חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך לעזור לילדים להשתמש בתבונה בסמארטפון?

 

הילדים של כולנו, או לפחות של רובנו, מבלים שעות רבות עם סמארטפון ביד. חלק מההורים אוהבים את זה, חלק פחות, אבל התחושה היא שמדובר במציאות שאי אפשר לשנות. ההמלצה הראשונה היא להירגע: שימוש מושכל בטלפון סלולרי אינו מזיק ועשוי אפילו לעזור לילד או לילדה להתפתח באופן מיטבי

 

הילדים של כולנו, או לפחות של רובנו, מבלים שעות רבות עם סמארטפון ביד. חלק מההורים אוהבים את זה, חלק פחות, אבל התחושה היא שמדובר במציאות שאי אפשר לשנות. ההמלצה הראשונה היא להירגע: שימוש מושכל בטלפון סלולרי אינו מזיק ועשוי אפילו לעזור לילד או לילדה להתפתח באופן מיטבי. ההמלצה השנייה היא לזכור שכל מציאות אפשר לשנות, אם מתאמצים מספיק כמובן. ההמלצה השלישית היא לקרוא את הטיפים בעמוד זה - טיפים שיעזרו לכם לעזור לילדים להשתמש באופן מושכל במכשיר הכל כך משוכלל.

לעודד לשימוש אקטיבי ולא רק פסיבי

מהפכת הסלולר, ובעקבותיה מהפכת הסמארטפונים, הובילה גם להוזלת מחירים וגם להשתכללות המכשירים. במציאות שבה לרוב הילדים כבר יש טלפון חכם, לא הוגן למנוע זאת מהילד שלכם - ולכן הדגש צריך להיות שימוש חכם.

כדאי לזכור שהיום כל מכשיר סלולר הוא למעשה מחשב לכל דבר עם יכולות גבוהות מאוד. בעולם של אינספור אפליקציות, כדאי לעודד את הילד, באופן פעיל, להשתמש באלה שהופכות אותו לאקטיבי ולא רק פסיבי - כך למשל ילד שרק צופה בתכנים ביוטיוב או באינסטגרם עושה שימוש פסיבי ולכן מועיל פחות בהשוואה למי שגם מייצר תכנים בעצמו (בהתאם לגילו כמובן).

בנוסף ישנן אפליקציות רבות שהשימוש בהן הוא אקטיבי מטבעו - לעיצוב גרפי למשל, עיצוב פנים ועוד ועוד, ובעזרתן ניתן לסייע לילד לטפח כישרונות שטמונים בו.

לקבוע זמנים שבהם הסמארטפון בצד

ארוחה משפחתית היא הזדמנות מצוינת לאינטראקציה אמיתית בין כל בני המשפחה, כשהסמארטפון של הילד בצד. כדי שאכן כך יקרה, כדאי שגם הסמארטפונים של ההורים יונחו בצד… באופן דומה ניתן לקבוע מצבים נוספים שבהם אין שימוש בטלפון הנייד, כך שתימנע התופעה הבאמת מתסכלת שבה מנסים לדבר עם הילדים והם עונים תשובות קצרות ולקוניות בזמן שהראש שלהם ממוקד במסך הקטן.

הגבלת היקף השימוש

עוד טיפ חשוב הוא להתקין בסמארטפון של הילד אפליקציה שמודדת את משך השימוש היומי במכשיר. אפליקציה כזו גם מספקת מידע חיוני לגבי אופי השימוש בנייד - כמה זמן מוקדש לכל סוג של פעילות וכו’. מידע שכזה מאפשר לכם לקבל תמונת מצב מדויקת ולהבין האם אכן יש בעיה, ובנוסף ניתן באמצעות אפליקציות מסוג זה גם להגביל את משך השימוש היומי.

הסמארטפון הוא לא עונש (וגם לא פרס)

יש לא מעט הורים שמענישים את ילדיהם באמצעות הסמארטפון - למשל, אם הילד מתחצף (לתפישתם) הם לוקחים לו את המכשיר לשעה. הגישה הזו עלולה דווקא להגביר את היקף השימוש בסלולרי בזמן שהוא כן נמצא אצל הילדים, ולכן כדאי להימנע ממנה. המלצה נוספת היא לרכוש מכשיר סלולר מותאם לילדים, ורצוי לעשות זאת בחנות שמציעה מבחר רחב של דגמים - למשל רשת חנויות ומעבדות סלולר מקסימה - כך שלא יהיה צורך להתפשר, לא מבחינת האיכות ולא מבחינת המחיר.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים