חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

גיפים לאינסטגרם

 

אין ספק שבשנים האחרונות פורמט הגיפ (gif)  עשה קאמבק רציני. הפורמט המקורי צבר פופולאריות ברשת האינטרנט האיטית של שנות התשעים ונתן לאתרים את היכולת להציג הנפשות (אנימציות) קצרות על חשבון מגוון צבעים מוגבל למדי (256 ליתר דיוק), אך מבלי לפגוע יותר מדי באיכות התמונה עצמה

 

אין ספק שבשנים האחרונות פורמט הגיפ (gif)  עשה קאמבק רציני. הפורמט המקורי צבר פופולאריות ברשת האינטרנט האיטית של שנות התשעים ונתן לאתרים את היכולת להציג הנפשות (אנימציות) קצרות על חשבון מגוון צבעים מוגבל למדי (256 ליתר דיוק), אך מבלי לפגוע יותר מדי באיכות התמונה עצמה. יתרון נוסף ובולט של הפורמט היה נעוץ ביכולת שלו להשתמש ברקעים שקופים, כך שאפשר להציב את התמונה היכן שרוצים בלי לדאוג לצבע הרקע (זאת בניגוד לתמונות JPG למשל).

השילוב הזה הפך את הפורמט למתאים מאוד עבור ציורים ואיורים (Cartoons), אף על פי שהיום משתמשים בו גם לממים וקליפים קטנים.

בכל אופן, בשלב כלשהו בעשור הקודם קהל הגולשים בפייסבוק החל לדרוש את החזרת הפורמט לקדמת הבמה , מה שהכריח את פייסבוק לתמוך בו באופן מלא (כולל הנפשות) ובאופן די צפוי, הוא גם עשה את דרכו ל-Whatsapp ,לאינסטגרם ולמעשה הרחיב את עולם האימוג’י שהוא ברובו עדיין סטטי.

כשאנחנו מדברים ספציפית על אינסטגרם, הגיפים בדרך כלל חייבים להיות עם רקע שקוף ולכן הם מכונים סטיקרים (מדבקות).

איך יוצרים גיפים יפים ומקצועיים לאינסטגרם?

גיפים מקצועיים וממותגים יוצרים בתוכנות גרפיות מקצועיות כמו למשל פוטושופ. יש תוכנות ואתרים פשוטים שנותנים למשתמש לבחור את סוג האפקט עם פונטים מוכנים וכמה קישוטים, אבל חסר להם את הטאצ’ האישי שיהפוך את הגיפ למשהו מיוחד באמת.

תוכנות אחרות לוקחות סרטונים והופכות אותם לגיפים של כמה שניות. התוצאה בדרך כלל לא נראית מדהימה וגם פה השימוש הוא בעיקר לממים.

לכן הדרך הטובה ביותר ליצירת גיפים ממותגים הוא פנייה לסטודיו מקצועי שידאג שהגיפ יהיה מתוקתק ברמת הפיקסל. לפעמיים חברת המיתוג הגרפית שעובדת אתכם תוכל לעשות את זה, אבל ייתכן שתמצאו שעדיף לפנות לחברה כמו אינסטל’ה המתמחה בפרסום באינסטגרם מכיוון שיהיה לה את ה-"Vibe" הנכון שבאמת יעבוד טוב עבורכם.

הקלות של הוספת הוספת גיפים לאינסטגרם

יכול מאוד להיות שבשלב מסוים גם אתם שמתם לב שניתן להוסיף בקלות קבצי  gif באמצעות האופציה של הסטיקרים וחיפוש חופשי. אז מאיפה בדיוק הרשת של פייסבוק לוקחת את המאגר הזה? מסתבר שמאתר בשם giphy שהוא באופן לא מפתיע המאגר (או הארכיון) הגדול ביותר ברשת לקבצי GIF. (אתם יכולים גם לשים לב שהוא מופיע מעל לתוצאות אחרי שמבצעים חיפוש של סטיקרים)

איך מעלים גיפים ל-giphy? 

אם תרצו להוסיף את הקובץ למאגר הרשמי שבו אתרים אחרים מאפשרים לחפש, תצטרכו להצטרף לתוכנית האמנים והמותגים של גיפי (GIPHY For Brands and Artists). התוכנית הזו אולי נשמעת כמו משהו אקסקלוסיבי, אבל מסתבר שקל למדי להצטרף אליה ויש כמה דרישות בסיסיות שיעלו את הסיכויים שתוכלו להתקבל אליה במהירות:

1. תמונת אווטאר עם קישורים לתיק עבודות, אתר אינטרנט או פרופיל במדיה חברתית.

2. חמישה עד עשרה גיפים מונפשים שכבר זמינים ברשת לשימוש לא מסחרי.

מלבד זאת גיפי מבדילה בין גיפים רגילים לסטיקרים: לסטיקרים חייב להיות רקע שקוף (מסכה). לכל אחד מהסוגים האלו יש טכניקות מומלצות. אפשר לקרוא אותן בעמוד התמיכה בסעיף 3. 

הנה כמה דגשים חשובים:

לגיפים

  • אורך מומלץ הוא 6 שניות (אפשר עד 15)
  • גודל הקובץ עד 8 MB (מקסימום 100, לא להתבלבל עם מגה פיקסל) 
  • רזולוציה של 480p (מקסימום 720p).
  • רצוי לא יותר מ-200 פריימים ואם אפשר פחות מ-100 זה בכלל טוב

 

השילוב הזה יאפשר לכם להציג את הגיפים (והסטיקרים) ברוב הטלפונים הניידים, גם אלו שהרזולוציה שלהם נמוכה יחסית.

הדגשים לסטיקרים הם קצת יותר מורכבים, אבל באופן כללי יש להקפיד על שקיפות מלאה, כמה שפחות שוליים (כדי לא לעוות אותם במסכים קטנים) ולדאוג לכך שהאנימציה תחזור על עצמה בלופ. בנוסף, אי אפשר להשתמש בסטיקרים שהם לא gif כמו למשל קבצי png עם אנימציות (שהוא גם כך לא פורמט מאוד פופולארי).

חשוב לשים לב שבניגוד לתוכניות טלווזיה או סרטים, במחשב ומכשירים ניידים אנחנו יכולים להבחין בדרך כלל ב-60 פריימים לשנייה. מצד שני, 100 פריימים שנמשכים על פני 6 שניות הן 16.6 פריימים לשנייה, מה שיוצר אנימציה מעט מקרטעת.

 לכן אין תשובה אחד נכונה לשילוב הטוב ביותר והוא תלוי במספר השניות האופטימלי לכל מקרה. למשל, אם אנחנו רוצים להראות אנימציה של פצצה מתפוצצת, לא צריך יותר מ-3 שניות ואז האנימציה שלנו תהיה די חלקה (33 פריימים).

דוגמאות למה שאפשר לעשות עם גיפים באינסטגרם

1. לתת לגולשים שלכם להשתמש בהם בסטוריס שלהם – לדוגמה, חברת הוויטמינים "ריטאול" (Ritual) השתמשה בגיפים כדי שהגולשים שלהם יוכלו להזכיר לחברים שלכם לקחת ויטמינים. השם "ריטאול" אומנם לא היה בתוך הגיפים עצמם, אבל מי שרצה להוסיף אותם היה צריך לחפש "Ritual" בתוך תיבת החיפוש של הסטיקרים בסטוריס.

מאוחר יותר באתר Later עשו את אותו הדבר כדי שאנשי מדיה חברתית יוכלו לשים טיפים קצרים כמו "קישור בביו" ישר בתוך הסטוריס שלהם:

2. שימוש במילים "קופצניות" או חיצים בתור קריאה לפעולה – הכוונה למילים שזזות או זוהרות כמו שלטי ניאון בעזרת אנימציות פשוטות והמטרה שלהן הוא להבליט את הסטורי מול הסטוריס האחרים.

יש גם חיצים שאומרים למשתמשים איפה נמצא "הבשר" של התוכן.  זה אפקטיבי במיוחד אם החשבון שלכם יכול להפנות לקישורים באמצעות החלקה למעלה על הסטוריס. (במידה ויש לו 10,000 עוקבים או שמדובר בחשבון מאומת).

דוגמה מקומית אפשר לראות בפרופיל של הבלוגרית והצלמת אפרת ליכטנשטט. למעשה מספיק לכתוב "אפרת" כדי להגיע לגיפים, אבל גם השם של הבלוג שלה ("אז מה את עושה כל היום?") יקפיץ את הגיפים.

3. סיילים, הגרלות, תחרויות וכו’ -  כאן אתם יכולים להשתמש בסטיקרים באופן דומה לבאנרים. זה לא הכי מקורי ואולי אפילו קצת יעצבן חלק קטן מהעוקבים שלכם, אבל להזיק באמת זה לא יכול.

אם כבר אתם עושים שימוש בטכניקה הזו, רצוי לבחור בסטיקר אחד או מקסימום שניים בגודל סביר ולא להציף את המסך.

תנו לדמיון שלכם להתפרע

מעל לכל, זכרו שלא תמיד אתם חייבים להשתמש בגיפים שיצרתם בעצמכם. לדוגמה, אם אתם מעצבי פנים ואתם מעלים תמונה של דירה שעיצבתם עם חלון פתוח, אתם יכולים להשתמש בגיפ של רוח נושבת או אח עם עצים וכל דבר אחר שיוסיף לתמונה ויחייה אותה. 

אפשר גם להשתמש בגיפים באופן דומה לפילטרים, כאשר יש לכם שליטה טובה יותר על האפקט ושטח הכיסוי שלו. לדוגמה, אפשר לחפש גיפ של נשיקה ולשים על השפתיים שלכם בלי שכל המסך יהפוך לאוסף של לבבות זוהרים...

לסיכום

גיפים ממותגים ובלעדיים מהווים דרך מצוינת לעודד יותר מעורבות מצד העוקבים שלכם. מצד שני, אתם ממש לא חייבים להשתמש בגיפים בלעדיים ואתם יכולים גם להשתמש בספריה הענקית שכבר זמינה בשבילכם כדי להעשיר את הסטוריס והפוסטים שאתם מעלים בשוטף.

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים