חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל המידע על החלפת מפרק ירך

 

כאבים במפרק? מתקשים בביצוע משימות יומיומיות פשוטות כמו עלייה במדרגות או קימה מהספה? יתכן שיש לכם בעיה במפרק הירך בעקבות דלקת מפרקים ניוונית שמבשרת על שחיקת הסחוס  וגורמת לכאבים ונוקשות במפרק

 

כאבים במפרק? מתקשים בביצוע משימות יומיומיות פשוטות כמו עלייה במדרגות או קימה מהספה? יתכן שיש לכם בעיה במפרק הירך בעקבות דלקת מפרקים ניוונית שמבשרת על שחיקת הסחוס  וגורמת לכאבים ונוקשות במפרק.
מה שקורה בפועל הוא שכאשר הסחוס ניזוק או נשחק במרוצת השנים העצמות הופכות למחוספסות וסוג של מתגרדות זו בזו ונוצרת מגבלה על התנועה.
במקרה כזה, רוב הסיכויים שתחוו כאב מתמשך ואתגר יומיומי, נוקשות באזור המפרק, עיוות או נפיחות המשתנים ממטופל אחד לשני, כשההתמודדות עם בעיות במפרק ירך תלויה בחומרת המצב ולעיתים תכלול פיזיותרפיה, זריקות, טיפול בכדורים.
במקרים בהם הקושי גובר, הכאב מחריף והפגיעה באיכות החיים היא משמעותית – ההמלצה של אורתופד מומחה עשויה להיות לגשת לפרוצדורה כירורגית של החלפת מפרק ירך.

מהי החלפת מפרק ירך?
במסגרת תהליך של החלפת מפרק ירך למעשה מחליפים חלק מהמפרק הירך הפגום בשתלים מלאכותיים. כיום מדובר בשתלים איכותיים מאוד המדמים תנועה טבעית ומחזיקים למשך שנים רבות כך שניתן לחיות ללא כאב.
המועמדים לניתוח מעין זה הם אנשים שסובלים מכאב רב ודרכים אחרות לא הצליחו להפחית מכאבם והם סובלים בעת כיפוף, טיפוס במדרגות ואפילו בעת שכיבה, ישיבה ועמידה
יש להתייעץ עם הרופא על מנת להבין אם הפרוצדורה מתאימה עבורכם ומתי כדאי לבצעה.
בדרך כלל מדובר באנשים בגילאי 50 ומעלה או בעלי היסטוריה של דלקות מפרקים וכאבי ירך, למשל, בעקבות פציעות ספורט או תאונה.
החלפת מפרק ירך יכולה להיות חלקית או מלאה כשקיימות גישות שונות לביצוע הפרוצדורה – גישה קדמית להחלפת מפרק המבוצעת מלפנים וגישה אחורית להחלפת מפרק ירך.
המטרה היא לבחור בגישה שתמזער את השפעת הניתוח על הרקמות הבריאות במינימום פולשנות להשגת התוצאה הטובה ביותר תוך סיכון נמוך יותר לפגוע בשרירים או להפחית צליעה, לקצר את משך האשפוז ולאפשר החלמה יעילה ומהירה יותר. הגישה הכירורגית תלויה בהמלצת הרופא המנתח.

יתרונות החלפת מפרך ירך בגישה הקדמית 

ד"ר רמי כרדוש מבצע החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית בשיטה בה המנתח שוכב על גבו במהלך הניתוח. הוא אורתופד מומחה המכהן גם כסגן מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים אסף הרופא, בוגר לימודי הרפואה בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב והתמחה באורתופדיה במרכזי הרפואי אסף הרופא וכן עשה Fellowship במרכז להחלפות מפרקים וטראומה בסידני אוסטרליה.
ד"ר כרדוש הוא חבר בהסתדרות הרפואית בישראל ובאיגוד הישראלי לאורתופדי והחברה הישראלית למפרקי ברך וירך ומחזיק למעלה מ-20 שנות ניסיון במערכת הרפואה הפרטית והציבורית.
החלפת מפרך ירך בגישה בה נוקט ד"ר כרדוש, בגישה הקדמית, למעשה מאפשרת הגעה למפרק בין השרירים ללא צורך לבצע חתך וזו הסיבה שניתן לשמר את מעטפת השרירים ולאפשר גם יציבות של המפרק. למנתח בגישה זו יש שליטה גם באורך הרגליים כדי למנוע מצב של צליעה.
השיטה הקדמית יכולה גם להפחית את הגודל של הצלקת כי החתך קטן יותר וכן להפחית תופעות שונות לאחר ניתוח כמו מגבלה להתיישב על כיסא נמוך או נדרש להניח כרית בין הרגליים. 

ההתאוששות מהניתוח מלווה לרוב בשיבה הדרגתית לשגרת החיים, שדורשת בתחילה, החלפת תחבושות למניעתם של פצעי לחץ ונטילת משככי כאב כל אחד לפי תחושותיו האישיות.
ההמלצה תכלול לרוב ביצוע תרגילי פיזיותרפיה לשיפור היציבות, חיזוק השרירים וטווח התנועה וכן פעילות ספורטיבית מתונה בעיקר שחייה ורכיבה על אופניים וביקורת אצל האורתופד, זאת על מנת לוודא שהכל כשורה.
סיכוי ההצלחה מהניתוח בגישה הקדמית גבוהים מאוד וזו הסיבה שד"ר כרדוש נוקט בה בהצלחה רבה עם מטופליו במהלך השנים. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים