חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

למה צריך משאבות ניקוז

 

משאבות ניקוז מהוות עולם ומלואו של מתקנים בעלי מאפיינים ויכולות שונות, ובהתאם לכך גם יש להן מגוון רחב של שימוש. באופן כללי, מדובר במשאבות שיונקות מים ממקומות הצטברותם, החל באסלות ועד להצפות, ומעבירות אותן דרך צנרת למיקום אחר כמו מרזב או גינה, או למערכת הביוב המרכזית

 

משאבות ניקוז מהוות עולם ומלואו של מתקנים בעלי מאפיינים ויכולות שונות, ובהתאם לכך גם יש להן מגוון רחב של שימוש. באופן כללי, מדובר במשאבות שיונקות מים ממקומות הצטברותם, החל באסלות ועד להצפות, ומעבירות אותן דרך צנרת למיקום אחר כמו מרזב או גינה, או למערכת הביוב המרכזית. בשורות הבאות נסביר מדוע צריך את משאבות הניקוז ומה הן עושות במקומות ובמצבים שונים.

משאבות ניקוז להצפות

קודם כל, מטרתה של משאבת הניקוז היא למנוע מראש הצפה. על פי רוב ההצפות מתרחשות במקומות נמוכים, למשל עקב בעיה בצנרת היוצאת ממרתף או עקב הצטברות מי גשמים. המשאבה נמצאת שם בדיוק בשביל להעלות את המים לגובה הרצוי של מערכת הביוב המרכזית או כל מיקום ייעודי אחר, ובכך מונעת הצפה. אבל אם כבר התרחשה הצפה, משאבת ניקוז חזקה וייעודית בהחלט יכולה להתמודד איתה, בעודה מעבירה כמויות גדולות מאוד של מים מספר מטרים לגובה, ו/או בקו אופקי אפילו לעשרות מטרים.

משאבות ניקוז למזגנים

כל מזגן מייצר "על הדרך" כמויות נכבדות של מים מדי יום, עקב התעבות האוויר הנכנס למערכת ונוגע בצינורות הקרים של המזגן. את המים האלו אוספים לרוב צינור ותעלת הניקוז, אך לעיתים לא ניתן להסתפק בהם. למשל, אם יש מזגן מרכזי או מיני מרכזי שנמצא רחוק מנקודת היעד של הניקוז, וישנה בעיה מבחינת קידוחים, זוויות ושיפועים להעביר את הצינור כך שיהיה אסתטי והמים יזרמו ללא הפרעה. במקרים אלו, משאבות ניקוז קטנות עד גדולות המותקנות בצורה סמויה או אסתטית וגלויה, נותנות את המענה הדרוש. הן שואבות את המים ומעבירות אותן דרך הצנרת לכל מרחק נדרש, בין אם לגינה, לחצר, למערכת הביוב וכן הלאה.

משאבות ניקוז ליחידות דיור ומשרדים

בבניינים רבים מקימים הבעלים יחידות דיור או משרדים בקומת המרתף, הכוללות חדרי שירותים, מקלחות, כיורים, מכונות כביסה, מדיחי כלי וכן הלאה. מובן שאת המים צריך להעביר למיקום ייעודי אך מכיוון שמים אינם עולים צריך לעזור להם. כאן נכנסת משאבת הניקוז (נקראת סילוקית) לתמונה. היא מורכבת ממיכל שיש בו סכינים, צנרת, משאבה וחיבורים לכמה צרכנים. החיישן במיכל מזהה את הגעת המים לגובה מסוים ומפעיל הן את הלהבים והן את המשאבה, מה שמביא להזרמת מים דרך הצנרת אל המיקום המבוקש למעלה ו/או למרחק אופקי. 

לבסוף, יש לציין כי בכל אחד מהתחומים שלעיל ישנן משאבות בעלות יכולות שונות, וחשוב לבחור בזו המתאימה לצרכים שלכם שתעשה את עבודתה נאמנה ובמסגרת התקציב המתאימה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים