חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך לבצע סקר עצים

 

כולנו אוהבים עצים ומעריכים אותם, אבל מה אם הם יושבים במגרש שעליו אנו מעוניינים לבנות בית, מבנה מסחרי, קו תשתיות וכדומה? האם עלינו לשמור עליהם? האם ניתן להעתיק אותם? או שמא אפשר לכרות? התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית ותלויה לא מעט בתוצאות של סקר עצים שייערך במגרש

 

כולנו אוהבים עצים ומעריכים אותם, אבל מה אם הם יושבים במגרש שעליו אנו מעוניינים לבנות בית, מבנה מסחרי, קו תשתיות וכדומה? האם עלינו לשמור עליהם? האם ניתן להעתיק אותם? או שמא אפשר לכרות? התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית ותלויה לא מעט בתוצאות של סקר עצים שייערך במגרש.

למה בכלל צריך סקר עצים?

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במודעות לשמירה על הסביבה, הן בקרב הציבור הפרטי והן בקרב רשויות הממשל. מגמה זו נראית גם בחוקים ותקנות הקשורים לתכנון ובנייה, הנוגעים בין היתר לעצים. אכן, כיון חוק התכנון והבנייה מחייב סקר עצים המתעד את העצים הקיימים על השטח המיועד לבנייה, כחלק מתהליך האישור של ביצוע העבודות. מדובר במחקר המבוצע על ידי אנשי מקצוע אשר במהלכו נסקרים העצים הקיימים בשטח מבחינת סוגם, גילם ומצבם, מיקומם המדויק, גובהם, קוטר הגזע, מצב בריאותי, ההיסטוריה שלהם וכדומה.

לסקר כזה יש כמה יתרונות. ראשית, הוא מאפשר לרשויות לדעת היכן קיימים עצים ולשמור עליהם. שנית, הוא מאפשר ליזמים או הבונים לעמוד בדרישות החוק, ובתוך כך להבין מה יהיה עליהם לעשות עוד לפני הגשת תוכניות הבניה. וכמובן, הסקר מאפשר לכולנו ליהנות משמירה על סביבה ירוקה ובריאה. חשוב לדעת כי הסקר מבוצע לאחר שנעשתה המדידה על ידי המודד. כך, עם המפה המתארת את גבולות השטח ואלמנטים המצויים בו, עובר איש המקצוע ומסמן בצורה מדויקת באמצעות קואורדינאטות את העצים.

מה עושים עם העצים?

יש כמה פעולות שניתן לעשות עם העצים והן תלויות לא מעט בתוצאותיו של סקר עצים. כך למשל, אם מדובר בעץ בעל קוטר קטן יחסית, דבר המעיד על היותו צעיר במרבית המקרים, הרי שברשויות מסוימות יינתן אישור לעקירה או לכריתה שלו. לעומת זאת, בעצים יותר מבוגרים ובהתאם למצבם, יהיה צורך לבחור בין העתקה של העץ הכרוכה בעלויות לא מבוטלות, לבין השארתו בשטח. כמובן שעץ המצוי בשטח עשוי להביא תועלת מרובה, אך לא תמיד הדבר אפשרי עקב הבנייה המתוכננות. 

בכל מקרה, עוד לפני שמבצעים סקר עצים ואפילו לפני הזמנת המודד, כדאי להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום, כמו עידן גיזום בע"מ. בחברה יספקו את כל המידע הדרוש ובהתאם לבחינת השטח ימליצו על פעולות העומדות בדרישות החוק, שומרות על הסביבה וחוסכות בעלויות.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים