חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

סובלים מחרדות קשות? יש פיתרונות בשבילכם

 

למעלה משלושה מכל עשרה אנשים יחווה חרדות קשות במהלך חייו הבוגרים, ממוצע לא קל לעיכול. גברים ונשים כאחד סובלים מהקושי והעקה הגדולה שמגיעה במצבי חרדה קשים במיוחד, מצבים שהפכו נפוצים שהם כמעט המובן מאליו בחיי היום יום של האדם המודרני

 

למעלה משלושה מכל עשרה אנשים יחווה חרדות קשות במהלך חייו הבוגרים, ממוצע לא קל לעיכול. גברים ונשים כאחד סובלים מהקושי והעקה הגדולה שמגיעה במצבי חרדה קשים במיוחד, מצבים שהפכו נפוצים שהם כמעט המובן מאליו בחיי היום יום של האדם המודרני.

קשה לתאר חרדה לאדם שלא חווה אותה. אם סבלתם בעבר מחרדות, חוויתם התקף חרדה או שהרגשתם שאתם על הסף, אתם הרי יודעים במה מדובר. כל התחושות מתעצמות, הרגש עולה על גדותיו, אנחנו מוצפים לגמרי, מתקשים לנשום, מתקשים לחשוב בצורה בהירה, ונדמה שעוד רגע טובעים במשהו שבעצם לא נמצא שם בחוץ, אלא רק בתוכנו.

החוויה הזו, בעיקר כשהיא הופכת מוכרת וכרונית, מובילה לפגיעה ניכרת בתפקוד היום יומי, תסכול ופחד, מעגל אימים מרושע שנראה שאין ממנו מוצא. אבל האמת היא שיש לו מוצא, מה גם שכפי שאתם יודעים – יש לו סוף. וכיום גם יש לו פתרונות.

תסמינים נפוצים בחרדות קשות

לא תמיד קל לזהות שאנחנו נכנסים להתקף, ובעוד יותר קשה לפעמים לזהות שהאדם שלצידנו מתחיל בהתקף. חרדה קשה מסווה עצמה בבליל המחשבות וההיגיון האובססיבי המעגלי, אך כשמכירים את הסימפטומים אפשר להתחיל להתעורר בחזרה מההתקף, ולפנות לעזרה ולטיפול.

אם אתם חווים לעיתים תכופות:

  • פחדים חזקים ומשתקים
  • דאגנות יתר שלא מאפשרת להחליט ולנוע בחיים
  • תחושת מועקה עיקשת שלא מרפה גם כשנחים
  • כאבים וכיווצים באזור בית החזה ובלב עם קשיי נשימה
  • עלייה פתאומית בדופק לצד סחרחורות והזעת יתר ספונטנית
  • מחשבות טורדניות שאינן קשורות כלל לסיטואציה בה אתם נמצאים

 

או אולי שילוב של חלק מתופעות אלו, יכול מאוד להיות שאתם סובלים מחרדות קשות, ואתם לא לבד.

מה עושים עם התקף חרדה? דוגמא לעבודה מודעת

דבר ראשון, לא נלחמים. מאבק הוא חרדה וחרדה היא מאבק, והדבר הראשון שיש לעשות הוא לא לנסות להילחם. משהו ברעיון של לחימה במשהו פנימי שקורה לנו עולה לרוב כאינסטינקט הגנתי, אך אותה המערכת שתוקפת אותנו היא מערכת ההגנה שלנו, שמוצפת כעת, כך שבקלות אפשר להיסחף למעגל הנ"ל ולשקוע עוד יותר.

במקום להילחם, להתכווץ, להחזיק ולנסות לעצור, יש להיכנע, לתת לגוף לרעוד, להתכווץ ולנוע מעצמו, ומבפנים להיות ערים, וקשובים מאוד. המודעות יכולה לפרוץ פתח, תוך יצירת חוצץ ביניכם לבין החרדה. משהו בהכרה הפנימית נפתח, ואתם מגלים כי יש את החרדה, ויש אתכם, ואתם מתבוננים בה, ערים, חשים.

לא מדובר בניתוק, ולא בביטול או הדחקה. הנשימה מתרככת לאיטה, המודעות מתפרשת יותר ויותר, אתם מרפים באופן מודע ורגוע שרירים שהתכווצו מהמתח, הצוואר והעורף, השכמות, הזרועות, והדופק המואץ בבית החזה נשמע כמו דפיקות רועמות בראש. לאט לאט גם הדופק מאט ונרגע, וצלחתם מהצד השני של ההתקף. זה הזמן לפנות לעזרה מקצועית, ולצאת מנצחים וללא חרדות קשות.

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים