חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

יתרונות וחסרונות של ניתוח מפרק הירך

 

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא הליך כירורגי המסייע למטופלים הסובלים מכאבים עזים בירך. מדובר בהליך כירורגי המחליף את מפרק הירך במפרק מלאכותי. ניתוח החלפת מפרק הירך נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. זהו הליך שיכול להקל על כאב ולשפר את הניידות של המטופלים

 

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא הליך כירורגי המסייע למטופלים הסובלים מכאבים עזים בירך. מדובר בהליך כירורגי המחליף את מפרק הירך במפרק מלאכותי. ניתוח החלפת מפרק הירך נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. זהו הליך שיכול להקל על כאב ולשפר את הניידות של המטופלים. הניתוח אינו נחשב עוד כמוצא אחרון עבור חולים עם כאבים עזים בירך. היתרונות של הניתוח הם שניתן לבצע אותו תוך פחות משעה, בעל סיכון נמוך לסיבוכים, ויאפשר לך לחיות שוב חיים פעילים לחלוטין. החסרונות כוללים את הצורך בטיפול ארוך טווח, ההחלמה עשויה להימשך זמן מה, ועדיין אין ערובה שזה יעבוד עבור כולם.

ניתוח החלפת מפרק הירך קיים כבר עשרות שנים

אך הוא עדיין שנוי במחלוקת ונשאר בגדר תעלומה עבור אנשים רבים. הסיבה לכך היא שיש הרבה יתרונות וחסרונות לניתוח, ולכן חשוב לדעת למה אתה יכול לצפות לפני שאתה שוקל לבצע את ההליך הזה.

יתרונות: ניתוח להחלפת מפרק הירך יכול לעזור עם כאבים חמורים בירך, להפחית או להעלים דלקת מפרקים במפרק הירך, לשפר את הניידות ולהעניק לחולים יותר אנרגיה.

חסרונות: ניתוח החלפת מפרק הירך אינו מרפא דלקת פרקים ועלול לגרום לנזק נוסף אם נעשה מוקדם מדי בתהליך.

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא סוג של ניתוח המחליף את מפרק הירך במפרק מלאכותי. זהו הליך נפוץ עבור אנשים הסובלים מדלקת פרקים בירך. ניתוח החלפת מפרק ירך הוא סוג נפוץ של ניתוח שנעשה על מנת להקל על הכאב ולהחזיר את הניידות במפרק הירך.

תהליך ניתוח החלפת מפרק הירך

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא הליך להחלפת מפרק ירך פגום במפרק מלאכותי. זה נעשה בדרך כלל כמוצא אחרון לחולים הסובלים מדלקת פרקים חמורה, כאבי מפרקים ארוכי טווח או מצבים אחרים שמקשים או בלתי אפשריים ללכת.

השלב הראשון הוא קביעה באיזה סוג של תותבת ישמש. חלק מהניתוחים דורשים שימוש בירך מלאכותית, בעוד שאחרים נעשים עם תותבת מתכת או פלסטיק. ניתוח החלפת מפרק הירך נעשה בדרך כלל כפרוצדורה חוץ, כלומר המטופלים יכולים ללכת הביתה באותו היום שבו הניתוח שלהם. זה לוקח בדרך כלל כשעתיים להשלמתו ורוב החולים מסוגלים לחזור לפעילות רגילה תוך שבועיים לאחר הניתוח.

תהליך ניתוח החלפת מפרק הירך כולל את השלבים הבאים:

- המטופל עובר הרדמה כללית

- נעשה חתך בצד הירך ובחלק העליון של הברך, מעל המקום שבו עצם הירך פוגשת את השוק.

- מוט מתכת עם כדור בכל קצה מוחדר דרך החתכים הללו ולחורי עצמות בשתי העצמות.

- קצוות הכדורים מוברגים לעצם או מוצקים למקומם כדי להחזיק אותם במקומם.

- לוחית מתכת או ברגים משמשים כדי להדק את המוטות הללו למקומם, שישמשו כתומכים למפרק חדש

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא הניתוח הכירורגי הנפוץ ביותר והוא מבוצע על יותר מ-2 מיליון אנשים מדי שנה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים