חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המצב הכספי של עמותות בישראל 

 

בישראל פועלות עמותות רבות אשר כל אחת מהן פועלת בתחומים אחרים. כמו לדוגמה בנושאים של חינוך, רפואה, רווחה, סיוע לניצולי שואה, שיפוצים בבתים שמצבם הוא גרוע וכו’

 

 

 עמותות בישראל 

בישראל פועלות עמותות רבות אשר כל אחת מהן פועלת בתחומים אחרים. כמו לדוגמה בנושאים של חינוך, רפואה, רווחה, סיוע לניצולי שואה, שיפוצים בבתים שמצבם הוא גרוע וכו’. בשנים האחרונות ובמיוחד לאור מגפת הקורונה, כמות היחידים והמשפחות שהפכו לנזקקים היא גדולה מאד ולכן עמותות בישראל קורסות. זאת כיוון שהן זקוקות למתנדבים רבים שיבצעו עבורם משימות שונות בתחומים שבו העמותה מתמקצעת. כל עמותה מקבלת פניות רבות לעזרה בכל יום ויש מקרים רבים שעקב כך העמותות השונות מרחיבות את תחומי הפעילות שלהן ונרתמות לסייע בתחומים אשר נושקים לתחום העיסוק שלהם וזאת כדי לפתור בעיות לא פשוטות של הנזקקים.

כדי לממן את כל הפעולות הללו של עמותות בישראל כל עמותה זקוקה למימון כספי ולכן היא מבצעת גיוס כספים בדרכים שונות. כשמדובר בזמנים קשים כמו עכשיו, מנהלי העמותות מגלים יצירתיות רבה ופונים לגורמים שונים כיוון שכל סיוע ולו של מאות שקלים הוא קריטי להמשך העזרה. יש גורמים פיננסיים רבים שנרתמים מעת לעת ומעבירים תרומות. מדובר באנשים פרטיים, בחברות עסקיות אשר יש להן אפשרות להעביר תרומות בהתאם למצב הכלכלי של החברה. כמו כן קרנות שונות אשר מסווגות את התרומות שלהן לגורמים שונים בהתאם לקריטריונים שהם קבעו. המטרה שלהם היא לתמוך בכמה וכמה עמותות כדי לפזר את התרומות שלהם, לעמותות שעוסקות בתחומים מגוונים. 

הפעילות החוקית של עמותות בישראל 

עמותות בישראל שפועלות כחוק ומדווחות לרשם העמותות על הפעילות הכספית שלהן על פי התוואי שנקבע, מסוגלות להעביר לכל גורם קבלה על הסכום שהוא תרם והדבר נחשב תרומה מוכרת במס. עסקים מתקזזים על % 35 מסך התרומה ממס וכך הם גם עזרו לעמותה לבצע מעשים טובים וגם הזדכו במס על פי סעיף 46 לחוק. 

גיוס של תורמים 

עמותות בישראל אשר זקוקות לתרומות נוספות באופן שוטף, מבצעות כמה פעולות שיווקיות כדי שכל אחת מהן תוסיף כספים לקופת העמותה. אפשר לשלוח דף נחיתה באופציה של דיוור ישיר. כך המנויים יחשפו למכלול הפעולות שמבצעת העמותה, הם יבינו עבור מה צריכים את הכספים ולכן רבים מהם שיש להם אפשרות, יפתחו את הכיס ואת הלב ויתרמו.

משלוח של סלי מזון

עמותות רבות שקיבלו פניות ממשפחות שאין להם מזון ודברים אלמנטריים נוספים בביתם, החלו לשלוח להן סלי מזון כדי שיהיה במה להאכיל את הילדים ואת ההורים, תחליפי חלב וחיתולים לתינוקות כמו כן הם מסייעים למשפחות במצבים שבהם אין להם כסף לשלם חשבונות חשמל והם חוששים מניתוק החשמל וכך גם בנושא המים, הגז ותשלום דמי השכירות. 

בנוסף לכך בעונת החורף, עמותות בישראל רוכשות ציוד כמו תנורי חימום, שמיכות, גרביים, נעלי בית חמות ועוד ומחלקות את האריזות הללו למשפחות שברור שאכן זקוקות לכך. בדרך זו הם מעניקים להם מוצרים אלמנטריים, שיוצרים עבורם הבדל מהותי בהתנהלות היום יומית שלהם. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים