ורק אם הכאב מתגבר ולא עובר לאחר מספר ימים ללכת להתייעץ עם רופאת הנשים שלנו בנוגע להמשך הטיפול. רופאת הנשים תוכל לסייע גם לך להרגיש טוב יותר ולהמשיך להניק את התינוק שלך באופן הטבעי והנכון ביותר גם לך וגם לו. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים