חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

התקנת גריל גז - דברים שחשוב לדעת

 

בשנים האחרונות עוברים יותר ויותר ישראלים אל גריל הגז שהולך ומחליף את מנגל הפחמים המסורתי. למעבר זה יש סיבות רבות ובהן היכולת לשמור על טמפרטורת צלייה מדויקת, הניקיון שבעבודה עם הגז לעומת הלכלוך של הפחמים, ונוחות העבודה בלי צורך לנפנף

 

בשנים האחרונות עוברים יותר ויותר ישראלים אל גריל הגז שהולך ומחליף את מנגל הפחמים המסורתי. למעבר זה יש סיבות רבות ובהן היכולת לשמור על טמפרטורת צלייה מדויקת, הניקיון שבעבודה עם הגז לעומת הלכלוך של הפחמים, ונוחות העבודה בלי צורך לנפנף. ואולם, ממש כמו ששומרים על בטיחות בגריל פחמים בוער כך צריך לשמור על בטיחותו של גריל גז – החל בהתקנתו ועד לשימוש השוטף. בשורות הבאות נביא מידע על התקנת גריל גז.

מי מרכיב את הגריל?

ראשית יש להבדיל בין הרכבת הגריל ובין התקנתו אל חיבור הגז. בכל הקשור להרכבה, לעיתים החברה המוכרת את הגריל מספקת אותו מורכב, לעיתים היא שולחת טכנאי שמרכיב אותו במקום, ולעיתים אם הלקוח בוחר ניתן לבצע הרכבה עצמאית. במידה שבוחרים בהרכבה עצמאית יש לפעול בהתאם לחוברת שמסופקת עם הגריל וכדאי גם לקבל ייעוץ בטלפון ממי שמכר לכם את הגריל. אמנם התקנה עצמאית אפשרית ויכולה לחסוך בעלויות, כשעל הדרך גם תכירו טוב יותר את המוצר שרכשתם, אבל למי שאין הבנה טכנית עדיף להסתייע בשירותי הרכבה חד פעמיים ולדעת שהעבודה נעשתה היטב.

ומי מתקין את הגריל?

כאשר מדברים על התקנת גריל גז מתכוונים לחיבורו אל נקודת גז, וכאן יש שתי אפשרויות עיקריות. אם מדובר בחיבור אל נקודת גז ביתית קיימת, הרי שחובה שאת החיבור יבצע טכנאי גז מוסמך שיבדוק את תקינות הנקודה. ההתקנה כוללת בין היתר את הווסת, הברזים, הצינור וביצוע בדיקת לחץ, ואין לוותר על שלבים אלו. אם תפנו אל חברתנו תוכלו להזמין את שירותי הבדיקה וההתקנה הנדרשים לגריל שלכם. 

מצד שני, ישנה אפשרות שחיבור הגריל ייעשה אל בלונים קטנים של 5 ק"ג או 2.5 ק"ג, כפי שאנו מספקים. בלונים אלו אינם מצריכים ווסת וצינור ולמעשה חיבורם הרבה יותר פשוט. מסיבות אלו ונוספות אנשים רבים מעדיפים אותם ושוקלים לבצע את ההתקנה לבד, ואף ישנן חברות המוכרות מתקני גריל גז שהוראותיהן מניחות לעשות זאת. ואולם, חשוב להבין שגם הבלונים הקטנים יכולים להוות סכנה בטיחותית, ולכן גם כאן יש לפנות אל טכנאי גז. כך למשל, טכנאי הגז יודע היכן המקומות שבהם מותר להעמיד את הבלון והיכן אסור, מהו המרחק המינימאלי בין הגריל עצמו לבין מבנה דליק, ומהו האורך המקסימאלי המותר של צינור הגז. 

הטכנאי גם יספק הבהרות לגבי שימוש ואחסון בטיחותי, למשל שימוש במיכל רק כשהוא עומד ולא שוכב, שמירת המיכל הן בעבודה והן באחסנה כך שלא יהיה חשוף לחום, לא לאחסן במקומות סגורים ונמוכים ללא אוורור, וכדומה.

מה זה טכנאי גז?

כאמור, התקנת גריל גז יש לבצע עם טכנאי גז מוסמך, לא באופן עצמאי ולא עם חבר או מכר שטוענים שהם מבינים בנושא. טכנאי גז הוא מי שסיים קורסים מקצועיים מטעם משרד התמ"ת ועבר את בחינות ההסמכה, ולפיכך רשאי לבדוק ולהתקין מערכות גז בבית ובמבנים תעשייתיים. את התקנת הגריל יכול לבצע כל טכנאי גז מוסמך, כבר בדרגה 1, המאפשרת לו לטפל במערכות גז ביתיות פנימיות וחיצוניות. לאחר מכן ישנה רמה 2 הקשורה למערכות גז חיצוניות בעסקים ובבניינים משותפים, ורמות נוספות הקשורות בתכנון והקמת מערכות גז תעשייתיות גדולות.

כאמור, חברתנו מעסיקה טכנאי גז בפריסה ארצית נרחבת, אשר יוכלו בזמינות גבוהה להגיע לביתכם כדי לבדוק את נקודות הגז, להתקין את הגריל באופן מקצועי ולספק הנחיות והמלצות להתנהלות בטוחה. כל זאת בטלפון *3114. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים