חידוש רישיון רכב
משרד התחבורה ושלוחתו, משרד הרישוי, מפקחים על כל נושא כשירות ובטיחות הרכבים בישראל. אחת הדרכים לבדוק אותם היא באמצעות טסט שנתי אותו חובה לעבור במכונים אשר קבלו רישיון לבדיקת רכבים
משרד התחבורה ושלוחתו, משרד הרישוי, מפקחים על כל נושא כשירות ובטיחות הרכבים בישראל. אחת הדרכים לבדוק אותם היא באמצעות טסט שנתי אותו חובה לעבור במכונים אשר קבלו רישיון לבדיקת רכבים. חידוש רישיון רכב מותנה בתשלום אגרה ובקיום ביטוח מתאים. אלו נבדקים טרם התחלת הטסט. במידה וכל המערכות הנבדקות תקינות יקבל הבעלים אישור לכך עד לשנה הבאה. במידה וקיימות תקלות מהותיות הוא יקבל פרק זמן לתיקון וחייב לחזור לבדיקה חוזרת שאמורה להשביע את רצון הבוחנים.
משרד התחבורה מנצל את הטסט השנתי למטרות שדרוג בטיחות הנסיעה בו. בשוק קיימות מערכות חדשות המסוגלות להתריע על מצבים מסוכנים תוך כדי שברירי שניות והן מאפשרות לנהג מהירות תגובה. מערכות אלו מבוססות על רדאר, מצלמות וחיישנים אשר מסוגלים לקלוט מפגעים סביב המכונית ובעיקר מקדימה. הן מסוגלות להתריע על סכנת התנגשות מלפנים בהולכי רגל וכלי רכב שונים, על סטייה ממסלול, על אי שמירת מרחק וכדומה. היא מסוגלת לזהות תמרורי מהירות ולהתריע כאשר הרכב נוסע מעל למהירות המותרת באותו קטע כביש. כן, היא מתריעה על תחילת נסיעה ברמזור.
ההתרעות הן על ידי צפצופים ותצוגה על לוחות תצוגה המותקנות מול עיני הנהג. הרעיון שעומד מאחרי ההצעה הוא לאפשר לכל מי אין לו מערכת מצילת חיים כזאת להתקין אותה בתמורה להנחה באגרת הרישוי. יש להביא אישור התקנה בעת חידוש רישיון רכב והסכום שנקבע מקוזז במשך 3 שנים. הבדיקות והמחקרים מגלים כי המערכות הללו הפחיתו בצורה דרמאטית את התאונות, וכך, נחסכו פגיעות ברכוש, בנוסעי הרכבים ובמשתמשי דרך אחרים.
מערכות אלו מותקנות ברכבים חדישים ומהווים חלק בלתי נפרד מאבזור הבטיחות. המערכת יעילה מאוד במצבים בהם תשומת הלב של הנהג אינה נתונה במלואה לנהיגה, בגלל הסחת דעת, עייפות, חוסר ערנות, נמנום קל ועוד. כמות הרכבים עולה כל העת, כמות משתמשי הדרך והולכי הרגל מתרבה והתשתיות לא תמיד מצליחות לסגור את הפער. משום כך, הסכנות לתאונות מתרחבות. בעל רכב שמשפחתו ניצלה מתאונה יודה מאוד על התקנת מערכת כזאת. ההסדר המוצע על ידי משרד התחבורה אך מגדיל את האטרקטיביות שבהתקנה.