חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שצריך לדעת על מכון שמיעה

 

מכון שמיעה הוא מקום המוקדש ללימודי שמיעה ושיווי משקל. מכונים אלו מספקים שירותים לאבחון וטיפול בהפרעות שמיעה, וכן מלמדים אנשים כיצד להגן על שמיעתם

 

מכון שמיעה הוא מקום המוקדש ללימודי שמיעה ושיווי משקל. מכונים אלו מספקים שירותים לאבחון וטיפול בהפרעות שמיעה, וכן מלמדים אנשים כיצד להגן על שמיעתם.

כמה שירותים נפוצים המוצעים על ידי מכונים אלה הם:

  • בדיקה אודיומטרית, הכוללת בדיקות שמיעה ובדיקות לטיניטוס (צלצולים באוזניים)
  • טיפול בדלקות אוזניים ובעיות אחרות המשפיעות על תעלת האוזן או האוזן התיכונה
  • מכשירי שמיעה, שניתן לייצר בהתאמה אישית או לקנות מהמדף
  • ייעוץ כיצד להגן על השמיעה מפני רעשים חזקים

מכון שמיעה הוא גם מקום אליו יכולים להגיע אנשים חירשים או כבדי שמיעה כדי לקבל את העזרה הדרושה להם. האנשים שעובדים שם נקראים אודיולוגים ותפקידם לזהות את הבעיה, לספק טיפול ולספק ציוד. אודיולוגים יכולים לעשות דברים כמו לערוך בדיקה כדי לגלות מה יכולה להיות הבעיה, לספק מכשיר שמיעה או מכשיר אחר, או להפנות מישהו למומחה להערכה נוספת.

המכון מעניק עזרה לא רק לאנשים עם בעיות שמיעה אלא גם לסובלים מטינטון (צלצולים באוזניים), הפרעות שיווי משקל (בעיות בשיווי משקל) וסחרחורת. הם גם מציעים שירותים כמו שירותי ייעוץ, חינוך והסברה.

בדיקות שמיעה שעושים במכון

בדיקות שמיעה נעשות כדי לזהות את מידת הירידה בשמיעה. הבדיקות נעשות על מנת לקבוע את הסיבה לירידה בשמיעה ולתכנן את הטיפול. הבדיקות מבוצעות על ידי רופא, מומחה בתחום ובעל תואר באודיולוגיה.

ישנם שני סוגים של בדיקות שמיעה נפוצות:

אודיומטריה: בדיקה זו נעשית על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות שהוכשר באודיולוגיה ולוקח היסטוריה, מבצע בדיקה גופנית ועורך הערכה אודיומטרית. אודיומטריה מודדת עד כמה מישהו יכול לשמוע צלילים בתדרים שונים. זה מתנהל בדרך כלל במשרד או בקליניקה עם חדרים אטומים לרעש שיש בהם ציוד מיוחד כגון תא קול או מד אודיו.

טימפנומטריה: בדיקה זו נעשית על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות שעבר הכשרה באודיולוגיה ולוקח היסטוריה, מבצע בדיקה גופנית ועורך בדיקות טימפנומטריה.

איך לבחור מכשיר שמיעה

בחירת מכשיר שמיעה יכולה להיות תהליך קשה. יש כל כך הרבה סוגים שונים של מכשירי שמיעה ותכונות לבחירה. הדרך הטובה ביותר לקבל את ההחלטה הנכונה היא על ידי הבנת הצרכים שלך ומה אתה רוצה ממכשיר השמיעה שלך.

הצעד הראשון הוא להבין איזה סוג של אובדן שמיעה יש לך. זה יעזור לקבוע את סוג הטכנולוגיה שאתה צריך, כמו גם את הגודל והסגנון של המכשיר.

אם יש לך אובדן קל, אז מכשיר מסורתי יעבוד בשבילך. אם האובדן שלך בינוני או חמור, ייתכן שיהיה צורך במכשיר מתקדם לאיכות צליל טובה יותר והבנת דיבור בסביבות רועשות.

לבסוף, חשוב לחשוב אילו תכונות הכי חשובות לך בבחירת מכשיר שמיעה. 

  • מה אתה מחפש במכשיר השמיעה שלך?
  • האם אתה צריך סוג מסוים של אובדן שמיעה?
  • באיזו תדירות תשתמש בו?
  • האם אתה רוצה משהו דיסקרטי וקל לשימוש, או שאתה רוצה משהו יותר מורגש?
רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים