חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לימודי ביטוח רגיל ופנסיוני – מה נדרש על מנת לעסוק בתחום?

 

תחום הביטוח הוא אחד מהתחומים המבוקשים ביותר מבחינת תעסוקה, שכן ככל שעוברות השנים היקפי הביטוחים הנמכרים רק נמצאים במגמת עלייה מתמדת. בשנים האחרונות התווספה לכך גם הרפורמה בשוק הביטוח הפנסיוני בישראל, המחייבת את כלל העובדים השכירים והעצמאיים במשק לחסוך לפנסיה, ולכן בעצם לצרוך שירותי ייעוץ ושיווק פנסיוני

 

תחום הביטוח הוא אחד מהתחומים המבוקשים ביותר מבחינת תעסוקה, שכן ככל שעוברות השנים היקפי הביטוחים הנמכרים רק נמצאים במגמת עלייה מתמדת. בשנים האחרונות התווספה לכך גם הרפורמה בשוק הביטוח הפנסיוני בישראל, המחייבת את כלל העובדים השכירים והעצמאיים במשק לחסוך לפנסיה, ולכן בעצם לצרוך שירותי ייעוץ ושיווק פנסיוני. עבור כל מי שמעוניין להיכנס לעולם הביטוח ולעסוק בו באופן מקצועי – מה נדרש על מנת לעשות זאת באופן חוקי ורשמי?

לימודי ביטוח, מבחני הרשות לניירות ערך, התמחות ועוד – דרישות לעיסוק בתחום

על מנת לעסוק בעולם הביטוח באופן רשמי וחוקי יש לקבל רישיון מטעם המדינה. במקרה של עיסוק בביטוח "רגיל" (מה שנקרא בעגה המקצועית – "ביטוח אלמנטרי") יש להוציא רישיון סוכן ביטוח, ואילו על מנת לעסוק בתחום הביטוח הפנסיוני יש להוציא גם כן רישיון מתאים – רישיון ייעוץ ושיווק פנסיוני. 

מה נדרש על מנת להוציא רישיונות אלו? ובכן, השלב הראשון בתהליך כולל מעבר של מבחני הרשות לניירות ערך – זהו הגוף הממונה על ההסמכה והפיקוח של תהליך ההכשרה לקבלת רישיונות אלו, והוא הגוף המעביר בפועל את המבחנים. הן המסלול של רישיון סוכן ביטוח והן המסלול לרישיון סוכן פנסיוני (יועץ ומשווק) כולל לרוב שש בחינות שונות, ביניהן ארבע בחינות מבוא ושתי בחינות גמר. בחינות המבוא בוחנות את הידע וההבנה הבסיסית של הנבחנים בתחומים מרכזיים ורלבנטיים לשוק הביטוח, דוגמת כלכלה, חשבונאות, אתיקה ודיני ניירות ערך. בחינות הגמר עוסקות ביתר הרחבה והעמקה בתחומים הרלבנטיים, דוגמת הבחינה "מקצועית א’ " אשר עוסקת בהרחבה בעולם ניירות הערך. 

בהתאם, לימודי ביטוח המכינים לקראת בחינות אלו מועברים במכללות ובתי ספר ייעודיים שונים, אך לכך נגיע מיד. 

כבר במקביל למעבר של שש הבחינות הללו ניתן להתחיל ולמלא דרישה הכרחית נוספת לצורך קבלת הרישיון הרלבנטי – התמחות. בדומה לתחומים אחרים, מדובר בתקופת עבודה ראשונית בחברה או משרד אשר עוסקים בתחומים אלו, לצורך רכישת ניסיון בתחום לפני שמקבלים סופית את הרישיון ויכולים להתחיל לעסוק בו באופן עצמאי.

הכנה לקראת מבחני הרשות לניירות ערך – כיצד לעשות זאת נכון?

על מנת להבטיח כי צולחים את תהליך השגת רישיון סוכן ביטוח או רישיון ייעוץ ושיווק פנסיוני וכי עושים זאת בצורה המהירה והיעילה ביותר, מומלץ ביותר להירשם ללימודי ביטוח – לימודי הכנה ייעודיים לקראת כל אחד ממבחני הרשות לניירות ערך.

ניתן למצוא קורס הכנה ייעודי עבור כל בחינה בנפרד, וכך להירשם רק לבחינות הקשות יותר מבחינתנו, אך מומלץ להתכונן באמצעות קורס מקצועי שכזה לכל אחת משש הבחינות. תוצאות העבר מוכיחות באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי תלמידות ותלמידים המגיעים לבחינה לאחר קורס הכנה מחזיקים בסיכויים גבוהים הרבה יותר למעבר בהצלחה של הבחינה מאשר אלו שלא הכינו עצמם באמצעות קורס מקצועי.

את הקורסים הנ"ל ניתן למצוא כאמור במכללות שונות ובתי ספר מקצועיים המתמחים בלימודים אלו, דוגמת "האקדמיה לפיננסים". היכנסו למידע נוסף אודות לימודי ביטוח https://www.bdo-academy.co.il/insurance/all_about_insurance_studies/ 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים