חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ניתוחי הרזייה – להרגיש בריאים, להיראות בריאים

 

להיות רזה ולהישאר רזה, נשמע טבעי, אבל בכל זאת אתגר לא פשוט. בעולם מלא פיתויים, בעולם בו הנגישות לסוכרים ופחמימות גבוהה במיוחד, בתרבות שבה מפגשים חברתיים מתבססים כמעט תמיד על קינוחים ומתוקים, על אוכל טוב או אלכוהול, או אפילו על שילוב של כל הנ”ל גם יחד, הרי שאין ספק שיש צורך בפתרונות יצירתיים ואפקטיביים לשמירה על הגזרה

 

להיות רזה ולהישאר רזה, נשמע טבעי, אבל בכל זאת אתגר לא פשוט. בעולם מלא פיתויים, בעולם בו הנגישות לסוכרים ופחמימות גבוהה במיוחד, בתרבות שבה מפגשים חברתיים מתבססים כמעט תמיד על קינוחים ומתוקים, על אוכל טוב או אלכוהול, או אפילו על שילוב של כל הנ"ל גם יחד, הרי שאין ספק שיש צורך בפתרונות יצירתיים ואפקטיביים לשמירה על הגזרה. ניתוחי הרזייה הפכו פופולאריים בעשורים האחרונים, ולא רק בישראל.

עשרות אלפי אמריקנים עוברים ניתוחים להרזייה מדי שנה, מסיבות בריאותיות ואסתטיות כאחת. אנחנו כרגיל בפער גדול, אך טוב שכך, שכן אחוזי האוביסטי (השמנת היתר) בישראל נמוכים מאוד מאלו בארה"ב, וחשוב שנשמור על זה כך. ניתוחים אלו הם פיתרון מעולה, אך לא חד משמעי לבעיית ההשמנה שפוגעת בבריאות ובדימוי הגוף של המונים, וכדאי שתדעו עליהם יותר.

ניתוחי הרזייה שונים – טכנולוגיה רפואית שונה

בישראל תמצאו כיום גישה לניתוחי הרזייה ברמה עולמית, ניתוחים ברמה הגבוהה ביותר. המכשור הרפואי המתקדם לצד היכולות והניסיון של המנתחים הישראלים מהווים דוגמא ומופת בעולם הכירורגיה האסתטית והרפואית כאחד, ואנחנו, הציבור הרחב, נהנים מגישה למתקנים רפואיים ברמה הגבוהה בעולם.

ניתוחי הרזייה מתקדמים כוללים כיום שתי טכניקות שונות למדי - 

  • ניתוחים לקיצור הקיבה – ניתוח הנועד לרוב לאנשים עם BMI גבוה (מעל 35) ועם מחלות רקע שונות
  • ניתוחים ל"שרוול" בקיבה – ניתוח שמקטין את נפח הקיבה עד לכדי 50 סמ"ק, לאנשים עם BMI 40 או לאלו עם BMI מעל 35 עם מחלות רקע

לא משנה איזה ניתוח תעשו, דעו לכם כי מדובר בהליך כירורגי, כלומר הליך פולשני הדורש התאוששות, ועוד לפני כן – עמידה בקריטריונים לאישור ההליך הרפואי. לא כל אדם יכול להגיע לקליניקה ולדרוש לעבור ניתוח שכזה, והתנאים מאוד ברורים ומאוד ספציפיים.

על ניתוחים אלו

ניתוחי הרזייה הם פיתרון מצוין, אבל צריך לדעת למי לעשות אותם ולמי לא. ראשית, אל תזיק, אומרת שבועת הרופאים, וכל עולם הרפואה נשען על שלושה מילים אלו. כך שבין אם ניתוח קיצור קיבה, ובין אם ניתוח שרוול קיבה, הרי שבסופו של דבר חייבים לבדוק אם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת הטיפול, בצורה שלא תזיק לבריאות שלכם.

אישור לקבלת ניתוח להרזיה חייב להינתן בצורה רשמית, בהליך הכולל ביקור במרפאה של דיאטנית קלינית. למעלה מכך, ישנן דיאטניות קליניות ספציפיות, אלו המתמחות בניתוחים לקיצור קיבה וכיו"ב, והן מוסמכות לבחון כל מקרה לגופו, ולהסיק, על סמך נתונים כגון דפוסי אכילה, ניסיונות דיאטה בעבר וכיו"ב, האם האדם שמולם צריך ניתוח או פיתרון אחר. במילים אחרות, בכדי לעבור ניתוח הרזיה בישראל זה לא מספיק להיות עם BMI גבוה מאוד ומחלת רקע (סוכרת, ל"ד גבוה וכיו"ב), אלא להיבדק, ולקבל אישור, בכדי לוודא כי זה ההליך הנכון ביותר עבורכם, וטוב שכך.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים