חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בקשה לצו תיקון ירושה

 

צו ירושה וצו קיום צוואה תקפים כלפי כל העולם כל עוד הם לא תוקנו או בוטלו בהתאם לסעיף 71 לחוק הירושה. גם לאחר שניתן צו ירושה או צו קיום צוואה, ניתן לשנות או לבטל אותו וזאת מכוח סעיף 72 לחוק הירושה וזאת על סמך טענות חדשות או עובדות אשר לא היו אצל הרשם בזמן מתן הצו

 

צו ירושה וצו קיום צוואה תקפים כלפי כל העולם כל עוד הם לא תוקנו או בוטלו בהתאם לסעיף 71 לחוק הירושה. גם לאחר שניתן צו ירושה או צו קיום צוואה, ניתן לשנות או לבטל אותו וזאת מכוח סעיף 72 לחוק הירושה וזאת על סמך טענות חדשות או עובדות אשר לא היו אצל הרשם בזמן מתן הצו. חשוב לדעת כי הרשם יכול לסרב לבקשה לתיקון צו ירושה אם יתברר לו כי מבקש הבקשה לא עשה זאת בהזדמנות הסבירה הראשונה. במקרה הזה הוא יעביר את הבקשה לבית המשפט.

בקשה לתיקון צו ירושה- מה זה אומר?

תיקון צו ירושה מתרחש כאשר אין מקום לבטל את צו הירושה שכבר ניתן אך יש לשנות את זהות היורשים וזאת בשל גילוי עובדות חדשות שלא היו בפניו של רשם הירושה במועד של מתן הצו וזאת כאמור בהתאם לסעיף 72 לחוק הירושה. מצב של תיקון צו ירושה שונה באופן מהותי ממצב של ביטול צו ירושה שכן, תיקון הצו לא פוסל את הצו אלא מדייק אותו ואילו ביטול הצו פוסל את הצו ומבטל את המשמעות המשפטית שלו.

כיצד מגישים בקשה לתיקון צו ירושה?

הגשת בקשה לתיקון צו ירושה מוגשת לרשם לענייני ירושה לאחר שהתבצעה בתחילה הפקדת צוואה ברשם הירושות. מגישים אותה לאחר שמשלמים את האגרה המתאימה בלשכה של רשם הירושות. הרשם למעשה דן בנימוקים שבגינם הוגשה הבקשה לתיקון ואילו תוצאות עלולות להיות לתיקון צו הירושה. חשוב להבין כי צו הירושה ניתן בהתאם לכללי הירושה על פי דין כך שאין בבקשה מסוד זה לשנות מחמת טיעונים המופיעים בהתנגדות לצוואה את הזהות של היורשים או את היקף העיזבון שלהם. חוק הירושה הוא זה שקובע את הזהות של היורשים ואת היקף החלקים שמגיע להם מתוך עיזבון ועל כן הבקשה תעסוק ביישום הוראת חוק הירושה לנוכח עובדה חדשה או טענה חדשה.

מתי יש צורך לתקן צו ירושה?

ישנם מקרים שונים שבהם יש צורך לתקן צו ירושה, כך לדוגמא: אם התגלתה צוואה שבמסגרתה מוריש המנוח זכויות בדירת מכורים לאחד מבניו והצוואה לא מפרטת כיצד מתחלק יתר העיזבון שלו, הרי שיש צורך לתקן את צו הירושה בצורה שתשקף את החלקים החדשים שהיורשים ירשו בהתאם לירושה על פי דין וכן, יש לתת צו קיום צוואה שיעניק תוקף לחלוקת העיזבון בהתאם לרצונו של המנוח בהקשר של דירת המגורים שהוא ציין בצוואה. עוד דוגמא היא: אם התברר לפתע כי לנוח היה בן נוסף בלתי כשיר השוהה במוסד כלשהו ואיננו מסוגל לנהל את ענייניו ועל כן הוא נושל מהזכויות שלו כיורש בשל היותו חסר ישע, הרי שתיקון צו הירושה במקרה הזה יידרש לחלק את העיזבון בין כל היורשים לפני דיני הירושה וחוק הירושה.

כיצד מתנהל תהליך הגשת בקשה לתיקון צו ירושה?

תהליך הגשת בקשה לצו ירושה צריך כאמור להיות מוגש לרשם הירושות, לאחר שמשלמים אגרה ותוך ציון כל הסיבות שבגינן יש צורך לשנות את צו הירושה. הסיבות כמובן צריכות להיות משכנעות ותקפות. מכיוון שאת הבקשה המדוברת יש להגיש בצורה מדויקת, מנומקת ומפורטת, אין ספק שכדאי מאוד שלא להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אלא בליווי עורך דין צוואות וירושות מקצועי ומנוסה, שיסייע בהגשת הבקשה תוך מתן כל הנימוקים הרלוונטיים לתיקון צו ירושה וזאת כדי שהבקשה תתקבל והצו יתוקן.

המידע הכתוב לעיל מהווה מידע כללי נכון ליום כתיבתו ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים