חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עלייה בביקוש להדברה ירוקה וחיטוי בפתח תקווה

 

יצאנו לבדוק למה בפתח תקווה נרשמה עלייה בביקוש להדברה ירוקה וחיטוי בתקופת הקורונה

 

בכל יום העולם המודרני מבצע שינויים ירוקים יותר ויותר בכדי למנוע פגיעה באיזון האקולוגי כפי שאנחנו מכירים אותו. תחומים רבים החלו לפרוץ דרך בכדי לבצע שינויים ירוקים כמה שיותר ולהיות הראשונים בתחום. תעשיות כגון רכב ומפעלים הפכו את שיטות היצור ומשריפת נפט מגלות יותק ויותר את הצורך במעבר לכלים ומנועים חשמליים. אנשים רבים בוחרים לשנות את אורח חייהם בין אם הם מעדיפים להפסיק לצרוך כלי פלסטיק חד פעמיים לדוגמא, מעבר לאורח חיים טבעוני וכן שימוש בהדברה ירוקה. בתקופת הקורונה שתקפה אותנו בשנה האחרונה נרשמה עליה בביקוש להדברה ירוקה וכן לחיטוי בפתח תקווה, החלטנו לצאת ולבדוק למה... 

אבל מה זה הדברה בכלל מישהו יכול להסביר לי רגע? 

הדברה היא בעצם ביצוע של הרחקה וצמצום של מזיקים מסוגים שונים. מדובר בעצם בפגיעה אותם המזיקים על ידי שימוש בחומרים "רעילים" אשר חלקם מבצעים השמדה והריגה של אותם היצורים החיים וחלקם פשוט מרחיקים אותם לשם כך שנוכל להמשיך לחיות את אורח החיים הרגיל שלנו ללא חשש. בכדי להדביר קיימות שיטות רבות ומגוונות המותאמות לכל מזיק, חלקן מומלצות יותר וחלקן מומלצות פחות. ניתן להדביר כמעט כל מזיק, זה מתחיל במזיקים כגון חרקים וזוחלים, יתושים, נמלים, טרמיטים ואפילו מכרסמים מסוגים שונים. 

ומה זה הדברה ירוקה אז? 

הדברה ירוקה היא סוג של הדברה השומרת יותר הסביבה ותורמת יותר לאיזון הסביבתי והאקולוגי. המטרה של ההדברה הירוקה היא להישאר יעילה כמו ההדברה הכימית אך תוך כדי גם לפגוע כמה שפחות ביצורים החיים והן במאזן האקולוגי. להדברה הירוקה מספר יתרונות מובהקים כאשר החשוב שבין אותם היתרונות הוא היתרון הבריאותי. כל אחד מאיתנו שהזמין בעברו הדברה ובוצעה הדברה כימית יודע שיש לבצע התרחקות מן הבית לזמן לא מבוטל בכדי לא לשאוף בטעות את אותם הרעלים, ההדברה הירוקה אינה פוגעת בבריאות כמו ההדברה הכימית ולכן הרבה בוחרים להשתמש בהדברה הזו. 

אז למה בפתח תקווה נרשמה עלייה בביקוש להדברה ירוקה? 

בני האדם כפי שאנחנו מבינים מבקשים לשנות את אורח חייהם כמה שיותר ולכן הם בוחרים לבצע את אותה הדברה ירוקה במקום ההדברה הכימית. בעלי העסקים בפתח תקווה לדוגמא בוחרים להשתמש בהדברה הירוקה מכיוון שהיא גם יעילה במיוחד וגם לא הורסת ופוגעת באיכות המוצרים והמטבח עצמו. זמן ההדברה הירוקה חוסך המון לבעל העסק מבחינת ימי עבודה, הדברה כימית יכולה לקחת מספר ימים, ככה שבית העסק או הבית עצמו של מזמין ההדברה נשאר עומד בזמן ביצוע העבודה ואילו לאדם יש לא רק את הוצאות ההדברה אלא הוצאות נוספות שעליו להוציא בזמן שהוא מחכה לסיום ההדברה. מחקרים רבים הוכיחו יעילות רבה בשימוש בהדברה ירוקה ולפעמים מדובר בהדברה יעילה עוד יותר מן ההדברה הכימית, ההדברה הירוקה תמיד תיעשה על ידי חומרים אורגניים מבוססי רעל המותאמים במיוחד לכל מזיק ומזיק ובכך שהם לא מבצע את ההרג או ההשמדה של המזיק הם שומרים יותר על המאזן האקולוגי. 

מה חשוב לדעת לפני שאנחנו רוצים להזמין הדברה ירוקה בפתח תקווה? 

קודם כל מאוד חשוב לדעת על ההבדלים בין ההדברה הכימית הדברה הירוקה וכן מהי ההדברה הכימית עצמה. ההדברה הכימית כולנו מכירים ויודעים על יעילותה במשך שנים רבות אבל איתה הגיע בעיה אקולוגית קשה אשר פוגעת רבות באיכות הסביבה. הריחוק מן הבית לאחר ההדברה הכימית לזמנים שעלולים להיות גבוהים מהווה פגיעה ישירה באיכות החיים שכולנו מכירים. איבוד ימי עבודה, איבוד זמן בבית הנם פרמטרים שעלולים להיות קריטיים ואנחנו נצטרך לקחת אותם בחשבון. ההדברה הכימית כפי שהסברנו מקודם היא מבצעת השמדה מרוכזת של מזיקים ולכן הבוחרים באורח חיים אקולוגי תמיד יעדיפו את ההדברה הירוקה גם אם היא תעלה להם טיפה יותר מבחינת עלויות החומרים והעבודה כל זה בכדי להמשיך לשמור על הסביבה. לדוגמא אדם ששומר על אורח חיים טבעוני ירצה לבצע הדברה בביתו הוא יבחר בהדברה הירוקה בוודאות מכיוון שצו מצפונו מחייב אותו לשם כך. אז לכן חשוב להבין שלצד יעילות לכל אחת מן השיטות יש את היתרונות ויש את החסרונות שלו. 

ולמה בתקופת הקורונה עלה הביקוש לחיטוי? 

לאחר התפרצות המגפה העולם לא ידע הרבה על המגפה והתחלנו ללמוד אותה עם הזמן. מסיבות רבות המדענים גילו כי המחלה היא מאוד מדבקת ואפילו עלולה להדביק על ידי משטחים ולכן אם אתם זוכרים בהתחלה חוץ ממסיכות רבים האנשים שהסתובבו עם כפפות וזאת בכדי למנוע מגע של היד עם המחלה. בכל נקודה פיזרו נקודות אלכוג’ל בכדי שנוכל לחטא את הידיים מכיוון שהמדענים סברו שניתן להשמיד כך את הנגיף. בכדי למנוע הדבקה גבוהה של הנגיף, אנשים רבים בחרו לבצע דווקא חיטוי של הבית ושל בית העסק שלהם בכדי שלא יצטרכו לפחד ולהסתובב בביתם וכי הם דאגו לבריאותם של האנשים. 

מה עוד אנחנו צריכים לדעת לפני שאנחנו מחליטים להזמין הדברה ירוקה? 

לפני הזמנת מדביר בפתח תקווה אנחנו תמיד נבחן את המקצועיות של אותו המדביר. קודם כל עלינו תמיד לבקש ממנו את תעודת ההסמכה שלו ומספר הרישיון שהוא קיבל מהמשרד לאיכות הסביבה. יש אנשי מקצוע מסוגים שונים וחשוב להבין שאמנם שיפוצניק לא מחויב בקורס אבל מקצועות כמו חשמלאי ומדביר לא יכולים לקרוא לעצמם כך אם הם לא עברו קורסים ייעודיים וקיבלו את האישור הדרוש לכך. מידת מקצועיות ניתן לבחון גם לפי צורת הדיבור וההסברים של איש המקצוע, לעומת איש מקצוע שהוא "חאפר", מדביר מקצועי תמיד יבצע הסברה מסודרת לפני תחילת העבודה, יסביר מיהו המזיק, כיצד ניתן לנטרל אותו וכיצד הוא ממליץ לפעול. 

המלצה נוספת היא להכיר טיפה ולהבין טיפה יותר את עולם המזיקים, בדיקה קצרה על המזיק ושיטות ההדברה ברשת יכולות לתת לכם טיפה יותר הבנה (כן כמו שאתם עושים לרוב לפני שאתם הולכים למוסך), ככה תוכלו להגיע עם שאלות והבנה מסוימת בעת שתדברו עם המדביר. תבצעו בדיקה על שיטות ההדברה , נהלי הבטיחות השונים שיש ואם אתם מזהים חריגה כלשהי לא בושה לעצור את המדביר ולבקש ממנו הסברים מפורטים על הביצוע ואם זה לא נראה לכם, עדיף שתשלמו לו על הזמן מאשר שתשלמו בבריאות שלכם. 

לסיכום

תזכרו תמיד שההדברה היא תחום מאוד מורכב ואנשי המקצוע הטובים ביותר צריכים לעבור קורסים שלמים והשתלמויות רבות בכדי להבין את העבודה ולהיות מומחים בעבודה הזו. ברוב המקרים תקבלו הסבר שלם ומפורט על כל העבודה וכיצד ניתן למנוע הופעה נוספת של המזיקים השכיחים באזורכם והוא יסביר לכם על בעיות נוספות שעלולות להיווצר בעתיד אם לא תשתמשו בשיטות שיש לבצע בכדי למנוע את הופעת המזיקים. אנחנו, בחברת קסם הדברות נביא לכם תעודת אחריות גם לאחר ההדברה בכדי שתוכלו להיות רגועים ותמיד תוכלו לפנות אלינו בכל זמן לשם התייעצות והכוונה. לכן אם אתם זקוקים לשירותי הדברה ירוקה וחיטוי בפתח תקווה מוזמנים ליצור עמנו קשר. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים