חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שעון מצוקה חכם לאיתור קשישים חולי דמנציה ואלצהיימר

 

אם מישהו מהקרובים מבוגרים שלכם התחיל לסבול מבעיות של דמנציה או אלצהיימר, אז בטח אתם מכירים את הקושי בטיפול בחולים כאלה. קשה מאוד לעקוב כל הזמן אחריהם ולהיות עם ”יד על הדופק”. לצורך עזרה באה הטכנולוגיה והגאדג’טים החדשים שמציעים פתרון מעקב ואיתור של חולי דמנציה ואלצהיימר.

 

דמנציה ואלצהיימר.

כאשר אנו מדברים על דמנציה, לרב אנו מתכוונים לפגיעה ביכולת שכלית עקב גיל המתקדם. ככל שאנשים מתבגרים יותר, כך עולה סיכון לחלות בדמנציה. אם בין האנשים בני 60-65 קיימים בין 5 ל-10 אחוז חולים בדמנציה, לבני 80+ יש כבר 40% סיכון לחלות במחלה. מצד אחד,  תוכלת החיים של אנשים עולה. מצד שני, עם הגיל עולה סיכון לסבול מתופעות דמנציה.

מחלת אלצהיימר היא בעצם אחת המחלות שגורמות לדמנציה. הפגיעה העיקרית היא ביכולות הקוגניטיביות שנובעת ממחלה ניוונית של תאי עצב המוח הנהרסים לאט לאט אבל כל שלב מביא להחמרה משמעותית.  עיקר הפגיעה נוגעת ביכולת הזיכרון של האנשים, ביכולת הימצאות במרחב, ביכולת שיפוט וקבלת החלטות, ביכולת שפתית ודיבור ועוד.

כאשר מדובר בשלבים ראשוניים של המחלה, החולים וקרוביהם, בדרך כלל, עדיין לא מודעים לגמרי למצבם. הקשישים עדיין רגילים לעצמאות, ליכולת לצאת לבד מהבית לסידורים או קניות. בין הסימנים הראשוניים של דמנציה או אלצהיימר שיכולים להתריע על המצב ועל צורך לפנות לבדיקה יכולים להיות: חוסר יכולת לזכור פרטים או להיזכר בדברים שיגרתיים מהעבר לא כל כך רחוק; הליכה לאיבוד וקושי למצוא דרך במסלולים שגרתיים ומוכרים.

שעוני מצוקה ואיתור - פתרון לחולי דמנציה ואלצהיימר.

הרבה פעמים קשה לעקוב כל הזמן אחרי חולים בדמנציה ואלצהיימר. בשלבים המוקדמים של המחלה, האנשים יכולים להתנהג באופן רגיל, לדבר בצורה רהוטה, לצאת מהבית צלולים לגמרי עם מטרה ברורה ומדויקת, אך לאחר כמה זמן להתחיל לשכוח דברים,  ללכת לאיבוד באמצע הדרך בלי יכולת להימצא באזור ועם קושי לחזור הביתה לבד.

למקרים כאלה בדיוק עולם הטכנולוגיה מציע למטופלים ויקיריהם שעון איתור ומצוקה עם GPS עבור מבוגרים.

השעונים כאלה מאובזרים עם רכיב GPS שמחובר לאפליקציה על המכשירים של בני משפחה או קרובים אחרים של החולה. העובדה שההורה המבוגר עונד את השעון מאפשרת לאתר אותו במקרה והוא ילך לאיבוד, יתבלבל ולא ימצא דרך הביתה. בני המשפחה שהורידו את האפליקציה לטלפונים הניידים שלהם יכולים לזהות את מיקומו המדויק של ההורה ולהגיע אליו לעזרה.

הרבה פעמים, חולי אלצהיימר שהרגישו שהם לא מוצאים ולא זוכרים את דרכם עלולים להיכנס לפאניקה ולא להפסיק ללכת עד שיאבדו את כח מרב התשישות. המצבים כאלה מאוד מסוכנים, במיוחד באקלים חם של הארץ. השעון החכם מאובזר ברכיב קריאה המאפשר לבני משפחה להתקשר לעונד השעון עם פנייה רגועה ובקשת לעצור. השעון החכם הוא בעצם גם טלפון עם יכולת להתקשר ממנו לאנשים הקרובים על ידי לחיצה על לחצן מצוקה שעל השעון. הלחצן מפעיל חיוג למספרי טלפונים של אנשים הכי קרובים. החיוג מתבצע אחד אחרי השני עד שמישהו עונה.

במקרים והקרובים כבר הבינו שלא כדאי שהחולה המבוגר יתרחק מהבית ללא ליווי, השעון מאפשר הגדרת "אזור בטוח" הקרוב לבית המבוגר. ברגע עונד השעון יוצא מהבית ומתחיל להתרחק מהאזור הבטוח, הקרובים מקבלים התראה בטלפון באמצעות אפליקציה.

מהי חשיבות של שעון חכם לאיתור חולי דמנציה ואלצהיימר.

כל  שנה מאות חולי דמנציה ואלצהיימר הולכים לאיבוד. המצב כרוך לא רק בדאגה של בני משפחה, אלה בהפעלת מערך שלם של שירותי הצלה כמו משטרה, כיבוי אש, שירותי אמבולנס, ואפילו הרמת מסוק לאוויר לצורך חיפושים. כל זה שואב המון זמן, כח וכסף. שעון איתור חכם עם GPS עשוי למנוע את המצבים הקריטיים כאלה ולאפשר לבני משפחה להיות עם "יד על הדופק" של ההורה המבוגר.

אמנם שעון איתור כזה מיועד בעיקר לשלבים ראשוניים בהתפתחות של דמנציה או אלצהיימר, הוא עדיין יכול להציל חיים במקרה והמבוגר הדמנטי יתבלבל וילך לאיבוד ביום חם. התראה מהירה ויכולת לזהות מייד את מיקומו הגיאוגרפי של עונד השעון יכולה להציל לו את החיים.

שעון איתור כזה יכול לשרת את המשפחה גם כאשר המחלה תידרדר ותיכנס לשלבים מורכבים יותר וההורה יזדקק לליווי צמוד של מטפלים. השעון מאפשר הפעלת האזנה שקטה ללא ידיעת החולה כדי להיות בטוחים שהוא מקבל טיפול בצורה הוגנת ומכובדת.

התפקיד העיקרי והחשוב ביותר של שעון איתור חכם עם GPS הוא מתן ביטחון למבוגרים ושקט נפשי לבני משפחה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים