חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהו ביטוח בניין משותף

 

רוב האוכלוסייה בישראל מתגוררת בבתים משותפים. בהגדרת בית משותף נכללים החל מבניין פשוט בן 3 קומות וכלה בבניינים רבי קומות. המכנה המשותף בין כלל הבניינים הללו הוא למעשה שהם מהווים  מתחם שבו מתגורר יותר מדייר אחד

 

רוב האוכלוסייה בישראל מתגוררת בבתים משותפים. בהגדרת בית משותף נכללים החל מבניין פשוט בן 3 קומות וכלה בבניינים רבי קומות. המכנה המשותף בין כלל הבניינים הללו הוא למעשה שהם מהווים  מתחם שבו מתגורר יותר מדייר אחד. לא מעט מאותם דיירים או נציגי ועד בית תוהים מה הם יכולים לעשות כדי להעניק את ההגנה הטובה ביותר במקרים של נזק שיגרם לחלקים משותפים בבניין המשותף. כיום ניתן פשוט לבחור ביטוח בניין משותף אשר מציע כיסוי ביטוחי לנזקים שעלולים להיגרם בשל מקרים שונים לחלקים המשותפים של המבנה.

ביטוח בניין משותף- מה צריך לדעת?

הסיכונים שאליהם חשופים דיירים בבית משותף נוגעים לנזקים שונים אשר עלולים להיגרם לרכוש המשותף לרבות חדר המדרגות, המעלית, חדרי הביטחון בבניין, חדרי שירותים שונים שיש בבניין כגון: חדר כושר, חדר כביסה, חדר אופניים, בריכות שחייה, חניות, מתקנים בגינה של הבניין ועוד. מעבר לכך, דיירי הבניין חשופים לסיכוני חבות מעבידים שונים כגון: הגנן, המנקה, אב הבית וכן אחריות חוקית כלפי צד ג שהם אורחים של הדיירים, נותני שירות שמגיעים לבניין ועוד. הסיכון הגדול ביותר שהם חשופים אליו הוא מצב של נזק סופני לבניין. במקרה של נזק סופני לבניין, דיירים שעשו ביטוח על הדירה הפרטית שלהם יקבלו פיצוי מחברת הביטוח שבה הם ביטחו את הדירה, אך הם לא יוכלו לשקם את הבניין שכן, אין להם על הבניין עצמו ביטוח.

פוליסת ביטוח בניין משותף מוצעת במספר גרסאות כאשר בגרסה הבסיסית היא כוללת את החלקים המשותפים בבניין בלבד, בגרסה המורחבת היא כוללת גם את הדירות של הדיירים וזאת בתנאי שלפחות 60 אחוזים מדיירי הבניין משתתפים בביטוח. הדרך הנכונה ביותר לדיירי בניין משותף היא לבחור כולם ביטוח בניין משותף אשר כולל הן את החלקים המשותפים של הבניין והן את החלקים הבלתי משותפים.

ביטוח בניין משותף סטנדרטי כולל את החלק של המבוטח בחלקים המשותפים בבניין כאשר כל אחד מהדיירים רוכש ביטוח מבנה דירה באופן עצמאי. כך למעשה יכול להיווצר מצב שבו יהיו דיירים שישלמו יותר על הביטוח וזאת בשל העובדה שדירת המגורים שלהם גדולה או יקרה יותר מדירה אחרת בבניין. אם בוחרים בביטוח הרכוש המשותף בבניין בלבד, הרי שהמחיר על הביטוח יתחלק באופן שווה בין הדיירים.

אילו סעיפים כדאי לכלול בפוליסת ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף איכותי הוא ביטוח אשר מכסה את הרכוש שבוטח מפני נזקי אש, התפוצצות, נזקי צנרת, נזקי שיטפון, רעידת אדמה, נזקים בזדון ופריצה כולל גם ביטוח חבויות, ביטוח הנדסי למעליות, ביטוח הוצאות משפטיות וביטוח לכספי ועד הבית. התקנת מעליות בבניינים משותפים היא דבר נפוץ מאוד כיום ולכן, חשוב מאוד לבטח את המעלית שכן, הדיירים של הבניין בוודאי השקיעו בה לא מעט כסף. כל הסעיפים שהביטוח כולל הם סעיפים שהמטרה שלהם היא להגן על הרכוש המשותף בבניין, במידה והדיירים בחרו ביטוח אשר מכסה רק את החלקים המשותפים. אולם, אם החליטו הדיירים לבחור בביטוח הכולל הן את החלקים המשותפים בבניין והן את דירות המגורים, יש צורך לכלול סעיפים נוספים הנוגעים לדירות המגורים בביטוח הבניין.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים