חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חשיבות סקר קרקע בשלבים המוקדמים של הפרויקט  

 

שירותי סקר קרקע רצוי כי יבוצעו כבר בתהליכים הראשוניים של כל פרויקט בנייה וזאת בכדי להבין את מצב הקרקעות ולמגר סביבה זיהומית במידה אם קיימת כזו

 

שירותי סקר קרקע רצוי כי יבוצעו כבר בתהליכים הראשוניים של כל פרויקט בנייה וזאת בכדי להבין את מצב הקרקעות ולמגר סביבה זיהומית במידה אם קיימת כזו. 

לצד איכות חיים וסביבה אנשים שואפים לחיות את חייהם בסביבה שלא תסכן אותם או את יקיריהם וכאן נכנסים היועצים של א.ב.פ הנדסת כימיה ואוורור בע"מ במטרה אחת- להבטיח איכות חיים ללא פשרות או סיכונים שחשוב למנוע מראש.  

לצד מעבדה ייעודית, כלים מתאימים וניסיון רב בא.ב.פ הנדסת כימיה ואוורור כבר יודעים מה יידרש מכם בכדי להשלים את הפרויקט ולהבטיח את הסביבה הטובה ביותר למגורים, סלילת כבישים, מנהרות ומבנים. 

מה כוללות בדיקות סקר קרקע? 

בדיקות סקר קרקע תתחלקנה לבדיקות באתר עצמו ולאחר מכן העברת הממצאים אל המעבדה שתספק את הדיאגנוזה המדויקת של הסקר. בדיקות בזמן אמת תכלולנה פיקוח גיאולוגי לרבות קידוחים ושוחות מבחן. כמו כן במסגרת זו תתרחש גם בדיקה של חדירות למים, בדיקת צפיפות שדה ועוד. 

בדיקת הממצאים במעבדה תכלול בדיקה של רטיבות, תפיחה חופשית, גבולות סומך ועוד. כמו כן, תתנהל בדיקה של קונסולידציה, גזירה מרחבית, לחיצה בלוא כלוא, הידוק קרקע, מדגמי סלע, חוזק נקודתי, מהירות אולטרנסונית, בדיקות כימיות לקרקע וכן בדיקת התנגדות חשמלית ועוד. 

האם במסגרת זו תתנהלנה גם בדיקות לבתים פרטיים? 

גם במקרים של הצפה בבית תוכל לסייע בדיקת סקר קרקע. לצורך העניין כשיש נזק בצנרת סביר להניח שתהיה בעיה בתשתית שנמצאת מתחת למרצפות וגם היא תיפגע. מקרה הצפות מעל לריצוף עצמו וכשהמים עומדים זהו מקרה שעלול להסתיים בחלחול המים לתשתית עצמה ולחול ולכן חשוב לטפל בה ויפה שעה קודם. 

אז אם יש לכם הצפה בבית ואין לכם מושג מה המקור שלה ואיך להפסיק אותה סביר להניח שאתם צריכים לערוך בדיקת סקר קרקע שמטרתה בין היתר בדיקת לחות. 

אלו סוגי בדיקות לחות קיימות ומה חשוב לדעת על כך? 

כאמור, אם קיים חשד ולו סביר שיש לכם בעיית רטיבות או מים עומדים, בדיקת סקר קרקע תאפשר לכם לבחור בדיקת לחות משני סוגים. הבדיקה הראשונה תתייחס לבדיקת רטיבות של התשתית או החול לאחר נטילת דגימה מהבית ואילו הבדיקה השנייה תתבצע על ידי פרוטימטר שלא יבצע בדיקה לחול.

ההבדל בין שתי הבדיקות הוא כי הבדיקה הראשונה כבילה בבתי משפט ומול חברות ביטוח ואילו הבדיקה השנייה שתעשה באמצעות פרוטימטר לא תספק מידע אודות סקר חול ולא תספק דיאגנוזה מדויקת לבתי המשפט. 

עומדים לפני פרויקט חדש או שאולי קיימת בעיה שמקורה בריחות לא נעימים, מים עומדים או חשש לבנייה באתר שאיננו כשיר בהיבט איכות הסביבה? כבר כאן אולי כדאי לצור קשר עם א.ב.פ הנדסת כימיה ולקבל את בדיקת סקר קרקע האמינה לתיקון ושיפור המצב בזמן אמת. 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים