חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תריסי הזזה מול תריסי גלילה

 

אם החלונות שלכם בבית מכניסים אור מסנוור לביתכם בשעות אחר הצהריים, אין ספק שתרצו לשלוט על כמות האור אשר נכנסת לביתכם. הדרך הטובה ביותר להצל את הבית ולשלוט על כמות האור אשר נכנסת אליו בכל שעה ביממה היא באמצעות התקנת תריסים

 

אם החלונות שלכם בבית מכניסים אור מסנוור לביתכם בשעות אחר הצהריים, אין ספק שתרצו לשלוט על כמות האור אשר נכנסת לביתכם. הדרך הטובה ביותר להצל את הבית ולשלוט על כמות האור אשר נכנסת אליו בכל שעה ביממה היא באמצעות התקנת תריסים. לא מעט אנשים המעוניינים להתקין תריסים בביתם במסגרת בניית בית חדש או שיפוץ ביתם, תוהים אילו תריסים כדאי להם לבחור לביתם, אילו תריסים הכי יתאימו לבית ואילו תריסים יהיו דקורטיביים ובד בבד יצליחו לשלוט בצורה הטובה ביותר על הצל בבית ועל כמות האור שנכנסת בכל שעה ביממה. לא פעם ההתלבטות היא בין תריסי הזזה לתריסי גלילה.

תריסי הזזה- במה מדובר?

תריסי הזזה הינם תריסים המאופיינים בשלבי תריס הפרושים בצורה קבועה על החלון ומאפשרים פתיחה באמצעות הזזה או הטיה של התריסים. בשונה מתריסי גלילה המשמשים גם להסתרה ושליטה על כמויות האור אשר נכנסות לחלל.

סוגי תריסי הזזה שניתן למצוא כיום הם: תריסי הטייה אשר מאפשרים להטות את שלבי התריס בצורה נוחה ויעילה וזאת מבלי לפתוח את כל החלון. באמצעות ציר מרכזי ניתן לשלוט בהטיה של התריסים לצורך פתיחה או סגירה רצויה שלהם וכך לשלוט בכמות האור או האוויר שנכנס מבחוץ.

סוג נוסף הוא תריסים שניתן להזיז באמצעות ציר ייעודי אשר מאפשר להזיז את התריס ממקומו ולחשוף את החלון אליו הוא מקובע. אפשרות זו טובה יותר לאלו שרוצים להנות מכמויות משתנות של אור ואוויר בתוך הבית וזאת בנוסף לקבלת אור מקסימלי על ידי הזזה מלאה של התריסים בחלון. סוג נוסף הם תריסי פתיחה. מדובר על סוג המאפשר לפתוח את מסגרת התריס באמצעות ציר פתיחה ייעוד כך שניתן לפתוח את התריס לחלוטין ולחשוף את החלון שיאפשר מעבר של אור ואוויר.

הייחודיות של תריסי הזזה מצויה בעיצוב ובמראה וזאת מכיוון שהם מאפשרים להנות משימוש בתריסים לחלון ללא התקנה של ארגז תריס ייעודי מעל מיקומו של החלון. ארגזי התריס מאפיינים תריסי גלילה אשר אליהם ניתן לגלגל את שלבי התריס במידה ורוצים לפתוח או לסגור את התריסים. מדובר על ארגזים אשר תופסים שטח בקיר ועשויים גם לפגוע במראה ובעיצוב של החללים הפנימיים בבית.

תריסי גלילה- במה מדובר?

תריסי גלילה הינם תריסים עם שלבים אשר נגללים כלפי מעלה על מנת לפתוח אותם. ניתן למצוא סוגים שונים של תריסים תחת קטגוריית תריסי גלילה, עם או בלי ארגז ובשלל דגמים שונים, מידות וצבעים. תריסים עם ארגז מבוססים על תריס שלבים מחומרים שונים אשר נגלל עם רצועה או מנוע חשמלי כלפי מעלה לארגז אחסון מעוצב. ניתן למצוא סוגים שונים של תריסי גלילה כגון: תריס גלילה קלאסי עם ארגז מעוצב אשר מותקן מעל החלון כאשר התריס מגולגל לתוך הארגז באמצעות חוט פנימי ייעודי, תריס גלילה ידני שהוא תריס עם מנגנון ידני אשר כולל חוט משיכה לתריס לצד מוט לכיוון השלבים שלו. התריס המדובר נגלל כלפי מעלה וגם מאפשר לשלוט בזוויות שלו כאשר הוא פרוס.

תריס נוסף הוא תריס גלילה חשמלי אשר מגיע עם מנגנון חשמלי ופועל על ידי לחיצה על כפתור אשר מותקן בקיר או עם מנגנון שליטה מרחוק.

באמצעות תריסי גלילה ניתן לשלוט ברמת ההצללה והם יכולים להעניק על רמה של הצללה מבוקשת. התריסים מגיעים בעיקר מאלומיניום, דבר שהופך אותם עמידים ואיכותיים. חשוב מאוד להפעיל אותם בצורה נכונה כדי לשמור אותם וכן בכל מקרה של בעיה כלשהי בתריסים לפנות לאיש מקצוע על מנת לבדוק מהו היקף הבעיה וכיצד ניתן לתקן אותה.

הבחירה בין תריס גלילה לתריס הזזה צריכה להתבסס על איזה תריס מתאים ביותר לצרכים שלכם, לבית הפרטי שלכם, לתקציב שלכם וכן, איזה תריס יספק לכם את המענה הטוב ביותר מבחינת אור וצל בביתכם. כמובן שיש לקחת בחשבון את הטרנדים הקיימים כיום בתחום תריסים וכן את עיצוב התריס.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים